Hlavní navigace

Zemětřesení na Haiti je pro podvodníky tématem číslo jedna

18. 1. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ničivé zemětřesení na Haiti zvedlo takřka celosvětovou vlnu solidarity, na které se bohužel chtějí přiživit také internetoví podvodníci. Různé bezpečnostní a analytické firmy v posledních dnech varovaly před podvody, které jsou právě se zemětřesením na Haiti spojeny. Zejména jde o různé podvodné weby, které se vydávají za charitativní stránky umožňující zaslání finančních příspěvků. Kromě toho, že zaslaný obnos putuje do kapsy podvodníkům, tak jim zároveň důvěřiví uživatelé prozrazují i…

Ničivé zemětřesení na Haiti zvedlo takřka celosvětovou vlnu solidarity, na které se bohužel chtějí přiživit také internetoví podvodníci. Různé bezpečnostní a analytické firmy v posledních dnech varovaly před podvody, které jsou právě se zemětřesením na Haiti spojeny. Zejména jde o různé podvodné weby, které se vydávají za charitativní stránky umožňující zaslání finančních příspěvků. Kromě toho, že zaslaný obnos putuje do kapsy podvodníkům, tak jim zároveň důvěřiví uživatelé prozrazují i zneužitelné informace například o platební kartě nebo přístupové údaje k platebnímu systému PayPal.

Dle očekávání se Haiti stalo i jedním z aktuálně největších témat tzv. sezónní nevyžádané pošty. Jde o tu část spamu, která reaguje na aktuální dění ve světě. Zachycené spamy lákají důvěřivé uživatele na falešné charitativní weby (včetně falešných charitativních aukcí) nebo sází na lidskou zvědavost a nabízejí aktuální informace, videa nebo fotky. Uživatel se ovšem po kliknutí na přiložený odkaz ocitne na webu, který ve skutečnosti slouží ke šíření záškodnických programů. Podle některých analytiků se podobná smršť podvodů s jedním nosným tématem objevila naposledy při úmrtí Michaela Jacksona v loňském roce.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).