Hlavní navigace

Zkrácené adresy na Google+ pro všechny, v budoucnu možná i za peníze

Daniel Dočekal

Mít zkrácenou adresu profilu na Google+ bylo doposud možné, jenom pokud ji někomu Google nadělil, časy ale se mění. Zatím bude zdarma, uvažuje se ale i o zpoplatnění.

Podle Otavio Silvy došlo k rozšíření možnosti získat zkrácenou adresu pro profil na Google+ (ať už osobní, nebo firemní, tedy Stránku). Pokud máte profilovou fotografii, nejméně deset sledujících a profil je alespoň 30 dní starý, můžete si zažádat o zkrácenou adresu.

U firemních profilů (Stránek) lze požádat o zkrácenou adresu také – Stránka ale musí být propojena s webem nebo být ověřena v databázi firem.

V obou případech je nutné počkat, až vám možnost zažádat o zkrácenou adresu Google+ nabídne. Funkcionalita je nasazována na profily postupně. Případné podrobnosti jsou uvedeny i v nápovědě – viz Getting Started with Google+ Custom URLs

Zajímavé je, že pro zkrácené adresy Google vytvořil samostatné podmínky užívání (viz Google+ Custom URLs Terms of Use) a v nich najdete zmínku o tom, že jsou prozatím zdarma, ale Google za ně možná časem bude chtít platit.

Custom URLs are free for now, but we may start charging a fee for them. However, we will tell you before we start charging and give you the choice to stop participating first.

Zkrácené adresy jsou zatím zdarma, ale můžeme za ně začít vybírat poplatek. Nicméně vám před případným zpoplatněním dáme vědět a umožníme přestat tuto službu využívat. 

MIF17

Zkrácené adresy můžete mít i na Facebooku, jak pro osobní profil, tak pro firemní Stránky. Ve všech případech je ale využití omezené. Může se eventuálně hodit mít zkrácenou adresu Stránky (na Facebooku či Google+) pro uvedení v reklamě, zejména té „offline“ a dělá to tak řada lidí. Svým způsobem je něco takového zvláštní, za značné peníze ve skutečnosti propagují (zejména) Facebook a přivádějí mu návštěvníky – místo toho, aby  propagovali adresu vlastního webu.

Správné a logické místo pro informaci o tom, kde se firma nachází na sociální síti jsou samozřejmě hlavně její webové stránky. A ani tam by nemělo docházet k tomu, že se návštěvník setká s „Najdete nás na Facebooku“ a nutností odejít z webu. Fanouškem či sledujícím je možné se stát přímo na firemních Stránkách. Samotná „adresa“ Stránky pak hraje zcela podružnou roli. 

Našli jste v článku chybu?