Hlavní navigace

Žluťoučký Mr. Linx úpí dábelské kódy

11. 2. 1999
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Uvedení nových možností včera oznámili provozovatelé systému výměnné reklamy Mr. Linx. Každý, kdo na svých stránkách použije nový kód, získá řadu zajímavých vymožeností. Kromě toho se mění i "tarifikace" - horní pozice pro banner budou platit za dvojnásobek dolních.

Nejprve k nadpisu, který si možná zaslouží vysvětlení. Je totiž parafrází sloganu, o jehož dnešní známosti si nejsem tak docela jist. Když ještě nebyla diakritika v českém Internetu vyřešena natolik uspokojivě jako dnes, musel si uživatel v lepším případě vybrat jedno z kódování, které mu server nabízel. A jako referenční slogan, na němž jste poznali, které kódování se vám zobrazuje správně, byla původně v gopheru a posléze i na webu uváděna překrásná větička „Příliš žluťoučký kůň úpěl dábelské ódy.“ Nu a žluťoučký Mr. Linx je a právě přišel s novými kódy, které jsou možná ďábelsky chytré. :-) Tolik na vysvětlenou.

Samotná nová verze HTML kódu přináší několik významných zlepšení. Již dříve jej řadu týdnů testovaly vybrané servery, takže jste si některých z nich možná mohli všimnout.

Největším přínosem je možnost zobrazování příslušných ALT popisků u bannerů. Tuto možnost zatím nenabízí žádný z tuzemských konkurentů Mr. Linxe a tento problém nevyřešili ani tvůrci různých renomovaných reklamních systémů, se kterými se u nás můžete na různých serverech setkat; není to totiž triviální ani zcela obecné řešení. Jak se však ukazuje, popisek pod bannerem výrazně zvyšuje jeho účinnost. Řada lidí navíc stále surfuje s vypnutými obrázky a nápis „Jsem veselá, jsem hravá, klikni si“ je určitě přiměje ke kliknutí spíše než bezpohlavní „Aplikace Mr. Linx.“

Velkou zajímavostí je i to, že pro správnou funkčnost od nynějška Mr. Linx nepotřebuje zapnuté cookies. Dříve to fungovalo (či spíše nefungovalo) tak, že když jste je měli vypnuté, Linx při případném kliku naprosto netušil, na jaký konkrétní banner vlastně klikáte a přesměroval vás proto na svoji domovskou stránku, kam jste vůbec nechtěli. To je normální stav, ono se to totiž ošetřuje dost špatně. Mr. Linx sice nyní přišel s řešením, ale pokud si dobře domýšlím, jak je to asi udělané, ani nyní to nebude muset nutně fungovat ve všech případech. Leč zlepšení to nepochybně je.

V neposlední řadě nyní nabízí Linx i statistiku refererů, tedy informaci o tom, odkud (z jakých serverů) k vám chodí vaši návštěvníci. To je samozřejmě užitečné především pro autory menších stránek, ostatní mohou tytéž informace (či spíše více informací) získat z logů svého serveru.

K velmi výrazné změně dochází u počítání kreditů. Zatímco dříve každá imprese vážila stejně, ať byla každému na očích jako jedinný banner na stránce či obložena patnácti jinými obrázky úplně dole, nyní se věc posouvá lehce lepším směrem. Za „plnou“ impresi totiž bude platit jen ta, která bude nahoře na stránce, dolní pozice Mr. Linx ohodnotí pouhou polovinou – platí to jak pro zobrazování cizích bannerů na vašem serveru, tak pro zobrazování vašeho banneru na cizích serverech.

Není mi zcela jasné, jak Mr.Linx pozná, která pozice je dolní a která horní, zvláště když řada lidí dává jeho bannery střídavě nahoru i dolů. Je sice pravda, že při registraci každý vyplňoval podíl impresí nahoře ku všem impresím, ale to nestačí. Tedy stačilo by pro statistiku impresí na vašem serveru: pokud byste měli 10 000 za den a 30 % nahoře, prohnaly by se vzorečkem a okamžitě by vyšlo 0,3*10 000 + 0,7*10000*0,5 = 6 500. Jenže nejde to v opačném směru – nemůžete někomu odečíst z jeho kreditu 3000 impresí na vašem serveru jako horních a 3500 jako dolních jen tak od oka. Jak se chtějí správci Mr. Linxe s tímto problémem porvat, by mne docela zajímalo.

Celkově nová vylepšení potvrzují, že vývoj se u Mr. Linxe nezastavil, na cestě je ještě modul Cash pro placení za protočené imprese; na něj jsem opravdu zvědav.

Marek Antoš

MMF24


Starší, související články:

* Mr.Lin(x) se zpožděním nových služeb
* Mr. Lin(x) k ježíškovi
* Mr. Linx znovu na scéně – znovu a úplně jinak
* Já na bráchu, brácha na mě

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).