Data byla zpožděna kvůli závadě při jejich sběru
O pět dní později než obvykle dostaly české televize a mediální agentury data sledovanosti za minulou sobotu. Společnost Mediaresearch, která je realizátorem výzkumu televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO), totiž o víkendu zaznamenala výpadek sběru dat, který souvisel s prováděným upgradem technické infrastruktury a měla k dispozici data z menšího množství domácností, než je obvyklé. Ta pak musela zpracovat jinou, časově náročnější metodou, a přepočítat na celostátní data. Výsledky sobotní sledovanosti tak ATO dodala svým členům až ve čtvrtek pozdě večer, nedělní data tou dobou Mediaresearch ještě zpracovávala.
K TÉMATU: Televizní trh je stále bez dat sledovanosti za sobotu a neděli, zpracování se protahuje
Sobota přinesla určité překvapení v pořadí nejsledovanějších pořadů po 20. hodině. O víkendu tradičně nejsilnější ČT 1 totiž od 20:00 hod. vysílala místo velkého zábavného pořadu přímý přenos charitativního večera Možná přijde i charita, který zaujal v průměru 433 tisíc dospělých diváků, což představovalo 12,75 procenta publika. O něco lépe se ale vedlo filmu Thor, který od 20:20 hod. vysílal hlavní kanál Novy. Snímek přitáhnul pozornost 487 tisíců dospělých diváků a 15,26 procenta publika. Lépe se mu dařilo u diváků ve věku 15 až 54 let, na které Nova programově i obchodně cílí – Thor z této kategorie sledovalo 19,04 procenta z těch, co seděli u televizní obrazovky.
Takový výpadek peoplemetrových dat, k jakému došlo o uplynulém víkendu, Asociace televizních organizací zatím nepamatuje
ČT 1 večer podlehla nejen Nově, ale i Primě
Sledovanější než charita na Jedničce byl i souběžně vysílaný film Čarodějův učeň na televizi Prima. Od čtvrt na devět mu dalo přednost 447 tisíc dospělých diváků a 13,62 procenta publika. U mladších diváků od 15 do 54 let dokonce dosáhla vyššího podílu než Thor na konkurenční Nově – 20,57 procenta. Výkon všech tří nejsledovanějších televizí od 20. hodiny tak byl u širší divácké kategorie D15+ velmi vyrovnaný, mladší diváci ale dali jasně přednost komerčním televizím. ČT 1 si o něco polepšila pozdější Hitparádou zábavy, kterou si od půl desáté večer nenechalo ujít 473 tisíc dospělých diváků (14,82 procenta publika), ovšem u mladých od 15 do 54 let oslovila jen 10,40 procenta publika.
České televizi se ale dařilo na tematických kanálech, zejména pak u ČT Sport, která od 19. hodin nabídla přenos pražského fotbalového derby mezi Spartou a Slavií. Téměř čtyřhodinový přenos včetně studií vidělo v průměru 288 tisíc dospělých diváků a 9,37 procenta publika. Fotbal zabral prakticky celý prime time, takže ČT Sport v hlavním vysílacím čase (19:00 – 23:00 hod.) dosáhla nadprůměrného podílu 9,24 procenta (8,85 procenta u publika od 15 do 54 let). Premiérový díl seriálu Sherlock II na ČT 2 zaujal od půl desáté večer 154 tisíc dospělých diváků a 5,50 procenta publika.
Televize | D15+ (celý den) | D15+ (prime time) | D15–54 (celý den) | D15–54 (prime time) | |
---|---|---|---|---|---|
ČT 1 | 16,80 | 14,51 | 13,70 | 10,49 | |
ČT 2 | 4,27 | 3,71 | 3,29 | 3,41 | |
ČT Sport | 4,95 | 9,24 | 4,61 | 8,85 | |
ČT 24 | 3,56 | 2,36 | 1,94 | 1,31 | |
ČT :D | 0,71 | 0,24 | 1,20 | 0,41 | |
ČT art | 0,08 | 0,09 | 0,08 | 0,09 | |
Nova | 18,45 | 21,36 | 19,53 | 22,78 | |
Nova Cinema | 5,18 | 6,18 | 6,27 | 7,80 | |
Fanda | 1,52 | 1,50 | 1,77 | 1,78 | |
Smíchov | 1,29 | 1,04 | 1,68 | 1,55 | |
Telka | 1,33 | 1,45 | 0,82 | 0,62 | |
Prima | 14,60 | 14,68 | 16,21 | 18,33 | |
Prima Cool | 4,11 | 3,55 | 5,56 | 4,46 | |
Prima love | 2,96 | 3,33 | 3,54 | 4,06 | |
Prima Zoom | 2,15 | 1,46 | 2,12 | 1,19 | |
TV Barrandov | 4,62 | 5,04 | 3,45 | 3,12 | |
Atmedia | 5,15 | 3,75 | 5,44 | 3,76 | |
ostatní TV | 8,27 | 6,51 | 8,77 | 5,99 |
Televize | D15+ (celý den) | D15+ (prime time) | D15–54 (celý den) | D15–54 (prime time) |
---|---|---|---|---|
ČT Group | 30,37 | 30,15 | 24,82 | 24,56 |
Nova Group | 27,77 | 31,53 | 30,07 | 34,53 |
Prima Group | 23,82 | 23,02 | 27,43 | 28,04 |
Zdroj: ATO-Mediaresearch
Lídrem v celodenním podílu u D15+ byla Česká televize
Nadprůměrnou sledovanost vykázala v sobotu večer od 20. hodiny Nova Cinema, která nabídla film Čokoláda. Snímek vidělo v průměru 282 tisíc dospělých diváků a 8,46 procenta publika (10,56 procenta ve věku 15 až 54 let). Primě love dominovala i v sobotu denní rekapitulace reality show VyVolených, kterou si od 22:20 hod. nenechalo ujít 146 tisíc dospělých diváků a 6,28 procenta publika (8,12 procenta ve věku 15 až 54 let), nad průměr se dostal i film Právo být otcem, který si od 20:20 hod. nenechalo ujít 135 tisíc dospělých a 4,06 procenta publika.
Zajímavých výsledků dosáhla na Primě Cool rozšířená verze zábavné show QI XL s Leošem Marešem. Od 17:40 hod. ji vidělo 100 tisíc dospělých diváků, přičemž v kategorii 15 až 54 let dosáhla podílu 10,13 procenta. TV Barrandov bodovala zejména talk show Sejdeme se na Cibulce, kterou od 22:00 vidělo v průměru 246 tisíc dospělých diváků, což představovalo silně nadprůměrných 8,97 procenta publika.
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku si v sobotu nejlépe vedla Česká televize (30,37 procenta) před Novou (27,77 procenta) a Primou (23,82 procenta). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale vedla skupina Nova (31,53 procenta) před ČT (30,15 procenta) a Primou (23,02 procenta). U publika od 15 do 54 let pak veřejnoprávní ČT zůstala v celodenních i večerních souhrnných podílech až třetí před Primou a Novou (viz tabulka).