Zpožděná data sledovanosti za sobotu: večer vyhrála Nova, na ČT 1 byla charita

4. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – Společnost Mediaresearch dodala ve čtvrtek večer s několikadenním zpožděním výsledky televizní sledovanosti za sobotu. Nedělní data stále ještě zpracovávala.

Data byla zpožděna kvůli závadě při jejich sběru

O pět dní později než obvykle dostaly české televize a mediální agentury data sledovanosti za minulou sobotu. Společnost Mediaresearch, která je realizátorem výzkumu televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO), totiž o víkendu zaznamenala výpadek sběru dat, který souvisel s prováděným upgradem technické infrastruktury a měla k dispozici data z menšího množství domácností, než je obvyklé. Ta pak musela zpracovat jinou, časově náročnější metodou, a přepočítat na celostátní data. Výsledky sobotní sledovanosti tak ATO dodala svým členům až ve čtvrtek pozdě večer, nedělní data tou dobou Mediaresearch ještě zpracovávala.

K TÉMATU: Televizní trh je stále bez dat sledovanosti za sobotu a neděli, zpracování se protahuje

Sobota přinesla určité překvapení v pořadí nejsledovanějších pořadů po 20. hodině. O víkendu tradičně nejsilnější ČT 1 totiž od 20:00 hod. vysílala místo velkého zábavného pořadu přímý přenos charitativního večera Možná přijde i charita, který zaujal v průměru 433 tisíc dospělých diváků, což představovalo 12,75 procenta publika. O něco lépe se ale vedlo filmu Thor, který od 20:20 hod. vysílal hlavní kanál Novy. Snímek přitáhnul pozornost 487 tisíců dospělých diváků a 15,26 procenta publika. Lépe se mu dařilo u diváků ve věku 15 až 54 let, na které Nova programově i obchodně cílí – Thor z této kategorie sledovalo 19,04 procenta z těch, co seděli u televizní obrazovky.


Foto: Mediaresearch

Takový výpadek peoplemetrových dat, k jakému došlo o uplynulém víkendu, Asociace televizních organizací zatím nepamatuje

ČT 1 večer podlehla nejen Nově, ale i Primě

Sledovanější než charita na Jedničce byl i souběžně vysílaný film Čarodějův učeň na televizi Prima. Od čtvrt na devět mu dalo přednost 447 tisíc dospělých diváků a 13,62 procenta publika. U mladších diváků od 15 do 54 let dokonce dosáhla vyššího podílu než Thor na konkurenční Nově – 20,57 procenta. Výkon všech tří nejsledovanějších televizí od 20. hodiny tak byl u širší divácké kategorie D15+ velmi vyrovnaný, mladší diváci ale dali jasně přednost komerčním televizím. ČT 1 si o něco polepšila pozdější Hitparádou zábavy, kterou si od půl desáté večer nenechalo ujít 473 tisíc dospělých diváků (14,82 procenta publika), ovšem u mladých od 15 do 54 let oslovila jen 10,40 procenta publika.

České televizi se ale dařilo na tematických kanálech, zejména pak u ČT Sport, která od 19. hodin nabídla přenos pražského fotbalového derby mezi Spartou a Slavií. Téměř čtyřhodinový přenos včetně studií vidělo v průměru 288 tisíc dospělých diváků a 9,37 procenta publika. Fotbal zabral prakticky celý prime time, takže ČT Sport v hlavním vysílacím čase (19:00 – 23:00 hod.) dosáhla nadprůměrného podílu 9,24 procenta (8,85 procenta u publika od 15 do 54 let). Premiérový díl seriálu Sherlock II na ČT 2 zaujal od půl desáté večer 154 tisíc dospělých diváků a 5,50 procenta publika.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 28. září 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 16,80 14,51 13,70 10,49
ČT 2 4,27 3,71 3,29 3,41
ČT Sport 4,95 9,24 4,61 8,85
ČT 24 3,56 2,36 1,94 1,31
ČT :D 0,71 0,24 1,20 0,41
ČT art 0,08 0,09 0,08 0,09
Nova 18,45 21,36 19,53 22,78
Nova Cinema 5,18 6,18 6,27 7,80
Fanda 1,52 1,50 1,77 1,78
Smíchov 1,29 1,04 1,68 1,55
Telka 1,33 1,45 0,82 0,62
Prima 14,60 14,68 16,21 18,33
Prima Cool 4,11 3,55 5,56 4,46
Prima love 2,96 3,33 3,54 4,06
Prima Zoom 2,15 1,46 2,12 1,19
TV Barrandov 4,62 5,04 3,45 3,12
Atmedia 5,15 3,75 5,44 3,76
ostatní TV 8,27 6,51 8,77 5,99
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 28. září 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 30,37 30,15 24,82 24,56
Nova Group 27,77 31,53 30,07 34,53
Prima Group 23,82 23,02 27,43 28,04

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Lídrem v celodenním podílu u D15+ byla Česká televize

Nadprůměrnou sledovanost vykázala v sobotu večer od 20. hodiny Nova Cinema, která nabídla film Čokoláda. Snímek vidělo v průměru 282 tisíc dospělých diváků a 8,46 procenta publika (10,56 procenta ve věku 15 až 54 let). Primě love dominovala i v sobotu denní rekapitulace reality show VyVolených, kterou si od 22:20 hod. nenechalo ujít 146 tisíc dospělých diváků a 6,28 procenta publika (8,12 procenta ve věku 15 až 54 let), nad průměr se dostal i film Právo být otcem, který si od 20:20 hod. nenechalo ujít 135 tisíc dospělých a 4,06 procenta publika.

WT100

Zajímavých výsledků dosáhla na Primě Cool rozšířená verze zábavné show QI XL s Leošem Marešem. Od 17:40 hod. ji vidělo 100 tisíc dospělých diváků, přičemž v kategorii 15 až 54 let dosáhla podílu 10,13 procenta. TV Barrandov bodovala zejména talk show Sejdeme se na Cibulce, kterou od 22:00 vidělo v průměru 246 tisíc dospělých diváků, což představovalo silně nadprůměrných 8,97 procenta publika.

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku si v sobotu nejlépe vedla Česká televize (30,37 procenta) před Novou (27,77 procenta) a Primou (23,82 procenta). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale vedla skupina Nova (31,53 procenta) před ČT (30,15 procenta) a Primou (23,02 procenta). U publika od 15 do 54 let pak veřejnoprávní ČT zůstala v celodenních i večerních souhrnných podílech až třetí před Primou a Novou (viz tabulka).

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).