Hlavní navigace

Zpravodajská stanice CNBC dostupná u freeSATu a UPC přešla na formát 16:9

3. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ FOTO – Přestože stanice už nový formát používá, část obsahu prozatím zůstává v původním formátu 4:3. Jejím hlavním konkurentem je kanál Bloomberg.

Zpravodajský kanál CNBC v evropské verzi, který se stal od 1. dubna součástí nabídky satelitního operátora freeSAT (dříve UPC Direct), když nahradil stanici BBC World News, přešel na obrazový formát 16:9. Program si nevybral datum pro nasazení širokoúhlého formátu zcela náhodou. Tento měsíc oslaví CNBC 25 let od svého vzniku.

K TÉMATU: Z nabídky operátora freeSAT zmizí BBC World News, objeví se tu americká CNBC

I přes nový formát zůstává velká část vysílaného obsahu prozatím nadále v původním formátu 4:3. Obraz je v tomto případě násilně roztažen do stran, namísto klasického Pillarboxu. Týká se to jak některých vstupů, tak zčásti i samotné grafiky. Pro 16:9 byla již přizpůsobena například dolní informační lišta či staniční logo, nové upoutávky, a je v něm vysílána i populární večerní talk show Late Night with Jimmy Fallon.

CS24 tip temata

Ukázka širokoúhlého formátu zpravodajského kanálu CNBC Europe
Autor: repro foto CNBC Europe

Ukázka širokoúhlého formátu zpravodajského kanálu CNBC Europe

ČTĚTE TAKÉ: Zpravodajský kanál CNN už vysílá v Evropě v HD rozlišení, na satelitu zatím chybí

CNBC byla jednou z posledních mezinárodních zpravodajských stanic vysílající v zastaralém formátu 4:3. Před třemi lety přešly na modernější formát zpravodajské stanice Euronews a France 24. Vloni se konečně dočkali i diváci CNN. Za určitého průkopníka se v tomto směru dá považovat BBC World News, která nasadila širokoúhlý formát začátkem roku 2009. Hlavní konkurencí CNBC, rovněž zaměřující se na svět financí a business, je kanál Bloomberg.

Autor článku

V oblasti vysílání se specializuje především na kabelovou TV (DVB-C). Dlouhodobě sleduje mediální scénu v zahraničí i ČR a zajímá se mimo jiné o on-air i off-air grafiku jednotlivých stanic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).