Zpravodajský kanál CNBC v evropské verzi, který se stal od 1. dubna součástí nabídky satelitního operátora freeSAT (dříve UPC Direct), když nahradil stanici BBC World News, přešel na obrazový formát 16:9. Program si nevybral datum pro nasazení širokoúhlého formátu zcela náhodou. Tento měsíc oslaví CNBC 25 let od svého vzniku.
K TÉMATU: Z nabídky operátora freeSAT zmizí BBC World News, objeví se tu americká CNBC
I přes nový formát zůstává velká část vysílaného obsahu prozatím nadále v původním formátu 4:3. Obraz je v tomto případě násilně roztažen do stran, namísto klasického Pillarboxu. Týká se to jak některých vstupů, tak zčásti i samotné grafiky. Pro 16:9 byla již přizpůsobena například dolní informační lišta či staniční logo, nové upoutávky, a je v něm vysílána i populární večerní talk show Late Night with Jimmy Fallon.
Ukázka širokoúhlého formátu zpravodajského kanálu CNBC Europe
ČTĚTE TAKÉ: Zpravodajský kanál CNN už vysílá v Evropě v HD rozlišení, na satelitu zatím chybí
CNBC byla jednou z posledních mezinárodních zpravodajských stanic vysílající v zastaralém formátu 4:3. Před třemi lety přešly na modernější formát zpravodajské stanice Euronews a France 24. Vloni se konečně dočkali i diváci CNN. Za určitého průkopníka se v tomto směru dá považovat BBC World News, která nasadila širokoúhlý formát začátkem roku 2009. Hlavní konkurencí CNBC, rovněž zaměřující se na svět financí a business, je kanál Bloomberg.