Vzhledově se mi iHned celkem líbí, ale těžce nesu drastickou redukci počtu článků na hlavní stránce. Starý web byl možná přeplácaný a složitý, ale stačilo mi kouknout na něj jednou dvakrát denně a viděl jsem skoro všechny články - aspoň ty podstatné. Teď, jestli počítám dobře, vidím čtyři hlavní zprávy, čtyři tipy dne (pro mě zcela nezajímavé) a pět zřejmě méně významných hlavních zpráv. Zřejmě ode mě iHned očekává, že budu proklikávat všechny rubriky, ale to je tedy očekávání zcela mylné.
Když se podívám na obrazovku, tak užitečná informace zabírá tak 10% plochy,
zbytek jsou ptákoviny nebo nevyužitá plocha monitoru:
( http://picturepush.com/public/5574013 )
Dnes, kdy většina má 16:9 monitor a málokdo má pivot, dělat web na úzkou nudli uprostřed? To zase někdo vymyslel módu.
To srovnávání čísel návštěvnosti je, slušně řečeno, nekorektní. Za Aktuálně, iHNED se počítá celý obsah, zatímco za iDNES se počítá jediná kategorie Zprávy (tj. jedna z 19 jeho sekcí). Není to trochu tendenční srovnání? Pokud už tedy férové srovnávání tak je třeba za iDNES je třeba počítat (homepage, zprávy, regiony, kultura, sport, ekonomika, finance). Nejlépe pomocí Gemius Explorer, který umí ukázat společné RU. Dokonce i při tomto srovnání upřeme iDNES skutečnost, že například servery Technet nebo Mobil přináší zpravodajství ze světa vědy a techniky. Myslím, že server který informuje o dění na internetu, by měl být schopen srovnávat srovnatelná data.
IHned měl kdysi jinou cílovou skupinu než idnes.cz nebo novinky.cz, jenže na ní nemohl dále růst. Z obchodního hlediska logickým řešením bylo vrhnout se do mainstreamu a přizpůsobit tomu jak zprávy tak i vzhled, otázkou zůstává zdali nepřijdou o původní cílovku a novou neosloví. Prostě sledujeme "bulvarizaci" medií v přímém přenosu...
Každý brblá nad úzkými weby, ale ukažte mi roztahovací web, který by byl přehledný a dobře se četl. Například www.diit.cz se dá kliknutím v pravo nahoře roztáhnout, nebo grafika.cz.. Nedá se na to koukat, natož číst.
Myslím, že Petr Kelin má pravdu. U IHNEDu a Aktuálně jsi započetl sport, techniku, ekonomiku a další, zatímco u iDnesu ne.
V porozumění a práci s daty o internetu by měla spíš jít Lupa příkladem, ne jít cestou nejmenšího odporu a vymlouvat se, že práci s kategorizací měl za ní provést někdo jiný. On to provést dost dobře nemůže, protože "správná" kategorizace vždy závisí na konkrétním srovnání, které chce novinář provést. A k tomu slouží například ten Gemius Explorer.
No, abychom si to ujasnili. Narozdíl od iDnesu není u Ihnedu a Aktuálně momentálně žádný samostatný technický a sportovní server. Jsou tu jen rubriky, které jsou o dost stručnější. iDnes má naopak samostatné technické servery. Nejsem toho názoru, že by se taková čísla měla sčítat.
Můžete mi zalinkovat, co myslíte pojmem Gemius Explorer?
Tedy abych upřesnil sám sebe. Mobil.cz nebo Technet nejsou JEN zpravodajství. Recenze není zpravodajství. To jsou (a vždy byly) magazíny. I z toho důvodu je logické, že nejsou v rubrice Zpravodajství NetMonitoru.
Oproti tomu na ihnedu a aktuálně jsou technické zprávy (to je to, že Apple uvedl něco, má pruser tam a tam), nejsou tam jiné žánry. I z toho důvodu je logické započítávat je. A proto třeba v tabulce není náš Měšec, který je sice ekonomika, ale magazín, ne zpravodajství. Digitálně.cz by se pod Aktuálně počítat nemělo.
Petra Kelina chápu v tom, že je třeba bojovat za vylepšení čísel a obrazu všude tam, kde je to možné. Ale tady to prostě podle mě není možné, protože jablka a hrušky.
A přestože to není moc podstatné, podívejme se, co si o něm myslí čtenáři: http://goo.gl/CtNf5 To snad ne! Proč nepreferují omalovánky před informacemi? Kde je chyba? Musí být u nich, samozřejmě.
Patricku, jako nezávislý a poctivý novinář byste měl zachovat chladnou hlavu a nebýt tolik kolegiální ;-). Nebo vám nový iHNed opravdu vyhovuje? Nevěřím, že máte opačný názor než 100 % lidí v diskuzi zde i na samotném iHNed.
Jako pravidelný "odběratel" staré verze jsem velmi nepříjemně překvapen. Mám rád smysluplné inovace a i profese tvůrce webů mě nutí sledovat trendy v grafice a programování - vždy však při zachování přístupnosti a použitelnosti webu. Jsem zcela zklamán, na novém iHNed nenacházím nic pozitivního, je to krok špatným směrem. Zadavatel se zřejmě příliš soustředil na design (a komerční zájmy: pageviews, reklama) a potřeby cílové skupiny svého webu zcela ignoroval. Vyřešil to tak, že koupil "světového" grafika bez vztahu k samotným novinám a na testování ve focus groups už mu nezbyly peníze.
A Jan Vyhnánek? Stačí se podívat do jeho portfolia: kdeže ty staré dobré časy portálu Týden a Lidovek jsou. Jan Vyhnánek mě přesvědčil, že není zárukou designu kvalitního zpravodajského webu.
Bohužel změna internetové verze zapadá do kontextu redesignu papírových HN po odkoupení Economie Zdeňkem Bakalou, které jsem kvůli "přehlednosti" (čti: bulvarizaci) také přestal kupovat.
kdysi davno, jeste nez jsem znal net ale jen wap pred 2005, jsem prave cetl zpravy na ihned.
ale jinak, mi to ted je uplne jedno, podle mne v cesku je moc maly prostor pro vice sluzeb stejneho charakteru, a jen kroutim hlavu, jak si ten placeny obsah mohlo dovolit polovicni slovensko, ale kdyz si pochvaluji ti vlastnici tech webu, tak budiz...
0101010111100101101011011001011010010101010101111001011010110110010110100101010101011110010110101101100101101001010101010111100101101011011001011010010101010101111001011010110110010110100101010101011110010110101101100101101001010101010111110010110101101100101101001010101010111100101101011011001011010010101010101111001011010110110010110100101010010101111001011010110110010110100101
Gemius Explorer je program od společnosti Gemius, který umí spočítat překryvy návštěvnosti serverů a jejich sekcí. Dále také prezentuje socdemo serverů.
Ještě k tomu srovnání návštěvnosti. Z grafů není patrné co se vlastně srovnává. Popisky v grafu zaměňují označení sekce serveru za celý server. Název grafu je Zpravodajství a ekonomika, ale data jsou za oborovou kategorii Zpravodajství + je k tomu přihozeno E15 z kategorie Ekonomika. Tedy buď by se za dané servery měl ukazovat průnik a nebo je srovnání nesmyslné.
No a zpětně k tomu iDNES. Pokud to vezmeme jako srovnání dle žebříčku Zpravodajství dle kategorizačních pravidel, tak by si iDNES do zpravodajství mohlo započítat homepage a sekci regiony. Máš pravdu, že to je naše věc a možná chyba, že o to do kategorie zpravodajství nepočítáme, ale pokud mají grafy srovnávat srovnatelná čísla, tak je to na místě.
Tohle čtu na mobilu ale taky se to změnilo k horšímu.
Dřív tam byly komentáře, blogy a další zdroje. Teď tam je pár zpráv a ostatní sekce se moc nemění. V byznys jsou články staré i tři dny, v life ještě starší, v tech to není o nic lepší a sport nečtu protože mě nezajímá.
Takže ráno jsem to otevřel, neshledal nic nového či zajímavého a zase zavřel. Šel jsem na Aktuálně. Nějaký tip jaký další web se hodí do ranního metra?
Oni ho taky nedelaj, kdyby delali, tak to podle toho (slusne) vypada. Jenze do vzhledu plka ve firmach kdekdo, kazdej ma pocit ze tomu prece rozumi nejlip a cim vetsi blb to je, tim vic do toho keca. IT od toho da v 90% ruce pryc a zrealizuje presne a do puntiku tu kokotinu, kterou si nekdo vydupal. Zazil sem mockrat a ve mnoha firmach, je to (temer) vsude stejny. Nejhorsi zmrdi(http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201) jsou marketaci.
Jedna z výtejk je, že při přihlášení RSS v libovlné podsekci dostanete feed celého iHned - na stránkách je všude
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="rss.ihned.cz" href="http://ihned.cz/?p=000000_rss" />
Pro selektivní odběr musíte vyhledat správný feed na separé stránce s feedy.
Ale zase kladné body, že vůbec separátní odběr sekci umožňují...
nekdo tu napsal, ze se mu redesign libi, ze je design hezky a prehledny...
mno... ja jsem proste ze stare skoly. nehledam hezky design, hledam informace. Ty tam proste nejsou, sly do kopru na ukor hezkosti.
co se da delat .. zase mi odesel jeden z hlavnich informacnich zdroju do pekel z duvodu "libivosti" pred zastupem milovniku svatby stoleti.
Za sebe musím říct, že se mi nový iHned líbí. Hlavní plus vidím ve větší přehlednosti nového designu. I když (nebo možná právě protože) tak trochu vypadá jako template k WordPressu. Co je podle mne celkem zajímavé je podobnost nového layoutu s Českou Pozicí :) Každopádně cíl zvýšit čtenost/návštěvnost o 30 % za rok nevidím nijak zvlášť nereálně - právě proto, že podíl iHnedu je na českém internetu tak malý.
ale KABAT JE STRASNY. To zase delal nejaky IT odbornik ve 3 hodiny v nedeli rano. Ze strany desingu je to katastrofa - boze, to je proste skoda ze neumime delat pekne - libive portaly v CR. A pritom je tam tolik super firem. DESING NEMAJI DELAT IT.
Nadpisy IHNED, HNZPRÁVY, HNBYZNYS atd. jsou velmi špatně čitelné, na vině jsou velká písmena a barvnost předpon, malý rozpal písma. Nadpisy se slévají a na notebooku je čitelnost příšerná. Možná by pomohlo nadpisy použít v kombinaci malé a velké písmena IHned, HNzprávy, HNbyznys a font nechat černý a zvolit barevné podtržení po nejetí nebo změnu barvy po najetí na odkaz.
Určitě souhlasím. Věřím, že ta změna možná pomůže kvalitě obsahu, ale co týká přehlednosti webu, tak je to katastrofa. Dřív člověku stačilo vlézt na titulní stránku a viděl všechno důležité a podle zájmu si mohl rozklikávat rovnou jednotlivé články. A teď? Abych tam zdlouhavě prolézal jednotlivé podrubriky, kde se teprve dostanu na jednotilvé titulky článků (často navíc schované ještě v další podrubrice). Ve výsledku, když si chci prolézt hlavní zprávy ze světa a z ekonomiky, tak musím rozklikat několik takových podrubrik --> zdlouhavé a nepřehledné
Po tom, co jsem přestal číst lidovky, protože každý druhý článek končí slovy: "pokračování v dnešních LN-kupujte-plaťte RYCHLE!!!" končím i s iHned.cz. Barevné jak Blesk, obsahově velmi podobné a po tom co se jim na webu vyřádil nějaký disgrafik (čti blb) se tam nedá ani nic najít, natožpak něco přečíst. Absolutně nepřehledné, hrůza hrůzoucí.
Jsem z toho taky nějak zmaten. Co má tohle znamenat? Jsou tam zobrazeny 4 zprávy a pod tím je jakýsi posuvný blok, na kterém je očividně nejdůležitější fotka.
Mám z toho celého redesignu pocit, že se tam zaměřili jen na design a na nějakou informační hodnotu webu se zcela vykašlali.
No nic, z domovské stránky jsem je už je taky vyhodil....
...jak je při redesignech obvyklý. Už to zmiňovali předřečníci - dřív stačilo vlízt na titulku a člověk si okamžitě mohl vybrat z desítek příspěvků - dneska tam zbylo krásné nic. Jak někdo čeká, že se tam bude orientovat? To nikomu nevadí, že obsah, který není vidět okamžitě, že k němu nikdo nikdy nedoleze?
Mne to prijde naopak vcelku rozumne. Velky monitor se hodi pro praci s tabulkami, nikoliv vsak pro praci s textem. 3 sloupce jsou podle me tak akorat (za sebe bych rekl, ze snesitelne jsou tak 2 - 4) a je tak delana vetsina zpravodajskych webu (viz treba BBC, NY Times, The Telegraph apod.). Kdyz by to bylo preplacane nekolika sloupci pres celou sirku obrazovky, tak by to bylo akorat neprehledne. Kdyz by byl text text roztazeny na celou sirku obrazovky, tak by to cteni nebylo moc pohodlne.
Musim rict, ze novy design se mi celkem libi, jen by tam mohly byt nejak rozumne zakomponovane blogy.
Že by hoši z iHNedu našli inspiraci v redesignu Super.cz? Zapomínají, kdo byl vždy jejich cílovou skupinou - lidé, kteří potřebují informace zpracovávat rychle, na jednom místě, efektivně. Starý iHNed byl narozdíl od všech nedomrlých zpravodajských konkurentů výjimečný právě ve své účelnosti.
Nový směr nápadně koreluje i s posunem bulvárních deníků - viz redesign Super.cz. Pan Bakala než aby najal tým schopný vytěžit peníze z lukrativní cílovky "byznys lidí", vydal se spolu s kolegy snažší cestou imbecilizace čtěnářů a připravuje si cestičku ze zvýšení Page Views a tím i dojení atraktivní skupiny podprůměrných markeťáků tupě hromadících imprese. Jak už poznamenal někdo přede mnou, skutečně užitečná část webu je minimální a mikroskopický je i přínos webu pro mně v čase, který na něj mám.
Nový iHNed jsem obratem odstranil z oblibených a vracím se k zahraničním serverům.