V předminulém roce přinesl Internet českému hospodářství 130 miliard korun, což představuje 3,6 procent HDP. Toto procento je podstatně vyšší než v případě některých jiných zemí střední a východní Evropy, ale například také než v Itálii či Španělsku. Soukromá spotřeba odpovídá za více než 40 procent internetové ekonomiky.
V roce 2009 sice nakoupilo na Internetu zboží či služby je 24 procent dospělých Čechů, v severských zemích a Velké Británii se toto číslo blíží až 60 procentům, čestí zákazníci nakupující online ale patří k těm aktivnějším v Evropě. Může za to omezený výběr v tradičních kamenných obchodech, celková nižší maloobchodní plocha na obyvatele a díky omezené konkurenci obecně vyšší relativní ceny než ve státech západní Evropy, například v Německu či Velké Británi.
To jsou jen některé závěry studie, kterou dnes novinářům společně představily česká pobočka Google a poradenská firma Boston Consulting Group. Podrobnější analýzu výstupů studie přineseme v zítřejším článku.