Hlavní navigace

41 % millennials používá Facebook každý den. A starší lidé ještě více

Daniel Dočekal 1. 9. 2016

Millennials (18 až 34 let) používají Facebook vlastně méně než ti, kterým je 35 a více. Důležitější ale je, jaké služby tedy používají více.

Jakkoliv je průzkum společnosti Fluent založený na uživatelích ze Spojených států (1769 millennials a 1191 lidí starších 35 let), poměrně dobře může vypovídat o užívání Facebooku a dalších sociálních sítí i v jiných zemích, včetně České republiky.

Většinu času tráveného online millennials podle výzkumu tráví na chytrých telefonech. Skoro čtvrtina (24 %) jich na mobilním zařízení stráví dokonce „téměř všechen“ online čas. A 35 % z nich dokonce uvádí, že vůbec netráví online čas na klasickém počítači. Sečteme-li „skoro všechen“ a „většinu“, tak 51 % millennials najdete hlavně na mobilu a pouze málo, výjimečně či vůbec na jiných zařízeních.

Co se online nakupování týče, mobilní telefony používá k nakupování vícekrát týdně pouze 15 % dotazovaných millennials, stejný počet takto nakupuje týdně. Počítač ale na tom není o moc lépe, vícekrát týdně 13 %, týdně ale už 19 %. Budeme-li uvažovat nad častějšími nákupy v podobě alespoň týdně či vícekrát týdně, tak na mobilních telefonech to dělá 30 % millennials, na počítači 32 % a na tabletech 26 %. Skoro by se dalo poznamenat, že žádná sláva.

CIF16

Podstatně zajímavější je to u sociálních sítí, kde pochopitelně vede Facebook, ale denně ho používá pouze 41 % millennials oproti 49 % těch, kteří jsou starší 35 let. Je to také ale jediná sociální síť, kterou mají starší zjevně o něco více v oblibě. Ve všech ostatních případech je vidět výrazně vyšší oblibu u těch mladších – YouTube 35 % vs. 20 %, Instagram 29 % vs. 20 % a Snapchat 25 % vs. 11 %.

Pokud millennials rozdělíme do tří kategorií (18 až 24, 25 až 29 a 30 až 34), tak se nechuť k používání Facebooku se stoupajícím věkem ukazuje ještě více. Ale také se ukazuje, že Snapchat je zásadní doménou mladých, byť Instagram je zjevně stále oblíbenější než Snapchat. 

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští