Hlavní navigace

Jak vydolovat data uživatelů z Facebooku? Přes telefonní čísla

 Autor: Isifa
Daniel Dočekal 10. 8. 2015

Facebook opět někde nechal díru k údajům o uživatelích. „Hádáním“ telefonních čísel se můžete dostat k údajům, ke kterým byste se dostat neměli.

Stačí „hádat“ telefonní čísla a získáte přístup k záplavě údajů o uživatelích Facebooku. Jména a profilové obrázky, ale také lokační údaje. Uživatele navíc neochrání ani to, že nastavili, že jejich telefonní číslo nemá být veřejně dostupné. Spojení podobných údajů s unikátním a platným telefonním číslem je zlatý důl, stačí pustit skripty, shromažďovat informace a poté je prodávat.

Reaz Moaiandin na chybu přišel tak, že se pokoušel najít někoho na Facebooku přes telefonní číslo, což je v zásadě normální funkce, která může být užitečná. A těží z toho, že většina uživatelů netuší, že by mohli (a měli) dostupnost svého čísla potlačit – výchozí nastavení totiž umožňuje komukoliv hledat a najít vás, stačí když bude znát vaše telefonní číslo. A nastavení čísla na veřejně neviditelné paradoxně na toto hledání nemá žádný vliv.

Pokud budete automaticky generovat telefonní čísla (nic složitého, nakonec jsou to jenom pevně dané předvolby a pak stoupající posloupnosti čísel), tak stačí využít API Facebooku a ke každému číslu, které Facebook zná, dostanete informace o uživateli.

TIP: Ve Facebooku v Nastavení najdete záložku Soukromí a tam Kdo vás může vyhledat pomocí telefonního čísla, které jste zadali (a není to jediná volba vhodná ke změně). Změňte si to na něco jiného, než na zcela veřejné nastavení.

Reaz Moaiandin upozornil Facebook na možnost zneužití této funkčnosti už letos v dubnu, nestalo se ale nic. Naposledy to zkoušel 29. června, kdy se od Facebooku dozvěděl, že to nebere jako bezpečnostní chybu, ale prý má „mechanismy monitorující a zabraňující zneužití“. 

CIF16

Tím Facebook nejspíš myslel klasické omezení na objem dotazů k API v čase. Nic ale případnému útočníkovi nebrání, aby dotazy nepokládal pomaleji. A snadno se dá obejít i omezení příliš velkého množství dotazů z konkrétního zdroje.

Zdroj: Harvest of Facebook user data prompts calls for tighter privacy settings a Facebook: Please fix this security loophole before its too late

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu