Hlavní navigace

Milá firmo XYZ,

Vojtěch Bednář 21. 9. 2009

nebudu zde uvádět váš název. Dělám to proto, že potrefená husa se jednak pozná sama, a jednak vím o tom, že podobných jako vy je více. Takových, kteří by měli jít do sebe a chovat se ke svým zákazníkům jinak, než k ovcím.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Je to asi tak rok, co jsem využil služeb vašeho e-shopu. Objednal jsem si dva kusy zboží v ceně něco před patnáct stovek. Má objednávka byla vyřízena docela promptně a musím říct, že k mé naprosté spokojenosti, zboží mi slouží dodnes.

Když jsem vyplňoval objednávkový formulář, zaškrtl jsem v něm políčko, že souhlasím s tím, abyste mi posílali informace o novinkách a zvláštní nabídky. Od té doby mi od vás přibližně jednou za čtrnáct dnů chodil e-mail s nabídkami. Některé z těch e-mailů jsem četl, některé ne, záleželo na tom, jak jsem měl momentálně čas a chuť. Kdybych potřeboval něco podobného, obrátil bych se, po dobrých zkušenostech a vzhledem k dobrým cenám, opět na vás.

Asi tak letos v květnu jste mi poslali patrně automaticky personifikovaný e-mail s tím, že bych měl určitě navštívit vaše stránky, neboť jsem si již dlouho nic nepořídil. Měl jsem zrovna jiné starosti. Neuplynul týden, a poslali jste mi další. Pak ještě jeden, a pak ještě znovu jeden.

Začal jsem na vašich stránkách pátrat po možnosti, jak objednávku newsletteru zrušit, ale protože na vašem obchodě se aspoň v domě mého nákupu neregistrovalo, nenašel jsem profil, ve kterém bych mohl nastavení upravit. Vaše e-maily (tím neříkám, že vaše zboží) mě začínaly trošku žrát. A tak jsem vám poslal zprávu se zdvořilou žádostí o to, abyste mne vyřadili z databáze. Odpověděli jste mi, že pokud je to mé přání, budu vyřazen.

Jaké bylo překvapení, když jsem místo vyřazení dostal další dvě zprávy o tom, že abych byl věrným zákazníkem, musím učinit ještě jednu objednávku a pak dostanu slevu. Začal jsem uvažovat o udání, ale pak jsem si řekl, že nemá smysl vás tahat po úřadech, zvláště po zkušenostech s jedním hotelem pod jedním stromem, který jsem udal před vámi. Zavolal jsem vám a přes tři lidi se dostal k tomu, že hodná paní na lince mi svatosvatě přislíbila ukončení mého trápení.

Zdálo se, že vaše touha přinutit mne k dalšímu nákupu pominula. Ovšem chyba lávky, byly to jen prázdniny. Po jejich odeznění, světe div se, přišel nový „somráček“. Tentokráte v pozměněném dizajnu a se spoustou barevných prvků, při jejichž stahování se mé GPRS pěkně prohnulo. A od té doby v průměru jeden e-mail denně včetně personifikovaných žádostí s odkazy, v jejichž adrese je zcela jasně patrná kontrola zpětné vazby.

Nebudu vás napínat. Vaše e-mailová adresa, a pro jistotu celá doména se ocitla na černé listině mého antispamového filtru. Nebudu se trápit se čtením dalších nabídek, a až zase někdy budu chtít zboží, které prodáváte, zcela jistě se obrátím na někoho jiného. Totéž jsem doporučil několika dalším lidem, které postihl podobný problém. A pro vás mám radu. Zákazníka si neudržíte tím, že se ho pokusíte utlouct.

S pozdravy, váš vcelku spokojený klient.

Našli jste v článku chybu?

18. 9. 2009 10:30

petr ci pavel (neregistrovaný)
znovu jeden typu "serete me, povím o vás ostatním, ale neřeknu, jak se jmenujete"??

http://www.lupa.cz/clanky/lesk-a-bida-ceskych-e-shopu/nazory/vse/

Tohle nemá cenu, radši to nepište vůbec. Nebo to napište abyste si ulevil a místo odeslání to smažte, protože pro ostatní to nemá žádnou hodnotu.



18. 9. 2009 8:49

Miloš Němec (neregistrovaný)
Hned mě napadl Mironet.cz. Býval jsem jejich spokojeným zákazníkem a dnes je mám na spamlistu. Autor by měl sebrat odvahu a firmu uvést.
Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph