Hlavní navigace

Týdenní revize: UPC zdražuje, Microsoft nakupuje

 Autor: 29
Redakce 2. 2. 2008

Uživatele služeb UPC překvapilo zdražení kabelového připojení o 15 korun. Zvlášť když na podzim UPC ohlašovalo udržení cen. Prodej Centra zase může zdražit ostatní české internetové firmy, ale Ondřej Tomek tvrdí, že ve finále český Internet zbohatne. Podle AdMonitoru na něm dnes lze vydělat nejméně 500 korun ročně za reálného uživatele. V online prodeji hudby se objevují zajímavé novinky. Koupí konečně Microsoft Yahoo?

Linux se do korporátní sféry dostává na jedné straně lehce (zejména v oblasti serverů), na druhé stále obtížně (v desktopových aplikacích). Rozhodnutí IBM podpořit jeden ze svých významných projektů, Lotus Notes, právě na Linuxu by mohl jeho rozšíření a v důsledku i větší diverzitě systémů napomoci.
Vojtěch Bednář: Poznámky na Linuxu?

V Praze se školili policisté, soudci i státní zástupci v boji proti dětské pornografii a kriminalitě páchané na dětech po Internetu. Česká republika byla pochválena za novelu trestající pouhé držení dětské pornografie. Zapojí se ČR také do snah bojovat proti dětskému pornu na Internetu cestou omezení plateb?
Jiří Peterka: Stalo se: v Praze proti dětské pornografii

Při srovnávání reklamních příjmů podle mediatypů se Internet stále často ocitá mimo hranice tabulek, přestože dávno neplatí, že ve srovnání s ostatními je pouhou finanční Popelkou. Dokládá to i porovnání výsledků první vlny měření výdajů do internetové reklamy (AdMonitoring) s čísly za reklamní příjmy televizí, rádií, tisku a outdooru za loňský rok. Seznam se v něm zařadil na 10. místo v žebříčku médií za rádio Evropa2 a český Internet se celkově v reklamních příjmech dotáhl na outdoor. Příjmy na reálného uživatele dosáhly pěti set korun ročně, je však nutné mít na paměti, že AdMonitoring nesleduje příjmy všech webů ani všechny typy reklamy.
Martin Schreier: 500 korun ročně za reálného uživatele

Šance mladých internetových podnikatelů na úspěch je klíčová pro to, aby výše uvedená čísla byla za dalších 10 let mnohem vyšší. Prospěšnou činnost v tomto ohledu vykonává i konference Junior Internet, která každým rokem hledá talenty mezi mladými internauty a lidmi se zájmem o Internet. Ti mají letos do 15. února možnost přihlásit svoje díla do jedné ze šesti kategorií soutěže. Jaké to jsou a co mohou od výsledků soutěžící i pozorovatelé očekávat?
Marek Soldát: Mládí vpřed – letos již podeváté

Do mobilního Internetu se vkládají často silné naděje jako do nového směru rozvoje Internetu a jeho služeb. Mobilní má být obsah i reklama, především však sami uživatelé Internetu. Do této představy však máme zatím stále daleko – chybí použitelná zařízení, přizpůsobený obsah i obchodní modely. Provozovatelé služeb přesto neskrývají optimismus: vše je prý jen otázka času. Jak dlouhého ovšem?
Karel Wolf: Bude mobilní Internet další bublinou?

O budoucnosti spojení informatiky a medicíny však nepochybuje asi nikdo. Počítače a Internet ostatně pomáhají lékařům i jejich pacientům téměř od svého vzniku. Podoba některých aplikací však může nabývat až překvapivých variací. Schizofrenikům tak může pomoci třeba flashová hra, díky níž si uvědomí odlišnosti svého vnímání světa. Zdravým lidem pak zase umožní nahlédnout do světa opačného, ačkoliv – je vždy tak snadné poznat rozdíl?
Pavel Houser: Virtuální svět, kde psi bučí

Dominantní kabelový poskytovatel, společnost UPC, loni vydával tiskovou zprávu, podle níž nemělo jeho zákazníky letos čekat zdražení Internetu a telefonních služeb. Tento týden však společnost oznámila, že je v důsledku vyšších provozních nákladů nucena zvýšit cenu za samostatné internetové tarify (tj. ne za balíčky služeb) o 15 korun. Je pouze otázkou, zda na zdražení konkurenta nereagovala Telefónica O2 zprávou o slevě pro nové zákazníky (ačkoliv s akčními nabídkami přichází prakticky pravidelně). Zdaleka ne každý si však může mezi poskytovateli Internetu vybírat – a možná právě i tato skutečnost z velké části určuje cenovou politiku poskytovatelů.
Jiří Peterka: Internet od UPC podraží o 15 korun. Proč?

Vydavatelství Computer Press patřilo ještě v nedávných dobách mezi známé značky a věrozvěsty informačních technologií v Česku. Po odchodu Jiřího Hlavenky z čela společnosti začal majoritní vlastník, fond Riverside, hledat manažera, který by firmu provedl nelehkým obdobím složitých oborových změn na trhu i situací samotného Computer Pressu. Stanislav Konečný svůj úkol před rokem a půl hodnotil jako „mission impossible“ a dnes, po svém odvolání, toto hodnocení potvrzuje. Nečekal jsem, jaké problémy mne čekají, dodává.
Aleš Miklík: Stanislav Konečný: Computer Press čeká rychlý prodej

S webem 2.0 přichází kromě novinek ve způsobech vzniku a organizace obsahu, služeb i uživatelů také nová rizika. Týkají se hlavně sociálních sítí, ve kterých lidé často bez zábran dávají v plen své osobní údaje a informace, které lze snadno zneužít. Svoji roli má však také technická stránka trendu: útočníci využívají např. známých slabin některých skriptovacích jazyků. Máme se tedy sociálních sítí v roce 2008 bát?
Ondřej Bitto: Web 2.0 a sociální sítě hitem útočníků v roce 2008?

S využíváním Internetu a počítačů ve školách je Česko bohužel dlouhodobě na konci všech srovnávacích mezinárodních žebříčků a zatím se neobjevuje příliš mnoho náznaků, že by tomu v nejbližší budoucnosti mělo být jinak. To ve Velké Británií chápou význam nových technologií pro nastupující generace jinak: chtějí do domácností všech žáků a studentů internetové připojení. Ministři tlačí na IT firmy, aby snížily ceny, do projektu mají být zapojeni i rodiče. Dočkáme se podobné iniciativy také, nebo máme být spíše rádi, že v ČR zatím nevznikly?
Jan Handl: Pro školáky knihu, nebo počítač?

Hoaxem bývá většinou označována poplašná a nepravdivá zpráva, šířená e-mailem (či webem), lidově řečeno jde o řetězový dopis. Tak můžeme označit i hromadnou výzvu k bojkotu společnosti ČEZ, která proběhla českým Internetem tento týden. Nejde však o žádnou výjimku: podobné pokusy o manipulaci uživatelů jsou téměř na denním pořádku. Některé hoaxy přitom sdílí techniky s virálními reklamními kampaněmi.
Tomáš Hejda: Don Quijotův virtuální bojkot

Programové a stylové změny, kterými prochází rozhlasová stanice Radiožurnál, přitáhla po letech klidu do veřejného prostoru zájem o diskusi o smyslu a povaze veřejnoprávních médií. Televizi a rozhlas, případně tiskovou agenturu, to vše si jako veřejnoprávní médium z různých důvodů dovedeme představit, ale nenadešel také čas pro veřejnoprávní web?
Michal Černý: Veřejnoprávní web? Rozhodně ano!

Nahrávací a vydavatelský průmysl je jednou z oblastí, které nástup nových technologií poznamenal osudovým způsobem. Zatímco pozornost veřejnosti plní hlavně zátahy na „piráty“, vydavatelský sektor prochází významnými změnami. Nové modely distribuce se odráží v nových webových službách, z nichž některé slibují stahování hudby zadarmo. V Česku si na podobné novinky nejspíš počkáme, ani zde však nejsme o tempo vývoje ochuzeni. Co si od budoucnosti slibují vydavatelé a hudebníci?
Adam Javůrek: Hudba zadarmo? V Česku spíše předplatné
Blog Jiřího Wagnera na Lupě: Ředitelka českého IFPI Petra Žikovská vyhrožovala a lhala v Dobrém ránu na ČT1

Prodej Centra se v závěru loňského podzimu stal bezkonkurenční událostí roku, či spíše pětiletí. A přestože dnes jeho zakladatelé potvrzují, že se o prodej snažili dlouhou dobu, pro mnohé pozorovatele šlo o velké překvapení přinejmenším s ohledem na nepotvrzenou částku (100 milionů eur), za kterou fond Warburg Pincus Centrum získal. To může podle některých názorů nafouknout cenu ostatních internetových firem, Ondřej Tomek však tvrdí, že v důsledku tím český Internet vydělá.
Aleš Miklík, Jan Ambrož: Ondřej Tomek: odchod investorů z Centra jsme připravovali od roku 2005

V době přípravy tohoto článku (pátek odpoledne) bouřila Internetem zpráva o akvizici jiné velikosti: Microsoft, jehož internetové úsilí dlouhodobě selhává, nabídl Yahoo za odkup úctyhodných 44,6 miliard dolarů. To je dvakrát více, než činí odhadovaná tržní hodnota Yahoo, ale střízlivé kalkulace budoucího zisku a přínosů ze spojení obou společností tyto náklady stále převyšují. Jediný, kdo by mohl Yahoo nabídnout víc, to udělat nemůže, neboť by neprošel antimonopolním posudkem. Odolá Yahoo, nebo přijme nabídku společné cesty s dosavadním konkurentem, ale proti společnému rivalovi?
Jiří Macich: Microsoft nabídl za Yahoo 44,6 miliardy dolarů
Blog „Ebiz – e-commerce zespodu“ na Lupě: Microsoft začal brát Google konečně vážně

Anketa

Projeví se případná koupě Yahoo Microsoftem na českém Internetu?

Našli jste v článku chybu?

2. 2. 2008 15:38

Mate pravdu, diky za upozorneni. Sobota je pro podobne zasahy vzdy trochu zkouskou :)

2. 2. 2008 12:33

Pepa (neregistrovaný)
12:33 chyba stale existuje :D
po patku je vzdycky pruser kompilovat clanky ;p
Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět