Padesát milionů platících uživatelů a devadesát milionů těch, kterým nevadí reklama mezi písničkami. Švédská služba tak dominuje scéně, na které Google s Applem trochu zaspali a teď musí dohánět ztrátu. Apple Music má dnes totiž kolem 27 milionů předplatitelů a Google nedávno protáhl bezplatné vstupní období na čtyři měsíce.
Spotify ale potřebuje peníze. Letos se chystá na burzu, aby mohla vynulovat svůj miliardový dluh. Loňský rok končila švédská firma se ztrátou 389 milionů dolarů.
Firma se také ještě nedohodla na nových podmínkách s velkými vydavatelstvími. Zatím má podepsáno jen s Universal Music. Se Sony a Warner Music pořád ještě jednají.
Nová smlouva s Universalem třeba přináší novinku, kdy neplatící uživatelé se k novinkám dostanou později než ti, kteří mají předplaceno. Nový přístup by se měl dotknout nových alb aktuálních hvězd pop music, tedy především amerických interpretů typu Kanye West, Taylor Swift nebo Beyoncé.