Hlavní navigace

APEK: epidemie koronaviru zrychlila růst evropské e-commerce

24. 4. 2020

Sdílet

E-commerce - e-shop Autor: Depositphotos

Globální pandemie významně urychlila růst evropské e-commerce, jen v Itálii přibyly internetovým obchodům 2 miliony nakupujících, obrat české e-shopové scény během pandemie vzrostl o 20 %, tvrdí Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Rapidní nárůst tržeb zaznamenalo přibližně 60 % internetových obchodů v zemích jako je Německo, Rakousko či Švýcarsko. Naopak jen 20 – 25 % prodejců zaznamenalo významný pokles a dostává se do existenčních problémů. 

V Česku podle aktualizovaných odhadů vzrostl kvůli krizi objem online prodejů přibližně o 20 % a přiblížil se tak hranici 90 miliard korun, tvrdí na základě svých analýz APEK.

„Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do online prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020,“ myslí si výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

„Situace v oblasti prodeje zboží na internetu je ve většině států Evropy velmi podobná. Jako celek e-commerce výrazně roste, přibývá obchodníků, kteří přechází s prodejem do on-line prostředí z kamenných obchodů. Především prodej potravin, drogistického zboží, drobné elektroniky či léků zaznamenaly nárůst v desítkách až stovkách procent. Na druhou stranu byla výrazně zasažena oblast prodeje módy, která přitom například v Německu tvoří až třetinu obratů celého tamního e-trhu,“ dodává.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 4. 2020 14:27

    Martin P.

    Za růst e komerce bych pokládal nárůst počtu podnikajících subjektů. Nikoli jen dramatický růst obratu stávajících. To moc dobrý stav právě neukazuje....

  • 27. 4. 2020 9:23

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Takze pokud nejaky obor roste, tak jedinym dukazem je to, ze je vice soutezitelu? To snad ne... do urcite miry by mel byt ukazatel podil na trhu jako takovem, takzep okud ecommerce v ramci oboru zvysila svuj podil na celku, tak je to dukaz, ze roste a ten podil muze v podstate zvysit jen tim, ze vygeneruje vice obratu, nez retail a tim navysi svuj podil, nebo reatil klesne a ecomerce zustane apod.
    Nicmene pocet soutezitelu urcite neurucuje to, ze nejaky obor roste. Pokud se budou dale delit o stejny obrat/zakazniky, tak nic nevyrostlo.

    To, ze lide presunuli hojne nakupy z reatilu do online je proste fakt. Zda toto zustane zachovano i v horizontu mesicu tezko rici, muj odhad, je ze z toho ecomerce nepatrne ziska, ale nic zasadniho.

  • 27. 4. 2020 2:30

    bez přezdívky

    no co byste chtěl po "bulváru", který sbírá data od XX tvůrců / distributorů e-shop řešení, jejichž reporty jsou čistě v "POCTU NOVYCH REGISTRACI"..

    kdyby LUPA nebyla bulvární plátek, tak zde zveřejní, kolik z těchto registrací bylo vytvořeno v rámci nějakého "zdarma" bezplatného období, typicky 30-60 dní.. kolik z nových registrací jíž nějakou částku zaplatilo a pochopitelně nějaká konkrétní čísla.. no a vidíte snad něco z toho? JA NE..

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).