Hlavní navigace

České soutěže v profesionálním hraní her sledují stovky tisíc lidí

Sdílet

Jan Sedlák 30. 10. 2020

Český esport každoročně rychle roste a profesionalizuje se. Ukazují to také počty diváků, kteří sledují tuzemské soutěže v profesionálním hraní her.

Tak například Fortuna Cool Liga měla v loňském roce na Twitchi 393,8 tisíce diváků, ESL Nationals CZ/SK dosáhlo na 122,3 tisíce diváků, Hitpoint Masters zaměřená na League of Legends měla 636,9 tisíce sledujících na Twitchi, turnaj PlayZone Challenge překonal 191 tisíc, Samsung Mistrovství ČR v mobilních hrách vidělo 196,9 tisíce lidí a Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách bylo na 548,3 tisíce diváků.

Tato a další čísla ukazuje nová výroční zpráva českého esportu za rok 2019 (PDF), kterou připravila Česká asociace esportu. Ta se snaží elektronické sporty profesionalizovat a mimo jiné získat podporu od státu. Vedle toho vznikla konkurenční Czech Electronic Sport Association, za kterou stojí bývalá šéfka České pošty Marcela Hrdá a bývalý šéf státního IT podniku NAKIT Alan Ilczyszyn.

“Studie se zcela oprošťuje od všech marketingových výroků zahrnutých organizátorů a vychází z veřejně dostupných dat. Díky tomu můžeme všem českým esportovým soutěžím nastavit rovnocenné podmínky. Analýza se zaměřuje na soutěž jako celek a u každé z nich najde čtenář krátký popisek shrnující její silné i slabé stránky. Naším cílem je přinést jednotnou a respektovanou metriku,” uvádí k odkazované studii její autoři.

Našli jste v článku chybu?