
Hodnota přeprav zprostředkovaných službou Liftago loni klesla o 34 % na 265 milionů korun. Navzdory růstu, který měl podle původních plánů firmy dosáhnout 50 %, tak Liftago kvůli koronaviru přišlo o desítky milionů korun. Služba ale zaznamenala strmý nárůst v přepravě zásilek. Pandemie koronaviru tak urychlila proměnu služby v platformu na přepravu lidí i věcí.
Firma loni obsloužila přes půl milionu koncových zákazníků, více než 1500 uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Množství zásilek přepravených Liftagem vloni stouplo o 6 000 %. „V minulém roce šlo o nižší stovky tisíc zásilek doručených s 97% úspěšností (adresát zastižen na první pokus). Předchozí roky šlo o tisícovky zásilek,“ upřesnil pro Lupu informace o přepravovaných objemech spoluzakladatel a ředitel Liftago, a.s. Ondřej Krátký.
Největším ecommerce partnerem byla Alza, pro kterou Liftago doručovalo zboží v expresním i hromadném režimu ve stejný či následující den. U rychlého doručení byla průměrná doba doručení 30 minut od objednání a 18 minut od převzetí do doručení. Nejdelší optimalizovaná doručovací trasa jednoho řidiče měla 49 zásilek. „Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací,“ dodává Krátký.
Vedle balíčků z eshopů nebo cestujících Liftago přepravilo i desítky tisíc kusů potřebného zboží jako jídlo pro seniory či samoživitelky, nebo zdravotní materiál a ochranné pomůcky. Firma v souvislosti s pandemií v ročence upozornila i na proměny přepravy, kdy lidé sice méně cestovali do hospod a restaurací, ale zato si přepravu objednávali častěji pro cesty do práce a z práce. Společnost upozornila i na přetrvávající administrativní náročnost související s registracemi pro převoz osob, jídla i potravin naráz.