Hlavní navigace

Deník N: Zbrojař Strnad chce koupit od Babiše vydavatelství Mafra

28. 7. 2023

Sdílet

Mafra Autor: Filip Rožánek

Nejvážnějším zájemcem o mediální skupinu Mafra je majitel holdingu Czechoslovak Group Michal Strnad. Uvedl to Deník N, jehož zdroje tvrdí, že dohoda je prakticky hotová. Kupní cena má údajně přesahovat 4,5 miliardy korun.

Deník se odvolává na tři zdroje z Mafry a okolí Andreje Babiše, současného majitele vydavatelství. Mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek řekl, že se holding nevyjadřuje k investičním projektům či jednání o nich před jejich uzavřením.

Czechoslovak Group je průmyslový holding, jehož klíčové podniky vyrábějí vojenská vozidla, zbraňové systémy a munici. Divize Business Projects zahrnuje společnosti, jež přímo nezapadají do žádného z hlavních oborů podnikání, ale holding je považuje za zajímavou obchodní příležitost. Příkladem je výrobce tradičních hodinek Prim nebo klinika Prague Fertility Centre, která se zaměřuje na umělé oplodnění.

Zkraje roku veřejně potvrdil svůj zájem o Mafru miliardář Pavel Tykač. Jeho nabídka však byla nižší než Strnadova. Deník N zároveň upozorňuje, že Andrej Babiš svůj postoj k prodeji Mafry často mění, navíc téměř celý svůj život nic neprodal.

Nyní však k prodeji Mafry přinutí Andreje Babiše přísnější podoba zákona o střetu zájmů, která zakazuje politikům vlastnit tištěná, rozhlasová a televizní média. Novelu v červnu schválila sněmovna, příští týden by ji měli schválit také senátoři. Na rozdíl od dosavadní právní úpravy nesmí být politik ani koncovým majitelem, takže už nestačí firmu vložit do svěřenského fondu. Hnutí ANO chce zákon napadnout u Ústavního soudu.

Přísnější zákon zakáže politikům vlastnit televize, rádia a noviny Přečtěte si také:

Přísnější zákon zakáže politikům vlastnit televize, rádia a noviny

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).