Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo na svém webovém portálu odpověď tazatelce, která využila zákona 106 z roku 1999 o svobodném přístupu k informacím.
PSALI JSME: Přechodu na DVB-T2 chybí infokampaň i ochota komerčních stanic vysílat v HD rozlišení
První sada otázek směřovala ke komunikaci mezi českým ministerstvem a Evropskou komisí, která ještě stále nedokončila prenotifikařní řízení. To se týká úvahy, zda je možné kompenzace operátorům za souběžné DVB-T a DVB-T2 vysílání považovat za formu veřejné podpory.
Infokampaň odstartuje v prvním čtvrtletí…
Tazatelka se ale evidentně zeptala i na stále ještě neexistující státní infokampaň (její dotazy ve vyjádření ministerstva nejsou uvedeny). Informační kampaň je ve fázi přípravy, zahájení ministerstvo předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku,
reaguje na zmíněný dotaz ministerstvo.
K TÉMATU: MPO dokončilo návrh přechodu na DVB-T2. Zmizel z něj požadavek na infokampaň
Objem finančních prostředků potřebných na realizaci celostátní kampaně zatím ale podle ministerských úředníků není stanoven. Náklady nejsou samostatnou položkou státního rozpočtu a bude využito provozních prostředků ministerstva,
uvádí se v odpovědi.
Pro ilustraci jen pro rok 2008 vyčlenila tehdejší vláda na komunikaci přechodu z analogového na digitální vysílání kulatých sto milionů korun a na rok 2009 pak kampaň dostala sedmdesát milionů. Koordinace digikampaně měl na starostí tehdejší předseda Národní koordinační skupiny Zdeněk Duspiva, dnešní ředitel českobudějovické pobočky Českého rozhlasu.
…ale výběrové řízení zatím neplánujeme
Pokud by ministerstvo opravdu chtělo celorepublikovou kampaň rozjet už letos na jaře, je poněkud zvláštní jeho suché konstatování, že žádné výběrové řízení nebylo dosud uskutečněno, žádné výběrové řízení neprobíhá a k datu podání žádosti se žádné výběrové řízení prozatím neplánuje
. Žádost byla podaná 14. ledna.
V rámci výběrového řízení by mělo ministerstvo jako zadavatel kampaně poptat minimálně reklamní a mediální agenturu, obvyklé jsou i eventové agentury pro případné venkovní akce a prezentace nebo specializované agentury na různá odvětví internetové reklamy.
Jen těžko by se všech těchto aktivit mohli ujmout ministerští úředníci a podobné tendry mohou – v závislosti na výši poptávané zakázky a souvisejících předpisech zákona o veřejných zakázkách – trvat i několik měsíců.