Hlavní navigace

Mark Zuckerberg chce z WhatsApp a Messengeru mít šifrovanou komunikační službu

7. 3. 2019

Sdílet

Facebook - komunikace - šifrování Autor: Facebook

Před lety nalákal uživatele na co nejotevřenější sdílení všeho všem, teď naopak láka na soukromé, šifrované konverzace a zprávy, které se po čase samy smažou. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg v obsáhlém textu popsal svou aktuální vizi, jakým směrem se aplikace z jeho impéria mají v budoucnu vyvíjet.

V článku slibuje, že na základě WhatsApp, Messengeru a Instagramu vytvoří novou komunikační platformu, které bude klást důraz na soukromí uživatelů. Má nabídnout end-to-end šifrování obsahu vzkazů (už ale ne metadat, která jsou s komunikací spojena) a umožnit tak lidem bez obav komunikovat mezi sebou navzájem, nebo přes platformu třeba platit za zboží.

Slibuje také, že aplikace nebudou ukládat data uživatelů déle, než bude nezbytné. „Zprávy by se například mohly po měsíci nebo roce samy mazat,“ popisuje princip známý třeba z aplikace Snapchat, který uživatelům dává falešnou představu, že si smazané zprávy nemůže nikdo uložit.

Mark Zuckerberg také píše o plánovaném větším propojení jednotlivých komunikačních aplikací mezi sebou navzájem a také například s SMS zprávami (a novým RCS standardem). Uživatelům by to mělo přinést možnost posílat zprávy napříč celým ekosystémem, Facebooku pak propojená data o jejich chování. Mimochodem – proti této praxi se v únoru vyslovil německý antimonopolní úřad – viz Facebook nesmí bez souhlasu propojovat data o uživatelích, rozhodl německý úřad

Šéf Facebooku si podle svého textu od nového přístupu slibuje to, že by mohl nad novou platformou stavět služby pro placení a provádění dalších finančních transakcí a nabízet ji firmám pro vytváření dalších služeb založených na soukromé komunikaci.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).