Testujeme, jestli by uživatelům neprospělo, kdyby měli pro své tweety větší prostor. V různých jazycích totiž potřebujete k vyjádření stejné věci rozdílný počet znaků. Tak Twitter zdůvodňuje, proč na malé skupině uživatelů testuje rozšíření limitu znaků v tweetu ze 140 na dvojnásobek, tedy 280.
Limit pro počet znaků je podle výzkumů Twitteru jednou z nejčastějších příčin, proč jsou uživatelé službou frustrovaní. A zvýšení limitu nad 140 znaků vede k tomu, že lidé tweetují více, popisuje první zkušenosti z testů.
Spokojení jsou zřejmě jen uživatelé hovořící asijskými jazyky. Například japonština nebo čínština totiž dokáže do stejného počtu znaků dostat asi dvakrát více informací než třeba angličtina. Proto také dosáhne současného limitu 140 znaků jen 0,4 % tweetů v japonštině, kdežto v angličtině je to 9 %, uvádí Twitter.
Rozhodnutí, zda firma změnu nakonec spustí všem uživatelům, prý padne až podle výsledků testu. A Twitter uznává, že řada stávajících uživatelů může mít s opuštěním dnešního limitu emocionální problém.