Hlavní navigace

Miton investoval několik milionů korun do platformy Donio

11. 5. 2020

Sdílet

Donio (David Prochazka + Tomas Hodbod)

Společnost Miton poskytla investici v podobě nižších jednotek milionů  crowdfundingové platformě Donio. Ta se zaměřuje na tržní niku v podobě různých dobročinných sbírek a nestrhává si za zprostředkování provizi. Autorům sbírky tak odesílá 100 % vybrané částky.

Donio v datech
•    Dosud přispělo 50 tisíc dárců.
•    Nejvyšší dary činily 1 mil. Kč.
•    Nejčastější příspěvek je 300 Kč.

Projekt měl letos za cíl vybrat 20 milionů korun, kvůli koronvairové krizi ale tento cíl překročil o 100 % a vybral od začátku roku přes 46 milionů. Spíše méně známý  projekt letos proslavila sbírka na české plicní ventilátory Corovent. Na ně se přes platformu podařilo vybrat 14 milionů korun, a to za rekordních 19 hodin.

„Donio se nebere provizi a hradí také náklady na bankovní poplatky. Projekt financují dobrovolná „dýška“ od dárců. Každý se totiž může rozhodnout, zda kromě vybrané sbírky podpoří i další rozvoj platformy,“ popisuje „byznys model“ projektu jeho ideový autor a zakladatel, David Procházka. „Umím si představit, že během pár let se na Donio mohou měsíčně vybrat stovky milionů korun jen v Česku. Takový Národ sobě ve verzi 2020,“ dodává.

„Donio není projekt, na který bychom se dívali podle standardních investičních kritérií. Pomohli jsme Davidovi sestavit extrémně talentovaný tým s vizí, že pomoc zespoda potřebuje razantní změnu. Když přidáme naše zkušenosti z e-commerce a obecně stavění online produktů, jsem přesvědčený, že v téhle oblasti můžeme dokázat velké věci. I za hranicemi Česka,” komentuje investici Tomáš Hodboď z Mitonu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).