Hlavní navigace

Monitorovaná média hlásí nárůst příjmů, TV reklama si polepšila o téměř 19 %

Jan Brychta

Za první dva měsíce letošního roku si média monitorovaná výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere přišla na 10,8 miliardy korun, o více než jednu miliardu více než za srovnatelné období loňského roku. Tradičně nejlépe se dařilo prodejcům televizní reklamy, kteří za leden a únor udali reklamní spoty v ceníkové hodnotě 6,7 miliardy korun, tedy o více než patnáct procent více než v minulém roce.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden a únor 2017 a 2018 (klikněte pro zvětšení).

Polepšila si i tištěná média, kterými protekla inzerce v deklarované hodnotě 2,5 miliardy korun, což znamená meziroční nárůst přesně o pět procent. O necelých deset procent se pak navýšily příjmy rozhlasových stanic, které si letos celkem přišly na 661 milionů korun.

LOŇSKÝ ROK: Loni prodala sledovaná média reklamu v ceníkové hodnotě přes osmdesát miliard korun

Únorová videoreklama za sedmdesát milionů

Podle měření Admonitoring, které pro Společnost pro internetový rozvoj realizuje taktéž agentura Nielsen Admosphere, prodaly v únoru sledované servery bannerovou reklamu v hodnotě necelé půlmiliardy korun, konkrétně 444 milionů.


Autor: Nielsen Admosphere

Ceníkové příjmy internetových provozovatelů (klikněte pro zvětšení).

Stejný výzkum sleduje i hodnotu videoreklamy, kterou prodali vybraní provozovatelé. Nejlépe se dařilo Primě, jejíž ceníkové tržby se v únoru blížily dvaceti milionům korun. O 350 tisíc korun méně pak inkasovala skupina Nova. Třetí Seznam překonal hranici sedmnácti milionů korun. Celkem šest monitorovaných provozovatelů prodalo reklamu v ceníkové hodnotě přesahující 69 milionů korun.

Oproti loňskému únoru se nedařilo OOH

V přímém srovnání letošního a loňského února se ještě více prohloubil nárůst příjmů z televizní reklamy, jejíž hrubé tržby ve výši 3,8 miliardy znamenají oproti loňskému únoru zlepšení o 18,8 procenta. Tištěná média zůstávají na svých pěti procentech, když jejich únorové příjmy činily 1,3 miliardy korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v únoru 2017 a 2018 (klikněte pro zvětšení).

Výrazně si oproti loňskému únoru polepšil segment rozhlasové reklamy, jejíž prodejci udali rozhlasové spoty v ceníkové hodnotě 543 milionů korun, což je meziroční navýšení o téměř třináct procent. Jediný mediatyp, který tak meziročně vykázal ztrátu, je oblast venkovní reklamy, jejíž příjmy ve výši 328 milionů korun znamenají pokles o takřka devět procent.

Našli jste v článku chybu?