Hlavní navigace

Pilulka loni v Česku utržila 1,3 miliardy, v online prodejích meziročně vyrostla o 57 %

Sdílet

Ondřej Novák 17. 3. 2021

Společnost Pilulka Lékárny a.s. loni v České republice dle auditovaných výsledků hospodařila s tržbami ve výši 1,3 miliardy korun a EBITDA ziskem ve výši 23 milionů korun. Za růstem stojí zejména internetové tržby, které meziročně stouply o 57 %. Síť lékáren to zveřejnila dnes po konci obchodování na pražské burze.

EBITDA marže firmy v Česku meziročně stoupla o 1,7 %. Na eshopu Pilulky loni nakoupilo 570 tisíc zákazníků, přičemž zhruba polovina z nich v této online lékárně loni nakoupila poprvé.

Vedle nárůstu online prodejů umocněných pandemií koronaviru pak firmu ovlivnil i podzimní vstup na burzu. „V říjnu proběhl velmi úspěšný veřejný úpis akcií naší společnosti, zájem investorů o akcie byl více jak pětinásobný než nabídka upisovaných akcií. Hodnota akcií a zájem investorů po IPO i nadále výrazně roste,“ říká Petr Kasa, výkonný ředitel skupiny Pilulka.

Online lékárna loni také představila samoobslužná výdejní místa Pilulka box a spustila novou verzi B2B tržiště pro výrobce a dodavatele. Zároveň firma loni ukončila B2B aktivity pod značkami CoPharm (v ČR) a Top Farma (na Slovensku).

Pilulka v Česku provozuje 32 vlastních kamenných lékáren a 125 partnerských franšízových. Podle výroční zprávy ale kamenné prodejny už nejsou hlavní páteří byznysu firmy, protože „již nepředstavují strategicky ani objemově nejvýznamnější část společnosti.“

Konsolidovaný obrat za celou skupinu by podle očekávání Pilulky měl přesáhnout 1,8 miliardy korun a skupinové tržby včetně franšíz překonat 3 miliardy korun.

Našli jste v článku chybu?