Hlavní navigace

Prima se minulý týden vrátila pod podíl 20 procent, nejvíc stoupala Nova

4. 11. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
4. 11. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Jako na houpačce se mění rozdíly týdenních podílů na dospělém publiku mezi dvěma nejsledovanějšími televizemi v Česku. Zatímco předminulý týden byl mezi Novou a Primou rozdíl pouhých sedm procentních bodů, minulý týden se rozšířil na devět. A zatímco Prima klesla pod hranici 20 procent a vykázala největší pokles průměrného celodenního podílu ze všech plnoformátových televizí, Nova naopak nejvíc posilovala.

Hlavní program Primy minulý týden sledovalo v průměru 19,61 procenta publika staršího patnácti let, což je o 1,17 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ale polepšila a udržela se nad psychologickou hranicí 20 procent výsledkem 20,29 procenta. Výrazně rostla Prima Cool: v celodenních číslech o 0,38 procentního bodu na průměrných 3,69 procenta, během prime time ale tradičně ztrácela až na 3,44 procenta. Prima love patrně narazila na střechu svých možností, po celý den ji sledovalo průměrně 1,56 procenta dospělého publika, což je o 0,11 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech klesla na 1,10 procenta.

Televizi Nova dávalo minulý týden přednost 28,54 procenta dospělého publika po celý den. To je o 0,79 procentního bodu více než v předminulém týdnu a jde o jeden z nejlepších výsledků letošního, pro Novu dosud neúspěšného, podzimu. Nova ale tradičně ovládla prime time s průměrným podílem 34,40 procenta. Poklesu pod psychologickou hranici pěti procent se nevyhnula Nova Cinema, která v celodenních číslech vykázala podíl 4,93 procenta, což je o 0,27 procentního bodu méně než minule. Během prime time ještě klesla na průměrných 4,61 procenta a v obou sledovaných časech ji s přehledem předběhla televize Barrandov.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Na svém se držely programy České televize. ČT 1 oslovovala po celý den v průměru 15,55 procenta dospělého publika, což je o 0,29 procentního bodu více než minule. Jedničce se tradičně daří lépe v prime time, tentokrát to ale nebylo příliš výrazné: podíl 16,04 procenta je podprůměrný. Nárůstu celodenního podílu na dospělém publiku se dočkala i ČT 2, která vykázala 3,97 procenta – o 0,44 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si zájem diváků udržela takřka na stejné úrovni: 3,83 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Hůře se minulý týden vedlo sportovnímu kanálu ČT 4, který vykázal největší propad ze všech televizí měřených peoplemetry. Čtyřku sledovalo po celý den v průměru 1,94 procenta dospělého publika, tedy o 1,77 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. A během prime time ještě klesla na průměrných 1,63 procenta. Poklesu se nevyhnula ani zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech klesla o 0,52 procenta na podíl 4,14 procenta, během prime time až na 2,43 procenta.

BRAND24

Televize Barrandov si minulý týden udržela svůj standard, s nímž ale nemůže počítat, že by atakovala letošní vysněné výsledky okolo šesti až osmi procentního podílu na dospělém publiku. Po celý den oslovovala v průměru 5,11 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,40 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech ale zájem o Barrandov mírně klesnul, konkrétně na hodnotu 4,77 procenta. I tak si Barrandov udržel pozici páté nejsledovanější televize v zemi.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,08 procenta, což je o 0,16 procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,30 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,88 procenta, o 1,16 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,16 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).