Hlavní navigace

Prodeje digitálních fotoaparátů padají, v Japonsku meziročně o 40 %

Sdílet

Ondřej Novák 13. 1. 2021

Podle analytické firmy BCN Retail (BCN+R) prodeje digitálních fotoaparátů klesl v Japonsku meziročně o 40,4 % (automatický překlad dostupný zde). Vzhledem k tomu, že výrazný propad začal v dubnu, analytici odhadují, že za poklesem prodejů stojí pandemie koronaviru.

Prodej digitálních fotoaparátů a kamer klesl v Japonsku meziročně už v roce 2019, a to o 16,8 %. Loňský rok tento trend ještě umocnil, přičemž prodeje v Japonsku výrazně klesaly od dubna až do srpna. Nejpomalejší meziroční pokles nastal v říjnu, kdy Sony, Canon a Fujifilm uvedly na trhl řadu nových bezzrcadlových modelů.

„Z dat BCN+R je patrné, že dopad pandemie COVID-19 ještě více srazila už tak se zmenšující trh s digitálními fotoaparáty,“ komentuje situaci web DPREVIEW, ale dodává, že japonský trh nelze chápat jako ukazatel, ze kterého se dá odhadnout stav celého odvětví.

Na globální pokles dodávek fotoaparátů a čoček vloni upozorňovala japonská asociace výrobců fototechniky CIPA. Dle jejích údajů se od ledna do listopadu 2020 celosvětově prodalo 7 707 914 fotoaparátů. Za stejné období se v roce 2019 prodalo 14 164 969 fotoaparátů a meziroční pokles tak představuje 54,42 % (CIPA uvádí jen data za jednotlivé měsíce, agregované údaje vypočítány redakcí).

Podla dat platformy Statista prodejům v loňském roce vévodily modely značky Canon, které obsadily 45 % trhu. Sony prodalo 20 % fotoaparátů a Nikon 19 %. Fujifilm a Panasonic pokrývaly méně než 5 % trhu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 1. 2021 6:21

    Net

    Vsadím se, že se do toho počtu nepočítají digitální foťáky v mobilech, dnes jich jeden mobil má klidně 5:)
    Foťáky zůstávají, jen podoba se mění.
    A mobily dnes umí fotit docela dobře, výraznou slabinou je imho objektiv, ale kolik lidí se bude tahat s velkým foťákem a objektivem, aby možná udělali o chlup lepší fotku, kterou stejně zkomprimujou a projedou filtrama na instagramu...

  • 15. 1. 2021 11:01

    bez přezdívky

    ona ta masa ani nemusí fotit na mobily, hobík třeba se sedmiletou zrcadlovkou co nechce přejít na mobil nemá za ty peníze moc důvodů pro upgrade.

  • 15. 1. 2021 10:03

    bez přezdívky

    Trh se nasytil. Profíci potřebují stroje, které jsou za minimálně pětimístné částky, k tomu další vybavení a inovace těla většinou znamená i inovaci skel, čili obrovské náklady, navíc živit se fotografováním už je skoro nemožné. Takže masa, která v chemických dobách jela na Flexaretách, Ljubitělech, S menách, Exách a p. dnes fotí přes mobily, protože doba papírových fotek v albu už je také nevratně pryč. A tento trend bude pokračovat, protože fotomobily se vyvíjejí a zlešují mnohem rychleji, než ,,klasika".