
Agentura Nielsen Admosphere zveřejnila meziroční srovnání reklamních investic za první tři čtvrtletí. Z tabulky vyplývá, že navzdory koronavirové krizi se útraty za reklamu v televizním vysílání zvýšily o 6 procent. Firmy se naopak odklánějí od reklamy v rádiích, na rozhlasovém trhu se meziročně objem reklamních peněz snížil o 7 procent.
Důležité je, že jde o výpočty na základě ceníkových cen. Reálně dostávají reklamní zadavatelé významné slevy například za dlouhodobé nebo opakované kampaně, skutečné sazby tak bývají podstatně nižší. Například ostravské rádio Helax se kvůli nedostatečným výdělkům z reklamy v důsledku koronavirové krize přesouvá pouze na internet a jeho vysílání nahradí v listopadu Rádio Blaník.
Ceníková hodnota reklamního prostoru | ||
Leden – září 2019 | Leden – září 2020 | |
Televizní vysílání | 38 933 277 000 Kč | 41 217 085 000 Kč |
Rozhlasové vysílání | 5 640 346 000 Kč | 5 224 431 000 Kč |