Hlavní navigace

Rekordní ČT 4: minulý týden podíl 5,58%, ČT 2 dokonce 16,54%

25. 2. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
25. 2. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Zimní olympijské hry ve Vancouveru zajistily sportovnímu kanálu ČT 4 nejvyšší průměrný týdenní podíl na sledovanosti za jeho existenci. Program ČT 2 svým průměrným celodenním podílem na dospělém publiku překonal ČT 1 i Primu, zatímco podíly Novy a Primy klesly ještě níž než v předminulém týdnu. Diváci utíkali také od televize Barrandov.

„Olympijské“ programy České televize si minulý týden hodně polepšily. ČT 2 sledovalo po celý den v průměru 16,54 procenta dospělého publika, což představuje oproti předminulému týdnu nárůst o 7,2 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla Dvojka průměrného podílu 18,19 procenta a udržela se nad Jedničkou. ČT 4 vykázala celodenní podíl 5,58 procenta, což je o 3,31 procentního bodu více než minule. Během prime time ale její podíl klesl na 2,90 procenta.

Zájem o olympijské vysílání uškodil ČT 1, která dosáhla celodenního podílu 15,78 procenta, což znamená mezitýdenní pokles o 3,02 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si Jednička mírně polepšila na 16,39 procenta. Mírně klesl také podíl zpravodajského kanálu ČT 24, který po celý den upřednostňovalo 2,24 procenta dospělého publika. To je o 0,32 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný podíl ČT 24 ještě klesl na 1,36 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Významnějšího poklesu se minulý týden dočkala televize Nova. Její hlavní program dosáhl průměrného celodenního podílu 30,76 procenta, což je o 3,19 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a nejméně od předloňských Letních olympijských her v Pekingu. V hlavním vysílacím čase průměrný podíl Novy stoupnul na 36,42 procenta. Poklesu se nevyhnul ani filmový kanál Nova Cinema: v celodenních číslech klesl o 0,63 procentního bodu na 1,98 procenta, během prime time na 1,90 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Prima se minulý týden propadla kvůli olympiádě na desetileté týdenní minimum: po celý den ji sledovalo v průměru 13,23 procenta dospělého publika, což je o 1,33 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ještě hrůznějšího čísla ale Prima dosáhla v hlavním vysílacím čase: pouhých 11,96 procenta. Klesala i Prima Cool. V celodenních číslech o 0,29 procentního bodu na 1,49 procenta a během prime time tento program dosáhl průměrného podílu 1,62 procenta.

BRAND24

Plnoformátová digitální televize Barrandov se minulý týden propadla v celodenním podílu na dospělém publiku pod hranici tří procent, kterou si stanovila za svůj cíl pro loňský rok. Dosáhla hodnoty 2,94 procenta, což je o 0,64 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Barrandov ještě více propadl na průměrný podíl 2,47 procenta, tedy i pod sportovní kanál ČT 4.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,62 procenta, což je o 0,22 procentního bodu méně než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,01 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,84 procenta (pokles o 0,87 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 5,78 procenta dospělého publika.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).