Hlavní navigace

RTL investuje 350 milionů eur do streamingových služeb

18. 3. 2019

Sdílet

Bert Habets, šéf RTL Group Autor: RTL Group

Mediální skupina RTL v příštích třech letech investuje 350 milionů eur do rozvoje svých placených video platforem. Oznámila to při představování hospodářských výsledků za rok 2018. Investice má RTL pomoci k tomu, aby lépe odolávala tlaku celosvětových služeb typu Netflixu.

Podle ředitele firmy Berta Habetse má RTL dvě jasné priority. Jednak se chce stát silným lokálním hráčem ve streamingových službách a jednak chce výrazně posílit produkci původního obsahu pro internetové videotéky. Dosud provozuje streamingové platformy v Německu a v Nizozemsku, plánuje je ale rozšířit i na další evropské trhy, kde podniká. Cílem je získat nejméně tři miliony předplatitelů, zatím jich má milion.

„Faktem zůstává, že se lidé dívají na televizi méně než dřív. Naštěstí jsme ale do segmentu video-on-demand investovali v rané fázi,“ podotkl ředitel nizozemské divize RTL Sven Sauvé. Na holandském trhu provozuje tento koncern portál Videoland, který loni navýšil počet předplatitelů o 135 procent. Roste zájem i o německou službu TV Now Premium.

Letos už RTL koupila za 29 milionů eur technologickou firmu Yospace, jejíž nástroje umožňují efektivní vkládání cílených reklam do streamovaného obsahu.

Skupina RTL loni utržila rekordních 6,5 miliardy eur a digitální služby se na tomto výsledku podílejí 15 procenty. Nejdůležitějším zdrojem příjmů však zůstává televizní reklama, která tvoří 46 procent výnosů.

Velmi dobře se daří také dceřiné produkční společnosti Fremantle. Podle plánů RTL by se měla ve velkém vrhnout na natáčení seriálů pro mezinárodní publikum, což by v roce 2021 mělo na tržbách přinést přes půl miliardy eur. Rozpracováno je 35 námětů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).