Cestovní portál Skrz.cz ukončil loňský rok se ziskem jeden milion korun, a to navzdory propadu turismu v souvislosti s pandemií koronaviru. Oproti roku 2019 ale zisk firmy spadl o 92 % a obrat o 59 %. Výrazný propad firma zbrzdila díky přeorientování se ze zahraničního na tuzemský cestovní ruch.
V roce 2019 měla firma zisk 13 milionů korun a obrat 900 milionů korun, ten v roce 2020 klesl na 364 milionů korun. „Ještě loni jsme touto dobou plánovali růst v segmentu zahraničních zájezdů a spolupráce s cestovními kancelářemi. Všechno směřovalo k podpoře tohoto cíle, ale v březnu jsme museli udělat dramatickou otočku a zaměřit se víc na Česko, což se povedlo a díky tomu jsme uspěli,“ popisuje ředitel Skrz.cz Matěj Dvorský snahu firmy vyhnout se ztrátě.
„Na jaře jsme spíš počítali, jak dlouho nám vydrží peníze na účtu a dělali úsporná opatření, krátily se úvazky a osekávaly se zbytné náklady. Léto bylo silné. V domácím cestování došlo ke kompenzaci propadu z jara a my mohli lidem dát odměny a tím jim vynahradit ty ušlé výdělky z jara,“ říká Dvorský.
Trh s cestováním celkově podle serveru propadl o 85 %, přičemž byl velký rozdíl mezi domácím (meziroční pokles o 30 %) a zahraničním cestovním ruchem (o více než 90 %). Serveru se tak, stejně jako sesterskému portálu Slevomat.cz vyplatila orientace na domácí cestování, které zejména v létě výrazně rostlo.