
Noční speciály českých televizních stanic k průběhu prezidentských voleb ve Spojených státech měly u diváků ohlas.
Třináctihodinový blok České televize si v průběhu úterní noci a středečního dopoledne pustilo 1,38 milionu diváků. Americká volební noc a následně, vzhledem k průběhu voleb, i další středeční zpravodajské vysílání České televize přilákalo na programech ČT1 a ČT24 k obrazovkám 3,38 milionu diváků. O téměř 250 tisíc více, než u voleb v roce 2016.
Mimořádné vysílání začalo na ČT24 hodinu před půlnocí v úterý 3. listopadu. Do šesti hodin ráno, tedy prvních sedm hodin vysílání, sledovalo ČT24 9,42 % diváků, kteří byli v danou dobu u obrazovek. Následně se k vysílání ČT24 přidala do devíti hodin i ČT1, sledovalo ji v průměru 88 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 14,08 %.
Volební speciál ČT24 pokračoval až do středečního poledne, v průměru jej zhlédlo 147 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 16,93 %. Od deváté hodiny ranní do dvanácti hodin jej sledovalo 212 tisíc lidí starších patnácti let.
Speciály vysílaly rovněž TV Nova a CNN Prima News.
V noci 4. listopadu od 2:42 odstartoval na Nově v přímém přenosu sedmihodinový speciál s názvem USA 2020: Volební noc, který zaujal 21,74 % diváků u televizních obrazovek v cílové skupině 15–54 let. Mezi osmou a devátou hodinou ráno přenos na TV Nova sledovalo v průměru 128 tisíc diváků starších 4 let.
„Přípravě volebního speciálu jsme věnovali dlouhé měsíce a kladli jsme důraz nejen na výběr zajímavých hostů, ale také na živé vstupy přímo z místa dění. Divákům jsme se snažili navíc srozumitelnou formou vysvětlit komplikovanost amerického volebního systému i to, proč jsou volby daleko za Atlantikem klíčové pro celý svět. V neposlední řadě jsme se pak nevěnovali jen číslům a výsledkům, ale hovořili i o zákulisí Bílého domu a detailně rozebrali oba prezidentské kandidáty,“ dodal ředitel zpravodajství a publicistiky TV Nova Kamil Houska.
CNN Prima News dosáhla při amerických volbách historicky nejlepších výsledků.