Hlavní navigace

Tržby českého T-Mobile loni vzrostly na 28,3 miliardy korun

19. 2. 2020

Sdílet

T-Mobile DC7 Autor: Jan Sedlák

T-Mobile v Česku loni zvýšil své roční tržby na 28,27 miliardy korun, to představuje meziroční nárůst o 3,8 % oproti tržbám za rok 2018 (27,23 miliardy Kč).

Uplynulý rok se podle společnosti nesl hlavně ve znamení radikálního snížení ceny za přenesený MB mobilních dat. Průměrná cena za 1000 MB u daného operátora meziročně poklesla o necelých 50 %, tedy z původních 312 Kč na 157 Kč (s některými balíčky operátora se ale bylo možné dostat až na 95 Kč za 1000 MB).

Celkový počet mobilních zákazníků operátora vzrostl téměř na 6,3 milionu, o 36,6 % (92 tis.) se ale oproti předchozímu roku snížil počet nových tarifních zákazníků. Z celkového počtu využívalo pevné připojení operátora 320 tisíc zákazníků a 149 tisíc některou z televizních služeb. Poměr mezi zákazníky se smlouvou a předplacenkami se nezměnil, o více jak 60 tisíc vzrostlo množství machine-to-machine SIM karet, těch tak nyní operátor spravuje již půl milionu.

Pevný internet od T-Mobile v loňském roce využívalo 320 tisíc zákazníků, to je zhruba 27,5% meziroční nárůst. Objem dat přenesených v síti operátora (mobilní i broadband) meziročně stoupl přibližně o 82 % a překročil hranici 314 tisíc TB, mobilní síť se na tomto množství podílela přibližně z jedné třetiny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 2. 2020 6:40

    StarousCZ

    Ty veřejné ceny dat jsou fakt nechutně velké, za to si to snad fakt nikdo nekupuje, když ty podpultové nebo firemní jsou 10-20x nižší. Imho tím operátoři škodí sami sobě protože vysokou cenou dat dusí spotřebu...btw když cenu snížili o půlku a zisky jim rostou, tak to ukazuje jak falešné jsou ty řeči o tom proč jsou data drahá...

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).