Hlavní navigace

Tvůrci Fortnite kupují slovenskou firmu s kořeny na ČVUT, posílí Unreal Engine

10. 3. 2021

Sdílet

Capturing Reality Autor: Capturing Reality

Čínský Tencent si nedávno koupil minoritní podíl v českém herním studiu Bohemia Interactive a nyní se nepřímo vydal i na Slovensko. Společnost Epic Games, která stojí za velmi populární hrou Fortnite a Unreal Enginem, získala bratislavskou firmu Capturing Reality. Tencent v Epicu drží 48,4 procenta.

Capturing Reality stojí za pokročilým grafickým nástrojem RealityCapture, pomocí něhož je možné převádět fotografie do trojrozměrných virtuálních objektů. Jde o takzvanou fotogrammetrii, která už se nějakou dobu používá při tvorbě her nebo třeba 3D modelech v mapách. Tímto způsobem lze vytvářet realisticky vypadající prostředí.

Slovenský nástroj je tedy ideálním doplněním Unreal Enginu, který je společně s Unity při vývoji her nejpoužívanějším enginem. Epic prozatím neříká, jak těsná integrace bude či zda samotný Unreal Engine koupený nástroj pohltí, nebo ho dlouhodobě nechá běžet samostatně. RealityCapture lze každopádně používat zdarma, licenci je nutné mít až při exportu práce pro další použití.

RealityCapture má kořeny také na ČVUT v Praze, kde se projektem zabývali spoluzakladatelé Martin Bujňák a Michal Jančošek. Jejich doktorandské práce jsou k přečtení zde a zde (PDF).

Capturing Reality v roce 2019 dosáhla na výnosy 2,3 milionu eur se ziskem 1,2 milionu eur. Jde o rychlý růst, ještě v roce 2015 výnosy činily 135,6 tisíc eur.

Firmu doposud ovládala trnavská entita RCRES Invest. Podílníky byli vedle Jančoška (28,33 procenta) a Bujňáka (33,33 procenta) také Hana Buchalíková Bujňáková (16,67 procenta), Jozef Bujňák (8,33 procenta), Marta Bujňáková (8,33 procenta) a Ladislav Dedík (pět procent). Aktiva budou převedena do nového podniku Epic Games Slovakia.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).