Společnost Makro, stojící za stejnojmenným velkoobchodem s potravinami a vybavením pro gastronomické provozy, spouští vlastní e-shop. Bude ale fungovat pouze jako doplňkový kanál pro maloobchodní síť prodejen Můj obchod.
Objednané zboží také nebude mít prozatím vlastní rozvoz, ale je třeba jej vyzvednout a zaplatit na zvolené prodejně. Do budoucna síť plánuje rozvoz i možnost online plateb zavést.
E-shop funguje jako nákupní galerie, kam mohou v síti zapojené obchody zadat zboží, které hodlají prodávat, a jeho ceny. Sortiment má zůstat zcela v jejich kompetenci a nemusí tak korespondovat s nabídkou Makra jako takového. To nabídne pro své partnerské obchody platformu k dispozici zdarma.
Prodejen v maloobchodní síti Můj obchod se ke dnešku nalézá okolo 500 a již několik let se prakticky nemění, do projektu online objednávek se jich ale zatím zapojilo pouze 21.
„V této nelehké době se snažíme přemýšlet o řešeních, které zjednoduší nakupování a zároveň pomohou obchodníkům zlepšovat své služby a podpoří tradiční trh. E-shop Můj obchod zatím funguje v testovacím provozu, ale očekáváme, že počet zapojených prodejen i nabídka potravin se bude rozšiřovat. Tímto projektem chceme pomoct našim partnerům zviditelnit jejich obchod službou, která ulehčí nakupování koncových zákazníků,“ prohlašuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace MAKRO.