Hlavní navigace

Výnosy Novy z reklamy loni klesly oproti roku 2009 o víc než 27%

4. 2. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
4. 2. 2011

O víc než čtvrtinu klesly v loňském roce hlavnímu programu televize Nova výnosy z prodeje reklamních časů oproti výsledkům z roku 2009. Vyplývá to z auditu agentury Kantar Media, který ve svém lednovém čísle zveřejnil měsíčník Strategie. Nova loni podle monitoringu inzertních výdajů inkasovala za reklamu 10,995 miliard korun, zatímco v roce 2009 to bylo 15,108 miliard. Data představují ceníkové ceny bez množstevních a dalších slev, jsou ale očištěna od vlastní inzerce a charity.

K TÉMATU: Nova pro rok 2011 snížuje základní cenu reklamy o 10% oproti loňsku

Nova Cinema si loni v reklamních výnosech meziročně polepšila o 78 procent, ze 181 milionů korun v roce 2009 na loňských 322 milionů Kč. Z velkých plnoformátových televizí rostly reklamní výnosy pouze Primě, která se pomalu blíží číslům Novy. Loni podle agentury Kantar Media inkasovala Prima za reklamu 9,116 miliardy korun, což je o 5,7 procenta více než v roce 2009, kdy to bylo 8,618 miliard. Prima Cool, na níž musí povinně všichni inzerenti Primy umisťovat část své kampaně, si meziročně polepšila dokonce o víc než 300 procent: z 69 na 281 milionů korun.

ČTĚTE TAKÉ: Primě se daří, dobrou sledovanost promítne do vyšších cen za reklamu

Naopak pokles reklamních výnosů loni zaznamenal první program České televize, který loni vykázal 2,507 miliardy korun, zatímco v roce 2009 to bylo 2,759 miliardy (čisté výnosy celé ČT se pohybovaly okolo půl miliardy korun za klasické reklamní spoty). O 12 procent klesly reklamní výnosy také programu ČT 2, z 524 milionů korun v roce 2009 na loňských 457 milionů. Zpravodajská ČT 24 si naopak polepšila o 20 procent: ze 74 na 89 milionů korun. Pro srovnání: konkurenční televize Z1 loni vykázala reklamní výnosy 144 milionů korun, o jeden milion méně než v roce 2009.

NAPSALI JSME: Nova hrozí státu další arbitráží, pokud zachová reklamu v České televizi

Více než ČT 24 vydělává na reklamě sesterský sportovní kanál ČT 4. Loni jeho reklamní výnosy dosáhly 224 milionů korun, přičemž v roce 2009 to bylo pouze 106 milionů. Z plnoformátových televizí si meziročně nejvíce polepšila TV Barrandov, jíž Kantar Media přisuzuje výnosy ve výši 816 milionů korun, což je o 225 procent více než v roce 2009 (tehdy to bylo čtvrt miliardy Kč). Největším skokanem v reklamních výnosech je ale dětský Disney Channel, který loni dosáhl výnosů 287 milionů korun, zatímco v roce 2009 pouze 51 milionů (jde o nárůst o 453 procent!).

DT24

ROZHOVOR: Peoplemetry malým televizím pomohly, říká šéf agentury At Media

Stanici pomohlo zařazení do peoplemetrového měření sledovanosti, které jí zařídila agentura At Media, která na Disney Channelu prodává reklamní časy. Stejným způsobem „vydělaly“ i další menší televize: dětský Minimax (nárůst o 211 procent na 83 milionů Kč) nebo hudební Óčko, které meziročně výnosy z reklamy zdvojnásobilo z 316 na 636 milionů korun. Zajímavý je také vůbec první údaj o ročních reklamních výnosech televize Public, která měla v roce 2010 inkasovat za reklamu 34 milionů korun. To by jí stačilo stěží na poplatky za šíření signálu v multiplexu 3, kde vysílá.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).