Youtubeři chtějí spustit internetovou investigativní televizi

26. 10. 2020

Sdílet

Martin Klesnil a Patrik Fiala Autor: Archiv Martina Klesnila a Patrika Fialy

Dva internetoví tvůrci Martin Klesnil a Patrik Fiala by chtěli založit webovou televizi zaměřenou na investigativní reportáže. Na projekt s názvem Vize vybírají peníze prostřednictvím sbírky na Hithitu. Dvojice je známá z YouTube, kde nejprve natáčela pranky, s nimiž poté přešla na Stream.cz. Dnes na této platformě natáčí rozhovory pod názvem U Kulatého stolu. Pro portál Stream.cz připravili Klesnil s Fialou také seriál Černota, v němž nabídli záběry z pražského podsvětí.

„Bohužel jsme kvůli určitým skutečnostem nemohli ve spolupráci se Seznamem nadále pokračovat. Věřím ale, že dokážeme oslovit jak naše stálé diváky, tak i novou cílovou skupinu a zformovat z ní diváckou základnu, která netoleruje porušování zákona a záleží jí na společnosti, ve které žije,“  říká Martin Klesnil. 

Autoři tvrdí, že pro veřejnoprávní média je jejich práce „občas až příliš kontroverzní“, tvořit nechtějí ani pro soukromníky. Ve svém projektu chtějí „upozorňovat na problémy, před kterými velká média zavírají oči“. Má jít o odhalování metod podvodníků, tyranů, násilníků a dalších kriminálníků. 

„K tomu všemu ale potřebujeme nezávislé médium, ve kterém nám nikdo nebude říkat, o čem a kdy můžeme veřejnost informovat,“ píší tvůrci, kteří chystají sérii o drogových dealerech v centru Prahy, o aktivních skupinách domobrany nebo romských osadách na východním Slovensku.

Pro sbírku si stanovili tři mety. Pokud vyberou 700 tisíc korun, dokončí výše uvedená rozpracovaná témata. Pokud vyberou 1,9 milionu korun, začnou s natáčením dalších reportáží. A při dosažení třetí mety v podobě částky 2,9 milionu korun založí internetovou televizi Vize včetně navázání spolupráce s právníky a dalšími tvůrci. 

Do konce sbírky zbývá 24 dnů, dosud vybrali přes 579 tisíc korun. 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).