Zpravodajsko-publicistická televize Z1 projde výraznější změnou než by se na první pohled mohlo zdát. Z programu téměř úplně vymizí kontinuální zpravodajství, a televize se zaměří jen a pouze na ekonomický servis ve stylu celosvětové CNBC. Zmizí všechny nesouvisející pořady a formáty, zachovány budou jen večerní dokumenty, publicistické Interview Z1, a magazín Z1 Byznys. Informuje o tom server RadioTV.
Omezenější bude zejména víkendové vysílání, které se bude skládat především z repríz zrušených pořadů a dokumentů. V tyto dny nenajdete jedinou zpravodajskou ani ekonomickou relaci vysílanou živě, uvádí RadioTV, a dokládá to srovnáním současného a budoucího programového schématu, které je zde.
GLOSA: Co dělá Z1 špatně, že ji všichni pohřbívají?
S nápadem, že by se televize Z1 měla orientovat především na ekonomiku, přišel ještě v únoru server Digizone.cz. Tehdy Jan Potůček nadčasově napsal, že na Z1 sice boduje Barbora Tachecí jako profilová tvář a dokumenty jako pravidelný pilíř programu, ale samotné zpravodajství u diváků tolik zájmu nevzbuzuje. Komerční zpravodajská televize musí nabídnout něco jiného než veřejnoprávní ČT 24, i když na to má méně prostředků a lidí. Z1 nemusí plnit veřejnou službu, tak proč se o to pokouší? Kopii ČT 24 nepotřebujeme, zato zpravodajský kanál pro podnikatele citelně chybí. Právě tím by měla být Z1,
napsal tehdy server Digizone.cz v pravidelné nedělní Glose.
Od září uvidíme, jak se podobný koncept ekonomické televize podaří přetavit do praxe, a jak se v konečném důsledku ujme na českých obrazovkách.