Milion aktivních karet pro satelit z pozice 23,5 stupně východně
Hranici milionu prodaných přístupových karet v České republice pokořily satelitní služby Skylink a CS Link, které využívají vysílací pozici 23,5 stupně východně na družicích Astra. Podle údajů provozovatelů dosáhl Skylink více než 600 000 a CS Link více než 400 000 uživatelů, kteří přijímají digitální programy z orbitální pozice 23,5 stupně východně,
oznámil Adrian Gumulák ze středoevropské centrály společnosti Astra. Komerční satelitní služby na pozici 23,5 stupně východně začaly v České republice vysílat v roce 2006, původně pod souhrnným názvem Czech Link a s dvěma dodavateli dekódovacích karet. Úspěch Skylinku a CS Linku ukazuje, že SES Astra uspěla při zřizování orbitální pozice 23,5E jako hlavní orbitální pozice pro Českou republiku a trh střední a východní Evropy,
prohlásil generální ředitel společnosti Astra CEE Martin O. Kubacki. Jsme velmi hrdí, že jsme přispěli k tomuto úspěchu, a budeme i nadále podporovat pozici 23,5E a proces digitalizaci v České republice i celé střední a východní Evropě,
dodal Kubacki. Stejnou vysílací pozici na družicích Astra využívají komerční satelitní služby také na Slovensku, v Chorvatsku a v zemích Beneluxu.
Astra oslavila milion českých aktivních karet k příjmu satelitní televize z pozice 23,5 stupně východně ve velkém. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz
Jan Potůček: Pětina českých domácností má kartu k satelitní službě Skylink nebo CS Link
Lukáš Polák: Astra: 40 procent domácností v ČR bude letos HD ready
Lukáš Polák: Koordinátor Duspiva převzal cenu za neutrální informační kampaň
Lukáš Polák: FOTOGALERIE: Satelitní Skylink a CS Link dosáhly milionu abonentských karet
Jan Potůček: FOTOGALERIE: Jak Astra slavila v Planetáriu milion aktivních karet v Česku
Lukáš Polák: Zakódování polské TVP na satelitu způsobil problém s právy
ČT HD nebude best of kanálem, ale něčím menším
U chystaného kanálu ČT HD mělo jít o přepínání mezi jednotlivými programy – Jednička, Dvojka, Čtyřka – Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) chtěla ale tento způsob šíření registrovat jako nový kanál. To veřejnoprávní televize nepřijala. V současné situaci to nepřipadá v úvahu. Toto rozhodnutí RRTV z letošního měsíce určitým způsobem tedy ovlivňuje plány ČT. K přepínání mezi jednotlivými kanály bude skutečně docházet, ale až na konci dne. Nepůjde tedy o best of, ale menší best of,
konstatoval šéf projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš. V praxi to tedy znamená, že se bude vysílat celý den jeden konkrétní kanál, kde bude nejatraktivnější obsah v HD a následující den už bude na pozici ČT HD např. Dvojka místo Jedničky. Ve vysokém rozlišení se budou vysílat vybrané magazíny, dokumenty a přímé přenosy. Rozšíří se tak výroba pořadů v HD kvalitě, která se zatím soustředila na původní seriály, filmy a pohádky. Mimo období olympiády nabídne program ČT 1 v HD kvalitě větší počet televizních filmů, kterým Jednička tradičně vyhrazuje nedělní večery od 20 hodin.
Vedoucí projektu digitalizace ČT Pavel Hanuš i technický ředitel ČT Rudolf Pop si určitě představovali poolympijské vysílání kanálu ČT HD jinak. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz
Lukáš Polák: RRTV zhatila ČT částečně plány s veřejnoprávním kanálem v HD
Jan Potůček: Česká televize rozšiřuje počet pořadů v nativním HD rozlišení
Lukáš Polák: FOTOGALERIE: Přenosový HD vůz České televize
Televize Prima a Óčko budou spolupracovat
Upoutávky na pořady hudebního kanálu Óčko na Primě a Primě Cool a naopak self promo pořadů Primy Cool na Óčku jsou hlavní náplní spolupráce, kterou mezi sebou uzavřela marketingová oddělení těchto televizí. Jdeme dokonce ještě dál, takže přenos Hudebních cen Óčka letos poběží nejen u nás, ale také na Primě Cool a upoutávky na ně i na hlavním programu Primy,
řekl serveru DigiZone.cz výkonný ředitel Óčka Hynek Chudárek. Křížové promo by mělo napomoci vyšší sledovanosti obou menších digitálních programů. Prima Cool minulý týden dosáhla podle peoplemetrů průměrného celodenního podílu na dospělém publiku 1,82 procenta, Óčko podrobná data z elektronického měření sledovanosti k dispozici nemá. Vyšší sledovanost a propagace by mu ale pomohla k získávání inzerentů. Právě o zadavatele reklamy půjde Óčku nejvíce, protože za loňský rok skončilo jeho hospodaření podle včerejšího vydání deníku E15 ztrátou ve výši jednoho milionu korun. Předminulý rok přitom Óčko vytvořilo čistý zisk 2,5 milionu korun a v roce 2007 dokonce necelých 12 milionů Kč.
Ukázka z vysílání hudební televize Óčko. Foto: autor
Jan Potůček: Óčko a Prima se budou vzájemně propagovat ve vysílání
Stručně
Satelitní diváci s kartou Skylink a aktivovaným slovenským regionem mají velkou naději, že uvidí na třetím programu STV olympijské hry ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). Serveru DigiZone.cz to potvrdil PR manažer Dvojky a Trojky Branislav Šanta. Informaci ohledně HD vysílání Trojky vám mohu potvrdit,
konstatoval Šanta. Pak ale nakonec své vyjádření zvážil a dodal, že se s ním zatím počítá.
Lukáš Polák: Dohoda Skylinku a STV o HD vysílání ze satelitu je na spadnutí
Lukáš Polák: Trojka bude vysílat na Slovensku dočasně v HD i přes DVB-T
Ve čtvrtek odpoledne se v terestrickém digitálním multiplexu 3 společnosti Czech Digital Group (CDG) objevila programová pozice označená jako Test EPG. Jak již z názvu vyplývá, nejde však o rozšíření počtu stanic, ale zkoušku operátora. Test EPG je vlastně statickým obrázkem, který informuje diváky o účelu testu a zobrazuje testovací sadu znaků s diakritikou (na obrazovce i v EPG).
Lukáš Polák: Nová programová pozice v multiplexu 3
Více než 68 milionů korun včetně DPH zaplatí podle ceníkových cen letos za šíření signálu v zemské digitální síti 2 každá z televizí, umístěná v tomto multiplexu. Oproti tomu v multiplexu 3, který má menší pokrytí, dosáhne roční poplatek za šíření signálu jedné televizní stanice částky 42 milionů korun. Vyplývá to z údajů, které operátoři těchto sítí zveřejnili na svých internetových stránkách.
Jan Potůček: Jak se liší ceny za šíření signálu televizí v „komerčních“ multiplexech 2 a 3?
Jan Potůček: CDG zveřejnila smlouvy s ceníky za vysílání televizí v multiplexu 3
Ředitelka televize Public Renata Pešková se na party společnosti SES Astra bavila. Na snímku s programovým a obchodním šéfem této stanice Ondřejem Pohlem. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz
Se zahraničním investorem, který by se měl nejprve podílet na programu, a poté by vstoupil přímo do licencované společnosti Totalpress, jedná česká lifestylová televize Public. Serveru DigiZone.cz to potvrdila její výkonná ředitelka Renata Pešková. Není to tak, že bychom bez investora nemohli dál vysílat, ale určitá jednání probíhají. Pokud se dohodneme, bude to pro Public určité plus, pokud ne, nic se nestane,
uvedla Pešková.
Jan Potůček: Televize Public jedná o vstupu zahraničního investora
Pouhé jedno euro zaplatil vlastník televize Nova, společnost CET 21, za tiskovou agenturu Mediafax, kterou odkoupil od generálního ředitele mediální skupiny CME Adriana Sarbu. Ten je přitom přímým nadřízeným generálního ředitele Novy Petra Dvořáka. Mluvčí Novy Michaela Fričová již naznačila, že se Mediafax přesune z dosavadního sídla v pražských Holešovicích do News centra televize Nova na Barrandově.
Lukáš Polák: Agentura Mediafax bude mít nového vlastníka, televizi Nova
Jan Potůček: Nova koupila ztrátovou agenturu Mediafax za jedno euro
Novým šéfredaktorem zpravodajského serveru tn.cz z rodiny televize Nova se od pondělí 25. ledna stane Hanuš Hanslík, který do loňského nástupu Zdeňka Šámala do funkce generálního ředitele zpravodajské televize Z1 vedl zpravodajství a publicistiku této stanice. Informaci jako první zveřejnila právě televize Z1 a Hanslík ji serveru DigiZone.cz potvrdil.
Jan Potůček: Hanuš Hanslík povede od pondělí zpravodajský server Novy tn.cz