26 % lidí zaplatilo v posledním roce alespoň jednou za stažení audiovizuálního obsahu z internetu. Do této kategorie patří jak legálně zaplacený film, tak případně seriál nebo dokument. Pravidelné předplatné služeb, které tuto možnost legálně nabízejí, si však pravidelně platí pouze šest procent dotázaných. Ukázal to průzkum, který dnes prezentovala Asociace producentů v audiovizi (APA), a jehož realizátorem byla agentura Millward Brown. Nejčastěji, konkrétně v 72 %, jsou si Češi ochotni za audiovizuální obsah zaplatit formou lístku do kina, ve 40 % pak nákupem DVD nebo Blu-ray disku.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Videoportál Netflix potvrdil expanzi do Česka, dorazí sem nejpozději příští rok
Průzkum, který Millward Brown provedla, byl realizován na vzorku tisícovky dotazovaných ve věku od 15 do 70 let. Pouze třináct procent respondentů v posledním roce nezaplatilo za audiovizuální obsah některou z výše uvedených možností. Mezi volnočasovými aktivitami dominuje sledování televize. Tuto aktivitu na denní bázi uvedlo 64 % respondentů. O necelých 10 % méně obsadil internet. Filmy z DVD, Blu-ray nebo internetu sledují denně pravidelně pouze 4 % dotázaných. V této kategorii dominuje sledování několikrát do měsíce – 31 %. 37 % dotázaných zajde přibližně jednou za čtvrt roku na koncert nebo do kina.
ČTĚTE TAKÉ: Radiokomunikace nabídnou provozovatelům videoslužeb plnou kontrolu nad obsahem
Prostředí internetu ale rozhodně není možné podceňovat, protože se stalo přirozenou součástí běžného životního stylu. 46 % dotázaných odpovědělo, že v posledním roce si pustily něco na internetu. V tomto směru dominovaly filmy, kde bylo dotázaných dokonce 82 %, kteří odpověděli na tuto možnost v první části kladně. 48 % dotázaných sledovalo touto formou seriály a krátká videa na serverech typu Stream.cz nebo YouTube. Překvapivě nízké procento lidí, pouhých 11 % v této kategorii, využilo internet pro sledování televizních pořadů. 40 % populace starších 18 let tráví doma u internetu více než 20 hodin měsíčně.