61% času stráveného sledováním videa patří nelineárním službám, zjistili Nizozemci

4. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Stejný výzkum před půl rokem přisuzoval nelineárním videím 53% z celkového času, který spotřebitelé věnovali konzumaci videoobsahu.

Takřka dvě třetiny času věnovaného sledování videoobsahu se odehrává u nelineárních služeb, a nikoli u klasického televizního vysílání. V průměru jde o více než 60 procent celkového času stráveného u konzumace videí, zjistila nizozemská společnost Telecompaper. V průměru tak Nizozemci tráví sledováním pořadů nahraných na pevných discích, internetu, staženými do počítače či přehranými na VOD službách v průměru 140 minut denně. Stejný čas stráví denně u sledování klasického televizního vysílání diváci starší 50 let. Mladí diváci od 12 do 20 let klasické televizi věnují jen 68 minut denně. Průzkum proběhl na 6600 respondentů ve věku 12 až 80 let.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

K TÉMATU: Internet nás naučil sledovat televizi jinak. Přizpůsobí se tomu provozovatelé?

Telecompaper provádí stejný výzkum pravidelně jednou za půl roku. Před šesti měsíci mu vyšlo, že z celkového času věnovaného konzumaci videí připadne na nelineární obsah 53 procent. Výzkum tak prokázal, že konzumace nelineárních služeb roste na úkor klasického lineárního televizního vysílání. Nejpopulárnějším způsobem sledování videa jsou ale i nadále živé televizní přenosy. Respondenti jim věnovali téměř dvě hodiny denně. Výzkum také prokázal růst zájmu o vyšší programové nabídky placených televizních služeb. Aktuálně je využívá asi čtvrtina nizozemských domácností.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).