Contentová agentura Newcast, která je součástí komunikační skupiny Publicis One, představuje v České republice platformu Leaders zaměřující se na práci s influencery na sociálních sítích. Agentura má exkluzivní licenci pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Technologie pravidelně prochází účty milionů uživatelů sociálních sítí, analyzuje jejich chování, řadí je podle počtu followerů, komentářů či reakcí a segmentuje je podle jejich zájmů, jako je třeba jídlo, umění, móda, hudba, rodina, lifestyle, fitness, sport a další.
Správně zvolení influenceři a celebrity mohou pomocí přesného zacílení zasáhnout statisíce a miliony uživatelů. Lidé se v minulých letech naučili ignorovat klasické reklamy, kampaně s influencery jsou proto na neustálém vzestupu. Neobtěžují uživatele, ale naopak přirozeně zapadají do jeho životního stylu. Přicházejí totiž od těch, komu uživatelé věří, od jejich přátel a vzorů,
říká Anna Březinová, ředitelka agentury Newcast.
Platforma Leaders vznikla v Izraeli v roce 2009 – rok předtím, než světlo světa spatřil Instagram. Její zakladatelé si tehdy uvědomili, že lidé, kteří jsou známí na sociálních sítích, mají na okolí stejný vliv jako celebrity z klasických médií. Pochopili, že reklamní ekosystém je na prahu obrovské změny, která bude znamenat, že publikum již nebude obsah pouze pasivně sledovat, ale bude u sdělení také participovat skrze komentování, sdílení a reagování.