Hlavní navigace

Alibaba chce investovat do Snapchatu a ocenit ho na 10 miliard dolarů

Martin Vyleťal

Mobilní aplikace na posílání foto zpráv, které po určité době zmizí. Nevydělala ještě ani dolar a brzy může mít hodnotu deseti miliard dolarů. Ať žije bublina.

Informaci o probíhajících jednáních přinesla agentura Bloomberg s odvoláním na lidi, kteří o nich vědí. O podíl ve firmě, která stojí za mobilní aplikaci umožňující odesílání foto zpráv, jež po určité době od doručení automaticky zmizí, se uchází několik investorů v čele s největším hráčem v oblasti e-komerce v Číně, firmou Alibaba Group Holding. Údajně jsou ochotni napumpovat do Snapchatu takovou částku, která by celou firmu ocenila na 10 miliard dolarů (205 miliard Kč).

Pokud by opravdu došli majitelé Snapchatu a skupiny investorů k dohodě, byl by to další ze střípků do bobtnající internetové bubliny. Snapchat totiž zatím nevydělal ani cent. Podobně vysoko byly v nedávné minulosti oceněny například DropBox či Airbnb (shodně 10 miliard dolarů) či Uber 17 miliard dolarů.

Neznamená to však, že by o Snapchat mezi investory nebyl zájem. Ba právě naopak. Loni v červnu získala firma 60 milionů dolarů od investorů v čele s firmou Institutional Venture Partners. Snapchat by tehdy oceněn na 800 milionů dolarů (16 miliard Kč). V listopadu pak přišlo další kolo financování, které Snapchat ocenilo na dvě miliardy dolarů (41 miliard Kč). Celkově se mu podařilo od investorů posbírat už více než 100 milionů dolarů.

Předtím ale Evan SpiegelBobby Murphy odmítli nabídku Facebooku, který jim měl za celou firmu nabízet dokonce tři miliardy dolarů (62 miliard Kč). 

Proč je ale o Snapchat takový zájem? Důvod je jednoduchý. Daří se mu nejlépe ze všech sociálních aplikací, co se týče přírůstku nových uživatelů. 

Alibaba, která chystá letos svůj vstup na newyorskou burzu, je v poslední době v investování do amerických startupů velmi aktivní. Loni kvůli tomu ve Spojených státech dokonce založila investiční fond.

V dubnu byla hlavním ze skupiny investorů, kteří vložili 250 milionů dolarů do služby Lyft, která podobně jako konkurenční Uber provozuje dopravní služby. Největší podíl měla také na investici ve výši 206 milionů dolarů do nákupního klubu ShopRunner.

Našli jste v článku chybu?