Cloudové služby Amazonu se rozrůstají a firma, která dosud prodávala (nejen) knihy, se mění ve společnost, která chce doručovat i firemní korespondenci a stát se viditelnějším partnerem velkých korporací. Amazon se v této oblasti zatím pohyboval spíš v pozadí. Na jeho serverech běží třeba globální stránky Unileveru.
Transformace internetového obchodu přichází v okamžiku, kdy se rozjíždí další kolo boje o firemní zákazníky. Na ty se totiž kromě Microsoftu a Googlu začíná soustředit třeba i Facebook se svou službou Facebook At Work nebo Apple ve spolupráci s IBM.
„Plno zákazníků ve firmách není spokojeno se svým dosavadním e-mailovým řešením, přijde jim zbytečně drahé a složité,“ tvrdí deníku Wall Street Journal Adam Selipsky z Amazon Web Services.
Novinka s názvem WorkMail v podstatě jen nahradí dosavadní e-mailová řešení, aniž by uživatelé ve svém Outlooku něco poznali. Služba by měla vycházet v základu na čtyři dolary za padesátigigabajtovou schránku. Tedy podobně jako chce Microsoft za Office 365 nebo Google za Apps for Work.
Analytici odhadují, že by takto nastavená služba mohla Amazonu přinést ročně přibližně jednu miliardu dolarů na tržbách. Nabídka firmy pro korporace se tím každopádně výrazně kompletuje. Celý balík schovaný pod zkratkou AWS má podle odhadů analytiků letos přinést šest miliard dolarů, loni se tržby zastavily na 4,3 miliardách.
Řešení Amazonu ale může narazit na podobný problém, se kterým bude pravděpodobně bojovat i Facebook At Work. Korporace si svou korespondenci a svá tajemství chrání a rády si je drží pod vlastní kontrolou.