Hlavní navigace

Amazon rozjíždí WorkMail. Pracovní e-mail a kalendář má zatopit Microsoftu

29. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Korporace jsou cílem většiny firem ze Silicon Valley, Apple se kvůli nim spojil s IBM, sociální síť firmám otevírá Facebook, a teď přichází se svou sázkou i Amazon.

Cloudové služby Amazonu se rozrůstají a firma, která dosud prodávala (nejen) knihy, se mění ve společnost, která chce doručovat i firemní korespondenci a stát se viditelnějším partnerem velkých korporací. Amazon se v této oblasti zatím pohyboval spíš v pozadí. Na jeho serverech běží třeba globální stránky Unileveru. 

Transformace internetového obchodu přichází v okamžiku, kdy se rozjíždí další kolo boje o firemní zákazníky. Na ty se totiž kromě Microsoftu a Googlu začíná soustředit třeba i Facebook se svou službou Facebook At Work nebo Apple ve spolupráci s IBM

„Plno zákazníků ve firmách není spokojeno se svým dosavadním e-mailovým řešením, přijde jim zbytečně drahé a složité,“ tvrdí deníku Wall Street Journal Adam Selipsky z Amazon Web Services. 

Novinka s názvem WorkMail v podstatě jen nahradí dosavadní e-mailová řešení, aniž by uživatelé ve svém Outlooku něco poznali. Služba by měla vycházet v základu na čtyři dolary za padesátigigabajtovou schránku. Tedy podobně jako chce Microsoft za Office 365 nebo Google za Apps for Work. 

WT100

Analytici odhadují, že by takto nastavená služba mohla Amazonu přinést ročně přibližně jednu miliardu dolarů na tržbách. Nabídka firmy pro korporace se tím každopádně výrazně kompletuje. Celý balík schovaný pod zkratkou AWS má podle odhadů analytiků letos přinést šest miliard dolarů, loni se tržby zastavily na 4,3 miliardách. 

Řešení Amazonu ale může narazit na podobný problém, se kterým bude pravděpodobně bojovat i Facebook At Work. Korporace si svou korespondenci a svá tajemství chrání a rády si je drží pod vlastní kontrolou. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).