Stejně jako tuzemský Seznam má s videem velké plány i Amazon. Investoval do původního obsahu, a dokonce slušně bodoval na Zlatých Globech. Nedávno pustil do volného prodeje videoslužbu Amazon Video, která byla původně dostupná jen jako součást klubového balíčku Amazon Prime.
Teď startuje službu typu YouTube, tedy server, na který mohou uživatelé nahrávat svá videa. Od úterka tak mohou uživatelé s účtem na Amazonu nahrávat svá domácí videa na Video Direct.
Nejúspěšnější autoři videí bude Amazon odměňovat podobným způsobem, jakým podporuje autory knih, kteří si sami vydávají e-booky. Tedy – vyplatí jim polovinu peněz, které jejich videa vynesou v podobě diváckých poplatků či příjmů z reklamy.
„Poprvé je tu služba, kdy si uživatelé mohou vybrat, jestli jejich obsah bude zobrazen veřejně nebo jen předplatitelům prémiového kanálu,“ tvrdí podle deníku The Guardian viceprezident Amazonu Jim Freeman. Videa předplatitele by měla být ve vysokém rozlišení a také by měla být vybavena titulky pro neslyšící.
Na rozjezdu služby stojí s Amazonem i výrobce hraček Mattel, vydavatelství Condé Nast nebo herní síť Machinima.
To umožňuje Amazonu posílit na trhu, kde poté, co za miliardu dolarů vyfoukl Googlu službu Twitch. Videa z hraní počítačových her totiž tvoří velkou část obsahu YouTube.
Obě firmy chtějí vydělat i na premiovém obsahu. Každá na to jde ale jiným způsobem. Zatímco Amazon se pustil do světa, kde vládne Netflix, Google nabízí YouTube bez reklam za poplatek.
Amazon má ale pomalejší rozjezd a Video Direct bude zpočátku fungovat jen ve Spojených státech, Británii, Německu, Rakousku a Japonsku. Netflix už oproti tomu funguje i třeba v Česku. Zatím ale naráží na problémy s autorskými právy.