O tom, jak detailní data shromažďují elektronické obchody o svých zákaznících, svědčí americký patent přiznaný v polovině listopadu americké firmě Amazon. Největší světový maloobchodník si nechal patentovat mimo jiné algoritmus, který podle zvoleného balicího papíru pozná, zda je klient křesťan, nebo žid, zda nakupuje dárky k Vánocům nebo ke Svátku světel Chanuka.
Náboženské vyznání je jen jedním z mnoha střípků, z nichž si Amazon podle citovaného patentu obrázek o svých zákaznících skládá. Další jsou například údaje o tom v jakých hodinách a odkud nakupuje, jaké blogy, RSS kanály či e-mailové newslettery odebírá, pro koho pracuje (na základě firemní e-mailové adresy), jakou hudbu si stahuje, jaké zprávy čte, jaké televizní programy si vybírá prostřednictvím on-line služby k programování videorekordérů, jak využívá své body z věrnostních programů, co a jak hledá, s jakými dalšími uživateli se kontaktuje v diskusníh fórech…
Zdroj: Slashdot