Americké deníky se předhánějí, kdo bude mít levnější digitální předplatné

13. 10. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Pokud jste si někdy chtěli předplatit digitální verze New York Times nebo Washington Post, je asi nejlepší čas.

Hon na digitální předplatitele deníků v USA vrcholí. V srpnu nabídl novým abonentům akci s 60% slevou předplatného na první rok list New York Times (NYT), teď se k němu připojil i Washington Post (WP), který šel dočasně dolů o 80 %.

Obvyklá cena digitálních New York Times začíná na 3,75 USD týdně (první tři měsíce jsou přitom za 0,99 USD) za přístup k webu a do mobilních aplikací (ročně tedy čtenář zaplatí přes 160 USD). Pokud chce uživatel číst deník na webu a v tabletové aplikaci, přijde ho to na 5 USD týdně (ročně tedy více než 200 USD).

Koncem srpna ale NYT přišel s akční nabídkou, ve které dává na první rok 60% slevu – týden předplatného web + aplikace tak přichází na 1,50 USD (78 USD ročně), týden webu a tabletu pak na 2 USD (104 USD ročně). Po prvním roce se předplatné automaticky převede na standardní ceny.

Washington Post teď zašel ještě dál – v akci, kterou rozesílá e-mailem registrovaným uživatelům, aktuálně nabízí novým abonentům 80% slevu na digitální předplatné. 

První rok přístupu na web (a mobilní web) tak vychází na 19 USD, pokud čtenář chce také mobilní aplikace, zaplatí 29 USD na rok. Obvyklé ceny jsou přitom podobné jako u NYT – 3,75 USD za týden (a první měsíc za 0,99 USD). Promo akce WP je na rozdíl od NYT nabídka omezená na 48 hodin.

MM 25 baliček

Proč americké deníky podobně nízké ceny nabízejí? Zdá se, že se v USA naplno rozhořel boj o to, kdo pro sebe utrhne co nejvíce digitálních předplatitelů. Podobně jako u tištěných deníků totiž platí, že jen málo lidí si předplácí více titulů.

A kdo získá víc předplatitelů, ten má větší šance přežít. V amerických měřítcích přitom nejde o stovky či tisíce předplatných, jako v Česku. V případě New York Times zatím ani více než 800 tisíc digitálních abonentů nestačilo k vyrovnání propadu příjmů z prodeje reklamy.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).