Společnost Arbomedia, která exkluzivně zastupuje Českou televizi, ale i Český rozhlas při prodeji reklamních časů na jejich programech, bude stejnou službu poskytovat také digitálním komerčním televizím Barrandov a Z1. Informuje o tom ekonomický deník E15 s tím, že Arbomedia pro tuto spolupráci získala souhlas svého hlavního klienta, veřejnoprávní televize.
Já jsem to uvítal. Arbomedia se tak stává silnějším hráčem na trhu s televizní reklamou, bude mít silnější vyjednávací pozici vůči mediálním agenturám a klientům. Z toho může profitovat i ČT,
cituje list obchodního ředitele ČT Roberta Kvapila. Máme ústní schválení ČT, písemné bude následovat v řádu několika dnů,
dodal generální ředitel Arbomedie David Bártík, který dříve působil v obchodních odděleních Novy, Primy a externě zajišťoval prodej reklamy pro TV Barrandov a Z1.
Kvapil požaduje, aby Arbomedia díky novým klientům navýšila reklamní příjmy ČT v roce 2009. Veřejnoprávní televize ale s penězi získanými z prodeje reklamních časů nemůže sama nijak nakládat, protože podle zákona putují na speciální fond a z něj pak na další účely. Způsob využití těchto peněz musí televizi schvalovat vláda. Část reklamních zisků jde například do Státního fondu na podporu kinematografie, na státní informační kampaň k digitalizaci televizního vysílání, digitalizaci archivu ČT nebo výstavbu veřejnoprávního multiplexu.
Arbomedia nebude podle Bártíka nabízet reklamní balíčky složené z reklamních časů na ČT, TV Barrandov a Z1. Smlouva s Kavčími horami to firmě ani neumožňuje.