Rekordní souhrnné celodenní podíly na publiku starším 15 let i na divácích od 15 do 54 let dosahuje v posledních čtyřech měsících agentura Atmedia, která zastupuje při prodeji reklamních časů víc než tři desítky převážně kabelových a satelitních programů. „Posilování pozice na trhu souvisí s výrazným rozšiřování portfolia, které probíhá od února tohoto roku. K dnešnímu datu Atmedia zastupuje 34 televizí, což je o devět více než v minulém roce. Z toho 17 je v peoplemetrovém měření,“ konstatuje ředitelka pro strategii Atmedie Michaela Vasilová.
K TÉMATU: Agentura Atmedia začne od května prodávat reklamu i na D15+, kvůli Šlágr TV
Růst zaznamenává Atmedia kontinuálně již od letošního dubna, poslední týdny pravidelně překonává svá historická maxima. „Za první tři srpnové týdny dosáhla průměrného celodenního podílu 4,5 procenta ve skupině diváků starších 15 let a o jednu desetinu méně u dospělých ve věku 15 až 54 let,“ přiblížila Vasilová. Zejména o víkendech pak podíl Atmedia nezřídka překročí hranici pěti procent. Mezi letošním dubnem a prvními třemi srpnovými týdny narostl průměrný celodenní podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia o 140 procent u publika staršího 15 let a o 58 procent u cílové skupiny 15 až 54 let.
Vývoj měsíčních podílů stanic zastupovaných agenturou Atmedia v cílových skupinách D15+ a D15–54
„Z pohledu zásahu se v srpnu meziročně za stejně dlouhé období jedná o 1 660 000 zasažených diváků navíc. Za tímto 47-procentním nárůstem zásahu stojí především digitální stanice s celoplošným pokrytím, které Atmedia od roku 2013 zastupuje – Retro Music Television, Šlágr TV a Óčko Gold,“ vysvětluje Vasilová. Poslední týdny ale rostou i podíly dalších zastupovaných televizí, zejména placených kabelových a satelitních kanálů, jimž se v letní sezóně daří každoročně. „V červenci meziměšíčně nejvýrazněji rostl nově rebrandovaný Universal Channel (+ 90 procent), dále MGM (+ 38 procent), AXN (+ 36 procent), Sport 1 (+ 33 procent) nebo Film+ (+ 33 procent),“ uvedla Vasilová.
Atmedia si pravidelně silnější léto vysvětluje tím, že stanice, které zastupuje, mají v průměru loajálnější diváky, jejichž návyky se ukazují být méně ovlivněny sezónními výkyvy u sledovanosti vlivem počasí než u jiných televizí.