Mediální zastupitelství Atmedia spustilo v únoru a březnu pilotní HbbTV kampaně. Kampaně se objevily na televizních stanicích Rebel, Relax, Retro, Kino Svět a Praha TV. Cílem pilotního projektu bylo otestovat novou interaktivní televizní platformu a její možnosti i přínos pro komerční využití.
První komerční kampaň pod názvem Tucson je král připravila automobilka Hyundai. Komerční HbbTV aplikace obsahovala víceúrovňové menu s několika kategoriemi, které nabízely mimo jiné videa předvádějící technické možnosti automobilu, fotografie interiéru nebi seznamovaly diváka s použitými bezpečnostními prvky.
ČTĚTE TAKÉ: Mediazastupitelství Atmedia spustilo druhou HbbTV kampaň, objednal ji Vodafone
Hlavním cílem kampaně bylo získat telefonní číslo zájemce o testovací jízdu modelu. Během čtyř týdnů se červené tlačítko vyzývající diváka ke spuštění HbbTV aplikace zobrazilo na televizních obrazovkách více než 360 tisíc domácností. Míra prokliku do aplikace dosahovala 1,3 procenta. Diváci strávili sledováním videí nebo prohlížením interiéru vozu průměrně více než šest minut.
PODROBNĚJI: Atmedia začne každým dnem testovat nasazení HbbTV kampaní
Společnost Vodafone se rozhodla využít hybridní vysílání k získání nových zákazníků. Aplikace obsahovala interaktivní pole, do kterého mohli diváci zadat svoje telefonní číslo, aby se jim mobilní operátor ozval se speciální nabídkou tarifu. Červené tlačítko se v rámci dvoutýdenní kampaně zobrazilo na televizních obrazovkách více než sta tisíc domácností. Míra prokliku dosahovala úrovně 1,99 procenta a diváci strávili v aplikaci průměrně více než tři minuty.
K TÉMATU: Je tu první kampaň na HbbTV. Poběží na „malých“ televizních stanicích
Atmedia spolupracovala v rámci tohoto pilotního projektu se společnostmi Digital Broadcasting a Prague Digital TV, v jejichž multiplexech jsou šířeny některé z televizních stanic zastupovaných společností Atmedia. Technické řešení projektu a tvorbu aplikací připravila společnost Mautilus.