Může jít o oboustranně výhodný obchod. Čtyřiačtyřicátý prezident USA, kterému v kampani před třemi lety výrazně pomohl Facebook a Twitter, má nyní za celé funkční období nejnižší preference. A provozovatelé sociálních sítí zase dobře vědí, že právě zapojení slavných lidí přináší raketový růst uživatelské základny.
Bílý dům na oficiálním blogu oznámil, že prezident nebude mít běžný uživatelský účet, ale že jeho lidé budou využívat speciální firemní stránku založenou na nedávno představené funkci pro vytváření seznamů oblíbených míst. „Nyní budete moci prozkoumávat tipy od Bílého domu včetně míst, která prezident Obama navštívil, co tam dělal, a k tomu historické a jiné zajímavosti,“ slibuje personál Bílého domu.
Všechno nasvědčuje tomu, že Obamův tým chce na nynějším autobusovém turné po americkém venkově otestovat novou formu geolokačního politického marketingu – a pokud se osvědčí, nasadí ji i v hlavní kampani za Obamovo znovuzvolení, která se už také pomalu rozjíždí. Příznivci a voliči se mohou „checkovat“ na jednotlivá předvolební setkání a sdílet spolu například tipy na příští veřejné vystoupení kandidáta v blízkosti bydliště. Je otázka, zda v průběhu kampaně Obamovi jeho poradci pro digitální média nevytvoří také osobní účet, aby mohl sebrat titul „starosty“ Bílého domu turistům. Stačilo by mu k tomu jen čtyřicet check-inů.
Foursquare nedávno oznámil, že má 10 milionů aktivních uživatelů, naprostou většinu ve Spojených státech – to už z něj činí za oceánem relevantní kanál pro marketingovou komunikaci. Prvním významným americkým politikem, který Foursquare vyzkoušel, byl loni v dubnu kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger. Velmi rychle získal přes 28 tisíc followerů, ale po několika týdnech experiment ukončil a na začátku letošního roku odešel z politické funkce, takže není příliš pravděpodobné, že by se ke sbírání check-inů vrátil.
Zdroj: Mashable