Hlavní navigace

Během příštích pár let předeženou investice do online reklamy tu televizní

24. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Mediální agentura ZenithOptimedia odhaduje, že výdaje na internetovou reklamu v loňském roce meziročně vzrostly o devatenáct procent, a očekává, že mezi lety 2015 a 2018 bude její meziroční nárůst představovat v průměru třináct procent.

Podle odhadu mediální agentury ZenithOptimedia představovala v loňském roce internetová reklama 29,5 procenta celkových výdajů na reklamu, což je zvýšení oproti 25,8 procenta v roce 2014. Agentura očekává, že do roku 2018 internet přitáhne 37,6 procent veškeré celosvětové reklamy, a to poté, co v roce 2017 předstihne televizi a stane se globálně největším reklamním médiem.


Autor: ZenithOptimedia

Výdaje na internetovou reklamu podle typu v letech 2015–2018 (v miliardách amerických dolarů)

Displejová reklama je nejrychleji rostoucí internetovou podkategorií a očekáváme, že do roku 2018 poroste o patnáct procent ročně. Zahrnujeme sem tradiční display reklamu, jako jsou například bannery, on-line video a sociální média. Všechny tři typy display reklamy profitovaly z přechodu k programatickému nákupu, který agenturám umožňuje zaměřit se na dané publikum díky personalizovanému obsahu mnohem účinněji a efektivněji, říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia, a dodává: U tradiční displejové reklamy tento přechod zpomaluje, alespoň pokud jde o největší trhy, a mezi lety 2015 a 2018 předpovídáme její meziroční nárůst o šest procent ročně. On-line video a sociální média i nadále rostou mnohem rychleji – předpovídáme u nich ve stejném období roční nárůst o 21, respektive 23 procent.

Množství času, který spotřebitelé tráví sledováním on-line videí, roste ročně o sedmnáct procent a tvůrci obsahu pracují na tom, aby napravili nedostatek prémiového obsahu. Sociální média mezitím i nadále těží ze svého rychlého přechodu na mobilní telefony a ze zavedení nových formátů, jako je reklama Canvas na Facebooku, která se zobrazuje přes celý displej.

ZenithOptimedia předpovídá, že placené vyhledávání do roku 2018 poroste v průměru o dvanáct procent ročně, přičemž ho budou pohánět neustálé inovace vyhledávačů, jako je personalizace výsledků vyhledávání, automatické přiřazování vyhledávaných výrazů k obsahu dostupnému na stránkách zadavatele reklamy a vylepšení místního vyhledávání a vyhledávání v reálném čase. Poslední z nich zahrnuje začlenění dat zadavatele reklamy do výsledků vyhledávání, aby se zlepšila zkušenost spotřebitele. Spotřebitelé se tak například dozvědí, jak dlouho jim bude trvat cesta do prodejen zadavatele reklamy a jak dlouho budou přibližně čekat, než na ně přijde řada.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Vzestup mobilní reklamy

Pohled na výdaje na internetovou reklamu podle zařízení ukazuje dramatický vzestup mobilní reklamy (myšleno veškeré internetové reklamy doručené na chytré telefony a tablety, ať už jde o display reklamu, inzeráty, nebo vyhledávání, včetně reklamy uvnitř aplikací). Agentura odhaduje, že mobilní reklama v roce 2015 vzrostla o 72 procent a mezi lety 2015 a 2018 ZenithOptimedia předpovídá průměrný meziroční nárůst o 32 procent ročně, který bude poháněn rychlým rozšířením zařízení a zlepšováním spotřebitelských zkušeností. U internetové reklamy na stolních počítačích naopak předpokládáme průměrný růst o pouhá dvě procenta ročně.

Celosvětové výdaje na mobilní reklamu v roce 2015 agentura odhaduje na padesát miliard amerických dolarů, což představuje 31,3 procenta výdajů na internetovou reklamu a 9,2 procenta celkových výdajů na reklamu. ZenithOptimedia predikuje, že do roku 2018 mobilní reklama vzroste na 115 miliard amerických dolarů a umístí se těsně za celkovými výdaji na reklamu pro počítače, která bude mít hodnotu 116 miliard amerických dolarů. Mobilní reklama bude představovat 49,6 procenta výdajů na internetovou reklamu a 18,7 procenta všech výdajů.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).