Hlavní navigace

Názory k článku bilezbozi.cz načerno

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 3. 5. 2002 7:48

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Zdravim,

    osobne souhlasim, ze bile-zbozi.com chce "vydelat" na zamene domenovych jmen. Protoze se povazuji za zkuseneho uzivatele internetu, o bilem zbozi jsem samozrejme slysel a navstivil i jejich web v .cz. Ale po par mesicich jsem se dostal nahodou na .com web a mel jsem nejak v pameti zafixovano, ze se jedna o jednu a tutez firmu! Samozrejme, pravidelny navstevnik .cz webu se "napalit" nenecha, ale nepravidelny urcite.¨

    K registraci ochrannych obecnych znamek. Proc ne? Napr. Wolkswagen, General Motors, Digital Equipment atd. jsou take obecna jmeno (stejne obecne jako bile zbozi) a nevim nic o tom, ze by meli problem registrovat ochranou znamku.
  • 3. 5. 2002 8:04

    Pedro (neregistrovaný)
    Jak si nekdo muze splest bilezbozi.cz a bilezbozi.com ???

    JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ? JAK ?

    1. NAPROSTO ODLISNA GRAFIKA - dyt to musi cloveka okamzite trknout
    2. JAK NEKDO MUZE OMYLEM NAPSAT MISTO CZ - COM ? - stava se vam snad casto, ze napisete Justice.com nebo Zive.com ap. misto .CZ ??? me tedy ne :)))

    To co pisete je BLABOL
  • 3. 5. 2002 8:17

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Zdravim,

    vy jste evidedentne vubec nepochopil smysl toho, co jsem napsal, takze pro vas znova a podrobneji:

    "NAPROSTO ODLISNA GRAFIKA - dyt to musi cloveka okamzite trknout."

    --> Psal jsem o nepravidelnem uzivateli --> kdyz navstite CZ web poprve a COM web pote, po pul roce, nejenom vas zmena designu netrkne (protoze po pul roce si tezko pamatujete, jak vypadal puvodni web), ale take si muzete rikat, ze design byl zmenen (vy to nevite, ze design webu se da lehce zmenit? =) a proto budete povazovat dva weby za jeden a tentyz.

    "JAK NEKDO MUZE OMYLEM NAPSAT MISTO CZ - COM ? - stava se vam snad casto, ze napisete Justice.com nebo Zive.com ap. misto .CZ ??? me tedy ne :)))"

    --> Nejak mi vkladate sve vlastni predstavy do ust, protoze toto jsem nikdy nenapsal, kde jste to vycetl. Ale je to totez, jako prvni moje poznamka - pri druhe navsteve, a po pul roce si tezko pamatujete, zdali dany web sidlil na .CZ nebo .COM.

    Proste - nevyvracejte to, proste to tak je. Ostatne to dokazuje i posledni odstavec clanku o zarucnim listu, kdy se dokonce SPLETL zakaznik, ktery jiz neco KOUPIL!.


  • 3. 5. 2002 8:21

    zz (neregistrovaný)
    registracia vseobecnych nazvov je nepripustna z toho ze sa nanej da postavyt pravnicke buzerovanie okolia. napriklad "Ilustrator" v nemecku. predstavsi ze bi som si zaregistroval ochrannu znamku "potraviny" vies jak bi som sa natom nabalil!
  • 3. 5. 2002 8:38

    petr.paral (neregistrovaný)
    Starou belu by si se nabalil, protoze podle zákona o ochranných známkách jsi povinen strpět používání názvu své ochranné známky pokud se jedná o obecně vžitý název. Ovšem otázka je jak rozlišit co je to obecně vžitý název a co ne. A co když je třeba ochranná známka natolik známá že se stane obecně vžitým názvem. Nebo myslí si snad někdo že Coca Cola je krém na boty ?
  • 3. 5. 2002 8:41

    Pedro (neregistrovaný)
    "JAK NEKDO MUZE OMYLEM NAPSAT MISTO CZ - COM ?"

    Tohle nebyl pouze protiargument na vas prispevek, ale obecny argument. V zalobe (maji ji ji dnes temer vsichni novinari), kterou jsem videl bilezbozi, s.r.o. tvrdi ze - cituji:

    [Vzhledem k tomu, ze zalovany neopravnene uzil oznaceni zamenitelne s obchodni firmou Spolecnosti ve sve domene "bilezbozi.com", porusil jednoznacne vylucne pravo Spolecnosti uzivat jeji obchodni firmu. Zamenitelnost obchodni firmy Spolecnosti a domeny zalovaneho je dana jejich znenim, kera jsou temer totozna a bezny zakaznik Spolecnosti neni schopen je odlisit jen podle koncoveho oznaceni domeny nejvyssiho stupne, tedy "cz" ci "com". ]

    A ted pokracovani, aneb to o co asi jde zalobci NEJVICE:)

    [Dalsimi faktory ovlivnujicimi stupen zamenitelnosti oznaceni uzivaneho zalovanym a obchodni firmou Spolecnosti je stejny zpusob obchodovani s naprosto shodnym druhem zbozi a nabizeni shodnych sluzeb prostrednictvim Internetu.]

    Tom ja nerikam PRAVNI UJMA, ALE KONKURENCE :) a jak nekdo na svetenamodro napsal, tak VO TOM TO JE !!!

  • 3. 5. 2002 8:42

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Navic neni problém mit nekolik - stejne znejicich ochrannych znamek - samozrejme, kazda v jinem oboru podnikani, imho.
  • 3. 5. 2002 8:50

    shrek (neregistrovaný)
    > JAK NEKDO MUZE OMYLEM NAPSAT MISTO CZ - COM

    Mozna se budete divit, ale mne se to sem tam stane. Zvlast kdyz casto brouzdam stridave mezi ceskymi a zahranicnimi weby. Napr. hledate neco pomoci seznam.cz, centrum.cz, atlas.cz a webfast.cz a misto google.com pak napisete taky google.cz.
  • 3. 5. 2002 9:49

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Uz mne ty zavadejici nazvy clanku vazne zacinaji pekne nasirat, jinak to vyjadrit nelze. Copak je v kauze coby obvineny bilezbozi.cz????!!!!!
  • 3. 5. 2002 10:02

    Tomáš Valach (neregistrovaný)
    Dobry den,

    nechci se poustet do zadnych dlouhych debat o mem pripadu, protoze na to proste nemam cas, ale jednu vec napsat musim.

    V clanku pana Zemana se totiz objevila dulezita nepresnost, resp. neuplnost. Doplnuji tedy vetu z predbezneho opatreni aby nevznikl dojem, ze nesmim uzivat jakoukoliv databazi vyrobku.

    V predbeznem opatreni, ktere jsem obdrzel se totiz nepravi, ze jsem povinen zdrzet se uzivatni databaze domacich spotrebicu, ale databaze domacich elektrickych spotrebicu v podobe shodne ci zamenitelne s databazi domacich elektrickych spotrebicu, vytvorenou Ing. Petrem Burcalem, Ing. Ondrejem Frycem a janem Mensikem a uzivanou spolecnosti bilezbozi.cz, s.r.o. .....

    Toto je dulezite zduraznit, protoze zadnou takovou databazi neuzivame, nikdy jsme neuzivali a uzivat ani nebudeme. Nase databaze je vytvorena na zakazku a ma naprosto odlisnou strukturu, coz jsem pripraven kdykoliv prokazat. Pokud nas bilezbozi.cz napada za stejne trideni vyrobku, necht se podiva na stranky jednotlivych vyrobcu spotrebicu, kde je trideni naprosto stejne. Nepochybuji o tom, ze se sami prave u nich inspirovali. Je to proste naprosto logicke cleneni. Co se tyce obrazku, je to totez. Maji naprosto stejne obrazky jako vyrobci na svych strankach (viz. napr. Fagor se svymi jedinecnymi znaky u obrazku). My mame navic od vyrobcu souhlas s pouzivanim vseho, co na svych strankach maji.

    Jedina chyba byla (a to priznavam), ze kolega, ktery zaplnoval databazi jednotlivymi polozkami, nektere popisky nebral z katalogu vyrobcu, ale ze stranek bilezbozi.cz, protoze si myslel, ze je to verejne dostupna informace, kterou muze pouzit. Od chvile, kdy nam z bilezbozi.cz volali a upozornili mne na to, naridil jsem kolegovi, at to prepise. I tak ovsem popisky, ktere jsme na strankach meli jsou v 80-90% shodne s popisky, ktere uvadi vyrobce. A je to i logicke.

    Zaver? Naprosto zbytecna hysterie a snaha zlikvidovat kohokoliv, kdo by chtel konkurovat firme bilezbozi.cz. Verim vsak, ze soud bude posuzovat argumenty a dukazy a ne vymysly panu z bilezbozi.cz.

    Tomas Valach
  • 3. 5. 2002 10:05

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    rád bych doplnil článek a poopravil několik zkreslujících skutečností. Omlouvám se předem, že můj příspěvek je dlouhý.

    1. Žaloba proti Tomáši Valachovi je o 1.000.000 Kč a nikoli o 2.000.000 Kč. Rád bych k tomu dodal, že do středy minulého týdne bylo na stránkách www.bilezbozi.com ještě dokonce logo "Bílé zboží" (které je nyní nahrazeno "Bílý svět"), dále, že se rozhodně nejednalo o Copy+Paste, ale o robota, který to všechno stáhnul. Jenom bych podotkl další zjevné skutečnosti, například, že až do předevčerejška měl tento "podnikatel" na své úvodní stránce větu "Z každého spotřebiče přispíváme 50,- Kč na konto dětský domov". Pomineme-li, že tuto větu (jen s transparentní charitativní organizací Bariéry) jsem už také někde viděl, tak z jakéhosi podivuhodného důvodu není schopen nikdo to "konto dětský domov" dohledat.

    S panem Tomášem Valachem jsme 19.2.2002 telefonicky hovořili a upozornili ho na všechny předmětné skutečnosti. Řekli jsme mu, že se nám hrubě nelíbí, když nám zkopíroval databázi, na kterou mimochodem zaměstnáváme dva lidi na plný pracovní úvazek. Řekli jsme mu, že jestli to nedá urychleně do pořádku, že z toho budou velké nepříjemnosti. Tomáš Valach pobaveně řekl, že "se na to podívá". Podíval se na to tím způsobem, že občas někde přehodil čárku, dal odrážky, aby se mu nic nedalo dokázat. Vždyť přece, než na něj nějaký soud přijde, potrvá to tři roky... za tu dobu už bude mít vyděláno, ne?

    2. Co se týče A-Audio, kdybyste si tam v prosinci zavolali a zeptali se "Vy jste to Bílé Zboží? Viděl jsem nějakou reklamu..." tak vám řekli "Ano. Žádné jiné Bílé Zboží neexistuje." Na svých stránkách dále měli kontakt na neexistující firmu a v katalozích (a to se týká i Tomáše Valacha) se uváděli jako "Bílé Zboží - specialisté na bílé zboží" - nemělo by tam náhodou být "A-Audio - specialisté na bílé zboží"??

    Zákazník, který přijde na Internet koupit si pračku, přijde dost často na nějaký katalog a tam se rozhlíží v příslušné kategorii. Vidí-li tam odkaz "Bílé Zboží", je mu úplně jedno, jestli to směřuje na .com, nebo .cz, protože jednak ani často neví, jaký je v tom rozdíl a pak to v tom titulku ani není uvedeno. Klikne tam, protože na nás někde slyšel pozitivní referenci, nebo viděl reklamu. Takový marketing pány Valacha a Haška skutečně mnoho nestojí, tomu opravdu věřím.

    K obecnosti pojmu "bílé zboží" bych ještě rád dodal, že před dvěma lety si většina lidí pod tímto pojmem představovala ložní prádlo, záclony apod. Nepopírám, že možná někdo i bílou techniku. Každopádně i to, že doména byla ještě po šesti letech Internetu v ČR volná, dokazuje, že zase tak lukrativní tehdy nebyla. A ať je to tak nebo onak. My jsme si na ní postavili business a zavedli jsme tuto obchodní značku. Když se mluví o firmě "Bílé zboží", mluví se o nás (namátkou třeba letošní Zavináč). Vzhledem k tomu, že jsme se obávali, že se za dva roky objeví spousta příživníků, zaregistrovali jsme si na tento název i ochrannou známku. Ochranná známka nám byla přidělena proto, že se tak JMENUJEME, nikoli, že prodáváme bílé zboží.

    A ještě jedna věc. Nechápu různé řeči typu, že jsme se nepokusili jednat. Jedná se s obchodními partnery, zákazníky. S grázly se nejedná. Na divokém východě se grázlům rovnou rozbije pusa, v civilizovaných zemích od trestů máme soudy. A jak se zdá, v obou případech nám zatím dávají za pravdu.

    Ondřej Fryc
    jednatel
    bilezbozi.cz, s.r.o.
  • 3. 5. 2002 10:20

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Pane Valachu,

    nejsme na trhu první den, abychom neznali osobně většinu dovozců. Nevím nic o tom, že by vám třeba Electrolux dal souhlas k použití jejich obrázků - na rozdíl od nás.

    Kromě toho, když už uvádíte ty výtažky z předběžného opatření, mám pro vás taky jeden: "bylo osvědčeno v řízení, že žalovaný použil databázi, užívanou žalobcem". Já se nepřu o to, jestli vám obchod a relační databázi programovala firma A nebo firma B. Já říkám, že struktura i obsah databáze je ukradena nám. Já říkám, že jste grázl a příživník.

    Ondřej Fryc


  • 3. 5. 2002 10:30

    Jan.Svoboda@netdirect.cz (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    tvrdíte-li toto:

    "že se rozhodně nejednalo o Copy+Paste, ale o robota, který to všechno stáhnul."

    Budete to zřejmě muset nějakým způsobem dokázat. V opačném případě si myslím, že se dopouštíte veřejné pomluvy p. Valacha.
  • 3. 5. 2002 10:37

    Tomáš Valach (neregistrovaný)
    Dobra tedy. Nechtel jsem uz vice psat, ale vidim, ze musim.

    Kdyz nas totiz nekdo narkne z toho, ze jsme jakymsi robotem stahli databazi, musim se branit. Je to totiz naprosty nesmysl!!! Nejsem odbornik, ale doufam, ze se to da dokazat. A proto take rikam, ze verim, ze soudce bude rozhodovat na zaklade dukazu a ne vymyslu panu z bilezbozi.cz.

    Co se tyce domeny bilezbozi.com, zaregistrovali jsme si ji nikoliv z duvodu moznosti zameny, ale z prozaickeho duvodu dobreho umisteni ve vyhledavacich.

    A co se tyce toho, ze se zakaznikovi v katalogu objevi vice titulku "Bílé zboží". Proboha proc ne?? Je to prece obecny nazev. Katalog je prece totez co ulice ve Vasem meste. A tam vidime na kazdem rohu napr. napis "Elektro" a nikdo se nedivi, ze vznikl novy obchod a ze ma na vyloze napsano "Elektro". Ani se mi nechce verit, ze takovou jasnou vec musim vysvetlovat. Verim ale, ze to vysvetluji pouze panum z bilezbozi.cz.

    A komu dava soud za pravdu, to necht kazdy posoudi sam ze zneni predbeznych opatreni. Mimochodem jak u mne tak u pana Haska soud vydal "jakesi obecne" predbezne opatreni az napotreti. Predchozi 2 navrhy byly vzdy zamitnuty.

    A to je posledni reakce, kterou pisu. Jestli si bude pan Fryc opet neco vymyslet, necht tak cini. Rozhodne zajiste nestranny soud.

    Tomas Valach
  • 3. 5. 2002 10:41

    Jan Svatos (neregistrovaný)
    Teda ja nevychazim z udivu. Neni nahodou Vase firma ta ktera obchod pro jednu z napadenych firem tvorila?
    Kdyz uz jsme u tech púrotipravnich jednanich. Na Vasich strankach se tvrdi ze jste zrealizovali obchod www.bilysvet.cz. Vase firma byla zapsana az 22.4.2002 a obchod funguje jiz pekne dlouho.
    Takze se jednu bud.
    1) Nedovolene podnikani- v tom pripade pokud jste to tvorili pred vznikem Vasi spolecnosti.
    2)O klamavou reklamu-pokud byl obchod vytvoren nekym jinym, byt jednim ze zakladatelu teto spolecnosti.
    On kazdy by si mel zamest pred vlastnim prahem.

    PS: Nejsem nijak spriznem s bilezbozi.cz. Musim vsak rict ze pokud byste podobnou vec udelali na zapad od nasich hranic tak by se obe zalovane spolecnosti nedoplatili. Vim o cem mluvim protoze jsem nejakou dobu zil v Anglii a pracoval v jedne spolecnosti ktera byla postizena podobne jako bilezbozi.cz.
  • 3. 5. 2002 10:45

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Pane Valachu, lžete.

    V případě A-Audio nám soud první předběžné opatření pro formální chybu zamítl. Druhé přijal. V případě vás nám soud žádné předběžné opatření nezamítl.

    Ondřej Fryc
  • 3. 5. 2002 10:55

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Zdravim,

    vase rceni:

    <i>"Co se tyce domeny bilezbozi.com, zaregistrovali jsme si ji nikoliv z duvodu moznosti zameny, ale z prozaickeho duvodu dobreho umisteni ve vyhledavacich."</i>

    zni opravdu verohodne, az na to, ze na strankach - jak pise nekde v diskusi p. Fryc, jste nemeli logo Bilysvet (ktere je tam nyni), ale logo Bilezbozi. Pak vase tvrzeni o dobrem umisteni ve vyhledavacich zni jako neprilis dobre a zavadejici.

    To, jak se projevuje nazev domeny na vysledcich vyhledavani, opravdu nevim - to by nam spise rekl Marek Prokop - ale osobne bych, z duvodu, kvuli kterym cely spor vznikl, domenu neregistroval, protože případné problémy vždy převáží užitek s lepšího umístnění ve vyhledávačích.

    A je tu jeste jeden duvod, proc se osobne priklanim k tomu, ze bilezbozi je v pravu. Soudni rizeni neni totiz nic levneho a rozhodne nic rychleho - a to, ze bilezbozi (jako internetovy obchod!) sahne k takovemu opatreni (určite nepopulárnímu), o necem svedci. Ruzne konfliky na internetu se zkopirovanim designu, textu atd. se vzdy resily domluvou mezi obema stranami sporu.
  • 3. 5. 2002 10:57

    Jan.Svoboda@netdirect.cz (neregistrovaný)
    Ano naše firma NetDirect s.r.o. za tímto obchodem stojí a jak si můžete všimnout uvádím pravou emailovou adresu a nevystupuji jako anonymous. Nemám se totiž za co stydět.

    K bodu 1) Obchod pro pana Vlacha vyvíjela fyzická osoba, která po vzniku společnosti NetDirect s.r.o. převedla vykonávání autorských práv na základě písemné smlouvy na naši společnost.

    K bodu 2) Ani klamavá reklama to není, viz k bodu 1). Společnost NetDirect s.r.o. produkt ShopEngine dále vyvíjí, nasazuje, prodává a na základě písemného souhlasu dřívějších zákazníků výše jmenované fyzické osoby, převzala veškerá práva a povinnosti vyplývající z dřívějších smluv. Proto tyto zákazníky může uvádět v referencích.

    H.
  • 3. 5. 2002 10:59

    Jan Svatos (neregistrovaný)
    Nevim na zaklade ceho si myslite ze mam anonymni adresu. Ta adresa skutecne funguje zkuste mi neco poslat a ja Vam odpovim.
  • 3. 5. 2002 11:11

    Jan.Svoboda@netdirect.cz (neregistrovaný)
    To né, sorry, takhle jsem to nemyslel. Já jsem tím jen chtěl říct, že tady nevystupuji jako anonym - že prostě netajím, že máme s žalovaným :) něco společného - tedy myslím odběratelskododavatelský vztah :))). Asi jsem to špatně řekl :( - to nebylo míněno na Vás konkrétně.
  • 3. 5. 2002 11:24

    Jan Svatos (neregistrovaný)
    Tak to je presne s tim e-mailem ,,jeden vo koze druhy vo voze,, -))). Ja proti Vam vubec nic nemam jenom mi proste prijde divny pokud nekdo vytvori znacku a druhy se to hned snazi prevzit pokud pokud mozno se vsim vsudy.

    Nikdy jsem pres internet nic nekupoval ale opravdu si myslim ze ze strany obou zalovanych serveru se jedna o parazitovani na cizim uspechu. Zkuste treba prodavat automobil pod znackou Volks-wagen (v prekladu lidove auto nebo tak nejak). Taky se jedna o obecny vyraz doslovne vzato. Nebo prachobycejna kusovka. Take se jedna o obecny nazev ktery si nekdo zaregistroval. A co takhle kdyby nekdo zacal prodavat knizky pod nazvem Vltava.com. Myslite si ze by se nejednalo o nekalou soutez??????
  • 3. 5. 2002 11:38

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    A to treba jeste explorer pri nenalezeni domeny zkousi doplnovat jine TLD (prave jako COM) a tudy by take mohla byt cesta
  • 3. 5. 2002 11:40

    Jarda Fišer (neregistrovaný)
    trochu mimo vznětlivou diskuzi o prodeji praček:
    Všechno záleží především na tom, jaké budou mít soudce, protože většina z nich se na Internetu příliš neorientuje. Na to jste přišel jak, pane Zemane? Fascinuje mě, jaké jsou vžité předsudky, že soudce musí být starý důstojný pán, který doma poslouchá vážnou hudbu, chodí v teplém županu a bačkorách a v televizi se kouká pouze na dokumentární filmy. Nevím, jestli jste byl někdy nedávno u soudu, ale odhaduji, že věkový průměr českých soudců asi nepřekročí 40 let. Vzhledem k výši jejich platů je pravděpodobné, že si mohou dovolit mít doma počítač s napojením na internet. Nepopírám, že případ může dostat opravdu nějaký soudce nebo soudkyně před odchodem do důchodu, stejně tak to může být 30letý jedinec, který se na internetu orientuje podstatně víc, než většina čtenářů lupy (taky jich pár takových znám).
  • 3. 5. 2002 12:13

    Petr (neregistrovaný)
    kazdy se znasi znicit konkurenci, kdyby se zalobci venovali rozvoji svych aktivit a cekat na vyrok soudu a penizky bez namahy
  • 3. 5. 2002 13:08

    Cassul (neregistrovaný)
    Preklepy .cz a .com jsou bezne, koneckoncu nekde byl clanek o lidickach, co si cilene registruji domeny typu seznam.com apod., nacez na nich provozuji porno nebo tak neco. Nebo seznamcz atd. S preklepy je vubec pocitano. Schvalne si najedte www.yaho.com, www.mcrosoft.com, apod. Nekdy s tim pocitaji i samotni autori webu (www.gogle.com)
  • 3. 5. 2002 13:11

    Tomáš Valach (neregistrovaný)
    Tak to je uz trochu moc. Pane Fryc, spojte se s Vasim pravnikem, at Vam ukaze odmitnuti navrhu na vydani predbezneho opatreni, protoze evidentne nejste v obraze. Ja mam totiz pred sebou dukaz.

    Cituji ze 3. navrhu na vydani predb. opatreni, ktery psal, jak predpokladam, Vas pravnik, a ktery jste vsichni 3 spolecnici podepsali:
    "Krajsky soud v Ostrave rozhodl dne 3.dubna 2002 usnesenim o odmitnuti naseho navrhu na vydani predbezneho opatreni z duvodu jeho neurcitosti, nekonkretnosti a nevykonatelnosti...."

    "Soud vsak svym usnesenim ze dne 15.4.2002 opet odmitl nas navrh na vydani predbezneho opatreni z duvodu jeho neurcitosti a nekonkretnosti...."

    Toto jsou jednoznacne dve zamitava stanoviska soudu k vydani predbezneho opatreni. Soud vydal predbezne opatreni az na zaklade Vaseho tretiho navrhu, a to jeste v hodne obecne podobe, o ktere jsem jiz psal. Takze Vas prosim, at se vyvarujete slov jako je "lez". Lzete totiz Vy, a tentokrat doopravdy!!

    Tomas Valach
  • 3. 5. 2002 13:21

    P.D. (neregistrovaný)
    Pokud se soudci - tak jako nějakým tupcům v této diskusi - může snadno plést doména .com a .cz , tak to se potom nedivím ničemu.
    A co takhle řešit problém "bílého zboží". To dejte vy magoři taky k soudu, že se tam mají prodávat ještě prostěradla. Asi by na to také naši soudci udělali předběžné opatření, kdyby jim někdo dobře zaplatil.
    Přece soudce nemůžete brát u nás v ničem vážně - dokud se budou navzájem uplácet i na právnické fakultě, tak skutečně vše závisí na tom, jak kterému soudcovskému hodnostáři kdo a za kolik problematiku "objasní".
  • 3. 5. 2002 13:37

    David Otoupalík (neregistrovaný)
    Cley spor vubec nemusel zacit a to v pripade, ze by firma bilezbozi.cz byla prozirava a pri svem vstupu na trh by si zaregistrovala podobne varianty domen. Je totiz minimalne nelogicke, proc toto firma neudelala, kdyz nemohla predpokladat, ze domenu www.bilezbozi.com nechaji ostatni jako naschval a dukaz jiste "tolerance" ostatni prodejci volnou. Myslim, ze je zde jasny dukaz selhani jedince, prip. marketingoveho oddeleni, ktere na tento fakt neupozornilo - prestoze musel byt zrejme, ze k podobnemu problemu musi casem dojit. Jinou veci jsou potom ony dukazy o vecech netykajicich se primo domeny bilezbozi.com,... ale o tom snad jindy :)
  • 3. 5. 2002 14:40

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Pane Valachu,

    zjevně nerozumíte rozdílu pojmů "zamítnutí návrhu" a "odmítnutí návrhu". Požádejte svého právníka, aby vám to vysvětlil.

    Ondřej Fryc
  • 3. 5. 2002 14:58

    Mirek Zeman (neregistrovaný)

    Vazeny pane Fisere,

    v zadnem pripade jsem nemel v umyslu dotknout se soudcu jako celku a v vubec nemam vuci nim zadne predsudky, ale diky sve praci jsem prisel do styku s radou soudnich dokumentu a rozhodnuti spojenych s Internetem a vetsina z nich byla zalostne kvality.

    Je samozrejme mozne, ze jsem vzdy mel smulu a pripad soudila nejaka bila vrana, ale ja si to nemyslim.

  • 3. 5. 2002 15:16

    PK202 (neregistrovaný)
    Trochu vidim pod poklicku tohodle sporu, takze :
    1) Prvni co byla chyba bylo, ze byla zaregistrovana znamka
    bilezbozi, je to opravdu to same jako by nekdo zaregistroval ochrannou znamku potraviny. Mate pocit, ze snad pokud by ve stejnem postaveni jako bilezbozi.cz, s.r.o. byla firma potraviny.cz, s.r.o. a pozadovala by po vsech e-shopech a po vsech supermarketech aby zrusily oddeleni s nazvem potraviny a pripadne by napadala treba existenci (fiktivni) domeny http://potraviny.delvita.cz ?

    Cili myslim ze by toto rozhodnuti o ochranne znamce melo byt napadeno a zvraceno.

    2) Firma bilezbozi.cz se chova tak aby za kazdou cenu "pozrala" cely trh. Je k tomu totiz tlacena svym sytemem dumpingovych cen. Snazi se totiz za velkoobchodni ceny nabizet sluzby koncovym zakaznikum. Vyuziva k tomu svoje sepeti s velkoobchodnim dodavatelem prislusneho sortimentu a timto velkoobchodnim prodejem je IMHO v soucasnosti dotovana. To jim ovsem nemuze dlouho vydrzet a tak kolem sebe trochu kopou a mozna tim management trosicku omlouva to, ze nedosahl takovych vysledku, jake investorovi sliboval.

    Z vyse uvedeneho mi vyplyva ze pokud pan Fryc o nekom prohlasuje, ze je grazl a prizivnik, tak by si mozna mohl zamest pred svym prahem sam. Ono nakecat investorovi nesmysly a pak nesplneni svych nerealnych predstav zakryvat soudnimi spory, aby slo investora jeste alespon trochu podojit je IMHO taky tak trochu prizivnictvi.











  • 3. 5. 2002 15:26

    Jarda Fišer (neregistrovaný)
    díky za odpověď. Že máte se soudy (a soudci) v souvislosti s internetem negativní zkušenosti, mě mrzí. Nemyslím však, že by to bylo osobou soudce, ale spíš zákony. Soudce může být internetový guru a přesto se musí řídit ne svým svědomím a znalostmi, ale zákony. A ty v ČR bohužel internetu příliš nenahrávají. (případ bilezbozi.cz však podle mě s internetem zas až tak nesouvisí, mohl by se teoreticky klidně stát i firmě, které s internetem nemá nic společného) Stejně tak ani vybavení soudů výpočetní technikou není ideální, o připojení na internet ani nemluvě. Jak už jsem ale uvedl, znalosti prostředí internetu jsou (podle mě) u soudců podstatně vyšší než u většiny jiných profesí, které nejsou na internet úzce napojeny. Připouštím však, že tato situace panuje možná jeden až dva roky, dřív to mohlo být jiné.
    přeji hezký víkend
    JF
  • 3. 5. 2002 15:46

    PK202 (neregistrovaný)
    A co takhle kdyby nekdo zacal prodavat knizky pod nazvem Vltava.com. Myslite si ze by se nejednalo o nekalou soutez??????

    NA ROZDIL OD bilezbozi.cz ANO.
    Duvody : vltava - knihy : to je zcela a nezvratne jasne provozovatelem vltava.cz vytvorene spojeni.

    bilezbozi - bílé zboží : to je zcela a nezvratne obecny pojem, ktery se na trhu alespon mezi odborniky pouziva nejmene od roku 1990
    Kecy o "loznim pradle" jsou naprostym nesmyslem a pan Fryc bud jednoznacne lze nebo byl pouze hloupy a sam sobe naletel tim ,ze si "patentoval kolo" a vyhodil penize do jeho propagace.

    Bohuzel doba podobnym "sqaterum" nahrava a pod rouskou "ochrany dusevniho vlastnictvi" se brzo dockame toho, ze si nekdo zaregistruje domenu dychame.cz, dva roky bude cpat penize do banneru a ve finale bude chtit poplatek po kazdem kdo dycha nebot to je jeho udajny vynalez...

    P.S. samozrejme, ze posledni dostavec je silna ironie a hlavne provokace k zamysleni, kam az muze vest PREHNANA ochrana dusevnich prav.

  • 3. 5. 2002 16:16

    k.dobes@login.cz (neregistrovaný)
    ******** JE VIDĚT ŽE VÁM DOŠLY ARGUMENTY *********

    BUDU ASI BLEJT - Z VÁS PANE FRIČI, JE OVŠEM OTÁZKOU ZDA JSEM VÁS SPRÁVNĚ POJMENOVAL. SPÍŠE BY SE PRO VÁS HODILO NĚKTERÉ Z HODNĚ VULGÁRNÍCH SLOV.

    TAKŽE CO ŘÍCI ZÁVĚREM ?

    ******** JE VIDĚT ŽE VÁM DOŠLY ARGUMENTY *********

    Panu Valachovi bych dpopučil, aby na Vás podal žalobu.
  • 3. 5. 2002 20:11

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Musím sebekriticky přiznat, že nejsem diplomat. Neumím věci říkat zaobaleně, říkám otevřeně to, co si myslím. Když je někdo blb, řeknu mu to do očí. Je to jistě moje špatná vlastnost a už jsem byl za ní několikrát bit, ale nikdy jsem se nepoučil... ;-))
  • 3. 5. 2002 20:50

    jarek (neregistrovaný)
    ja se vam divim, pane Svobodo. Dokazal jste naprogramovat celkem hezky obchod, ale verejnou podporou pana Valacha (byt je to Vas klient) se hrozne shazujete...
  • 4. 5. 2002 8:55

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Milý anonyme,

    pod jakou pokličku to nahlížíte? Řekl bych, že jste si spletl hrnce :-) bilezbozi.cz jsme od počátku až do teď budovali z vlastních peněz.

    Ondřej Fryc
  • 4. 5. 2002 21:12

    HObe (neregistrovaný)
    Vlastne souhlas! Preklep s googlem.cz kontra .com je hvezdny priklad. I me se to stalo a nestacil jsem se divit.
    Pokud se merita veci tyka - podle mne je to jasna spekulace, ale soudci nestihaji ani daleko normalnejsi veci z bezneho zivota, takze v teto veci nevim nevim, zda zvitezi zdravy rozum. Myslim, ze kazdemu normalnimu cloveku, ktery se v tom apriori nechce rejpat a/nebo neni nejak zainteresovan to musi byt jasne.
  • 4. 5. 2002 22:06

    Hokynář (neregistrovaný)
    Teda jsem zvědavý na výsledek. Některé domény, které jsou předmětem tohoto sporu jsou ale směšné. Doménu třetího řádu si nikdo nemůže splést (ad bilezbozi.a-audio.cz.). Když si někdo dá doménu seznam.blablabla.cz, taky ho nemůže seznam.cz obvinit. Nehledě k tomu, že bílé zboží je obecný název a každý ví, co za zboží tam mají. Uznávám nárok na ochranu výrazu bilezbozi.cz, které se může zaměnit za jinou národní doménu. Taky se občas překlepnu. Ale i v tomto případě je to nesmysl. Pokud má někdo právo na ochranu bilezbozi.cz, pak má protistrana stejné právo na ochranu bilezbozi.com. Je to směšné. Navíc si žalují neuvědomuje, že existují desítky nebo stovky dalších nár. domén. musel by žalovat i bilezbozi.sk, .biz, .info, .ru, .cc, .co.uk, .org atd. Když si někdo zaregistruje doménu obecného slova, tak nemůže získat nárok na všechny další domény!
  • 5. 5. 2002 6:59

    XY (neregistrovaný)
    Ale v tomto pripade nejde jenom o domenu, copak to porad neni jasne? Oba konkurenti se proste snazili vyuzit zavedene znacky a vydavaly se na ni. Neni nic smesneho na tom, ze se bile zbozi zacnou branit.
  • 5. 5. 2002 10:51

    Jarda (neregistrovaný)
    A jak jste prisel na to, ze bilezbozi.com se vydavalo za bilezbozi.cz?? Jenom proto, ze ma v nazvu domeny stejny obecny nazev?! Vzdyt to je smesne!!
  • 5. 5. 2002 11:10

    PK202 (neregistrovaný)
    Tohle samozrejme plati ale POUZE pro znacky a oznaceni, ktere NEJSOU obecnymi nazvy. Bile zbozi ale JE a BYLO obecne oznaceni a je jenom chybou (nebo nemoralnim zamerem) vlastniku, ze zvolili tento nazev.
    Cele je to postavene na IMHO nespravnem vyroku uradu pro prumyslove vlastnictvi, ktery NEMEL tuto znacku zaregistrovat pro jeji vseobecnost vzhledem k cinnostem pro ktere byla pozadovana, tak jak to udelal i v jinych kupodivu daleko spornejsich pripadech.
    Bohuzel je na tomhle prikladu opet videt, ze spekulace na tema dusevni vlastnictvi se brzo stane velmi zajimavym oborem a tihle spekulanti si v soucasne atmosfere hysterickeho a nadmerene vyzdvihovaneho ochranovani temer cehokoliv jsou schopni zajistit vyroky soudu a jinych uradu o ktere se pak opiraji pri svem vydirani ostatnich subjektu na trhu.
  • 5. 5. 2002 16:54

    Michal (neregistrovaný)
    Dovolim si nesouhlasit s vasim konstatovanim, ze Wolkswagen, General Motors, Digital Equipment jsou obecna jmena. Dovolim si rovněž nesouhlasit s pravidlem, že někdo, kdo má zaregostrováno doménové jméno s koncovkou com těží z popularity majitele totožného doménového jména s koncovkou cz. To trochu zavání pžedlistopadovým "právem". Podle vašeho principu by každý majitel comkové domény automaticky o tuto přišel, pokud by ji někdo provozoval jako cz. Osobně mám zkušenost, že první, co člověk vypíše je domenovejmeno.cz, nikoli com. Automatické nárokování doménových jmen z titulu držení ochranné známky (která většinou postrádá jakoukoli formu internetové prezentace) považuji za velmi nebezpečné a svým způsobem protiústavní, protože je v kolizi s nedotknutelností osobního vlastnictví (bez soudního rozhodnutí). Rovněž tak soudní rozhodnutí ve věci doménového jména madona.com silně pokulhává za mysteriem neomylnosti a spravedlnosti americké justice. Pochopitelně, u doménových jmen, která jste uvedl a která rozhodně nejsou obecného významu je situace odlišná, byť ani zde není v naší legislativě zakotven nárok majitele ochranné známky na doménové jméno.
  • 5. 5. 2002 17:00

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Hm a co ten screenshot http://www.lupa.cz/download/a-audio.jpg ?
    Jasně je tam uvedeno: "Jméno firmy: Bílé-zboží.com s.r.o.", ale uvedené IČO 25233815 odpovídá firmě A - AUDIO, s.r.o. a uvedené DIČ 138-138252338 vůbec neexistuje. Podle serveru MFČR firma A - AUDIO, s.r.o. není plátcem DPH.

    A dodneška je na adrese http://www.bile-zbozi.com/indexd.php?vstup=5100 uvedeno neexistující DIČ a chybí tam obchodní jméno provozovatele, to je pokud vím v rozporu s Živnostenským zákonem i Obchodním zákoníkem.
    Pikantní je i to, že stránka má v hlavičce uvedeno HELLER elektro-center, i na fotkách je nápis Heller vidět, nikde ale není uvedeno, jakou má firma souvislost s firmou Michael Heller -Heller-Elektro-Center a/nebo Heller - Elektro Center, s.r.o. sídlící na stejné adrese jako A-Audio s.r.o. Viz http://www.heller-elektro.cz/ - tam si ale všimněte, že ačkoliv web vypadá skoro stejně, důležité údaje jsou uváděny správně.
    A ani ve firemním profilu na http://www.bile-zbozi.com/indexd.php?vstup=5300 se nedozvíte nic o tom, kdo obchod provozuje.

    To tedy opravdu o moc velké serióznosti nesvědčí.
  • 5. 5. 2002 17:51

    Zbynda (neregistrovaný)
    Jen pro presnost. Mit sve DIC neznamena ze dotycny musi byt platce DPH.
    A co se tyka obecnych vyrazu ktere jsou vedeny jako ochranna znamka. Ta se prideli pouze v pripade ze dotycny nazev v souvislosti se subjektem ktery o ni zada ma urcitou tradici (a samozrejme souvislost). Nebo si opravdu myslite ze Apple si prisli jednoduse zaregistrovat vyraz jablko a urad jim to odklepl prvni den existence jejich spolecnosti? Tak to bohuzel zrejme funguje jen u nas. Pokud tento soudni spor bilezbozi.cz vyhraje tak se pripravte na lavinu registraci obecnych vyrazu a jsem zvedav jak se urady po tomhle precedensu zachovaji.
  • 5. 5. 2002 18:15

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Jasně, že DIČ ještě neznamená, že je firma plátcem DPH. Ale v každém případě je uvedené naprosto nesmyslné číslo.

    Ale všechny ceny jsou uváděny s 22% DPH!

    Podívejte se na http://www.bile-zbozi.com/indexd.php?vstup=5000 a schválně, jestli zjistíte, kdo Vám vlastně zboží prodává. Žádný plátce DPH tam uveden není.

    Vypadá to tak, že tyto stránky vznikly velmi horkou jehlou úpravou ze stránek http://www.heller-elektro.cz/, jak ostatně o tom svědčí i neopravený titulek, a tam to DIČ je v pořádku, zřejmě ten, kdo tu stránku přepisoval, tak prostě nevěděl, co tam napsat. Takhle slepených stránek je tam víc.

    Osobně pro mě to tedy znamená že bych si už ani u Heller Elektro nikdy nic nekoupil, když se účastní takovýchhle čachrů.
  • 5. 5. 2002 22:15

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    -->Wolkswagen, General Motors, Digital Equipment JSOU OBECNA JMENA, AT SI RIKATE, CO CHCETE. Prelozte si je!

    -->Pokud mate .CZ domenu a nemate .com, pak .com bude tezit z vasi .cz domeny, zejmena, pokud tu byla drive a je uspesna. To je proste fakt, a vase vety na tom nic nezmeni. S predlistopadovym pravem to nema nic spolecneho, kde jste na to prisel, je to obycejny MARKETING.

    "Podle vašeho principu by každý majitel comkové domény automaticky o tuto přišel, pokud by ji někdo provozoval jako cz. "

    --> To jsem nikde nenapsal a nikde to netvrim, to je ciste vase tvrzeni.
  • 6. 5. 2002 8:49

    Jan.Svoboda@netdirect.cz (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    pokusím se Vám vysvětlit jak se věci mají, tedy jak je to s mou podporou p. Valacha.

    Poznamenal jste, že pan Valach je našim klientem a je to samozřejmě pravda. Naše podpora klientům samozřejmě nekončí a nemůže skončit okamžikem předání díla a zaplacením, ale kontinuálně pokračuje, kdykoli je to potřeba, což je doufám pochopitelné. To je důvod, proč jsem musel vystoupit na podporu jednoho z nich.

    Jak si můžete všimnout, vystoupil jsem v této diskusi na Lupě pouze tehdy, když pan Fryc rozhodně tvrdil, že zde existoval jakýsi robot, který data z BilehoZbozi.cz "natáhl" do BilehoZbozi.com. No a jelikož je toto tvrzení opravdu nepravdivé, musel jsem se proti němu ohradit.

    V diskusi na SvětěNamodro jsem zase vystoupil proti tvzení, že byla ukradena databáze. Četl jsem žalobu a v ní se tvrdí, že byla ukradena jak data, tak struktura databáze. Toto je rovněž nepravdivé tvrzení. Není přece problém, aby obě databáze posoudil soudní znalec. Naše databáze je originálním autorským dílem a databázi BílehoZboží.cz jsme nikdy neviděli a ani netušíme v čem a jak je napsána.

    Nyní si samozřejmě nehraji na soudce, nevyjadřuji se k ostatním záležitostem celého sporu i když na ně mám svůj názor. Pouze vím a klidně dosvědčím před jakýmkoli soudem, že robot použit nebyl a cizí relační databáze rovněž.

    Napsat robota je samozřejmě technicky možné a víceméně jednoduché, nicméně skutečně žádný neexistoval. Jednak jsme my žádného nenapsali a jednak p. Valach do této chvíle neobdržel přímé přístupy do databáze a ani je nepožadoval (data jsou vkládána přes webové rozhraní aplikace ShopEngine). Nemohl si tedy výrobu robota zadat ani jinde, protože by data nebylo kam "sypat".

    Podotýkám, že má podpora obecně není z principu vztahu k zákazníkům "slepá". Rovněž Vás mohu ujistit, že se v IT branži pohybuji už pěknou řádku let a vím co je a co není legální s ohledem na autorská práva k datům. Proto bych nikdy žádnému zákazníkovi nepřistoupil na napsání podobného robota, který by získával pro popsaný učel cizí data. Navíc jsme o takovouto službu nebyli nikdy požádáni.

    Osobně neznám pana Fryce a opravdu nic proti němu nemám. Pana Valacha znám několik měsíců a zatím vždy jednal korektně. Byl bych nejraději, kdyby se spory brzy uzavřely a oba se mohli v klidu věnovat rozvoji svých aktivit a bojovat o zákazníky nikoli u soudů, ale na svých webech, dobrými cenami a kvalitou svých služeb.

    H.
  • 6. 5. 2002 9:02

    Ondra (neregistrovaný)
    Zdravim,
    Tak me jen napada, ze kdyz si pan Valach zaregistroval bilezbozi.com, proc si vy treba nezaregitrujete stranky bilysvet.com i v tomto pripade by si urcite jednalo o obecny nazev, ale panu Valachovi by se to jiste nelibilo. Cela podstata sporu je v tom, ze subjekty na nasem trhu se nedokazi vubec dohodnout. Hned se tady haze zalobama a kazdy si hraje na toho poskozeneho a vzajemne se napada.
  • 6. 5. 2002 9:46

    Petr J. (neregistrovaný)
    No já bych ani neřek, že si anonym spletl hrnce, to co napsal je celkem přesvědčivé.

    BTW pane Fryci - já si myslím, že na to bílé zboží nárok nemáte - já si do nedávna myslel, že bíle zboží označuje povlečení, ložní prádlo, prostěradla a podobné textilie a moje matka (a babička) a spousta jiných lidí, kteří jsou zvyklí jen na kamenné obchody a mají zafixované staré názvy by si mysleli, že jsem se pomát, kdybych jim řekl co je vaše bílé zboží - v některých starých obchodech je označení "bílé zboží" pro mnou popsaný sortiment stále používáno - a jeden nedávno zrušený obchod u nás (klasický pultový prodej) měl dokonce "Bílé Zboží" na vývěsce a hádejte co prodávali?

    Takže bílé zboží je nejenom obecný, ale navíc i dost nejednoznačný pojem na to aby jste si ho uzurpoval.
  • 6. 5. 2002 9:53

    Petr J. (neregistrovaný)
    "... Kecy o "loznim pradle" jsou naprostym nesmyslem ..."

    Ne nejsou, viz můj příspěvek výše.
  • 6. 5. 2002 12:18

    Jarda (neregistrovaný)
    Vy ale spatne ctete. Psal jsem o bilezbozi.com, nikoliv o bile-zbozi.com. A to jsou 2 ruzne obchody!!!
  • 6. 5. 2002 16:05

    Pety (neregistrovaný)
    ochrana znamka je bilezbozi.cz ne bilezbozi viz http://wdb.upv.cz/rs/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=162224 tudiz se mi zdaji podobne zaloby jako znacne smesne .... kazdy rozumny soud by se mel zalobci vysmat ...
  • 8. 5. 2002 1:35

    pankreas (neregistrovaný)
    No jestli jsou ceny uvadeny s DPH, tak je to v poradku, ne? Platci by museli byt, kdyby prodavali za ceny "bez" DPH.
  • 8. 5. 2002 10:06

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Nikoliv.

    a) Pokud je firma plátcem DPH, dodává všem za ceny s DPH (s výjimkou exportu). Teprve zákazník, pokud je sám také plátce DPH, má možnost si DPH na vstupu odečíst od DPH na výstupu a tím efektivně nakupuje za cenu bez DPH, ovšem na faktuře dodavatele je samozřejmě účtována částka s DPH s tím, že je DPH vyčíslena a zákazníkem skutečně zaplacena.

    b) Pokud firma není plátcem DPH, tak nemůže prodávat za ceny s DPH, protože žádné DPH nikam neodvádí. Na faktuře žádné DPH pochopitelně není.

    Dopručuji nahlédnout do zákona o DPH.
    http://business.center.cz/business/pravo/zakony/dph/
  • 8. 5. 2002 13:05

    Jan Havlicek (neregistrovaný)
    ad a) No však. Proto jsem napsal bez v uvozovkach.
    ad b) Cena je vzdycky stejna, viz Vas bod a). Neplatce si nemuze DPH odecist, tudiz dal prodava za cenu "s" (pro hnidopichy: ve svych cenicich variantu s odpoctem neuvadi, protoze to pro odberatele nema smysl).

    Mluvime celou dobu o cenikovych cenach, ne o tom, co je na fakture.
  • 8. 5. 2002 18:28

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Jenomže neplátce DPH nemůže napsat "cena s DPH", protože tím implikuje, že:

    a) bude DPH z ceny odvádět FÚ;
    b) kupující-plátce DPH si může adekvátní část ceny odečíst ze své daňové povinnosti,

    přičemž ani jedno z toho není pravda. Jedná se tedy přinejmenším o spotřebitele uvádění v omyl (což je protiprávní) a pravděpodobně i o porušení samotného zákona o DPH.
  • 8. 5. 2002 21:00

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Vždyť to se shodneme. Spousta našich konkurentů prodává "bílé zboží" a nám to samozřejmě vůbec nevadí. Nám vadí, když se někdo vydává za nás. Ochranná známka je na označení firmy, nikoli na zboží. Tečka puntík.
  • 8. 5. 2002 23:25

    PK202 (neregistrovaný)
    Jenze jste tuhle ochrannou znamku ziskali podle mne NEPRAVEM.
    Zda to bylo chybou uradu, uvedenim uradu v omyl nebo nejakou typicky "ceskou" cestou se da tezko urcit.

    Nebo snad mate pocit, ze by melo byt moznost zaregistrovat si OZ rohliky a pak kriminalizovat kazdeho, kdo nekde zacne nabizet rohliky pod oznacenim rohliky ?!

    Vazeny pane Fryc, tak jako existuji hajzlove, kteri dusevni vlastnictvi kradou (SW pirati a pod.) tak stejne na druhe strane existuji vyderaci jako Vy, kteri se schovavaji za v soucasne dobe moderni "ochranu dusevniho vlastnictvi" a uzurpuji si pravo na obecne pojmy.
    Ja mezi obema extremy bohuzel nevidim z moralniho hlediska prazadny rozdil.
  • 9. 5. 2002 9:08

    Ondřej Fryc (neregistrovaný)
    Vazeny pane, to jste tak nechapavy, ze to musim psat tolikrat? OZ "bilezbozi.cz" mame proto, ze se tak jmenujeme. Nemame nic proti tomu, ze nekdo prodava bile zbozi, ani takovou OZ nemame (nemohli bychom mit). Jde nam o to, ze nikdo se nesmi vydavat za nasi firmu.
  • 9. 5. 2002 22:03

    PK202 (neregistrovaný)
    Takze nemate nic proti tomu abych si zaregistroval domenu bilezbozi.net a prodaval na ni pracky, mycky atd. ?
    Pokud ne, tak si malinko protirecite...
  • 12. 5. 2002 13:30

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    No, soudce se sice musi ridit zakony (tvrzeni, ze se nemusi ridit znalostmi mi pripada ponekud odvazne - z toho by plynulo, ze zadne nepotrebuje), ale je na jeho svedomi a znalostech ktere zakony se rozhodne pri svem rozhodovani vzit v potaz a ktere nikoliv (ackoliv se teoreticky samozrejme musi ridit vsemi). Soudci maji casto zasadni problem v tom, ze na Internet povetsinou neexistuje specialni zakonna uprava - zalezi ale od svedomi a znalosti soudce, zda je v takovych pripadech ochoten aplikovat naprosto vseobecne a platne zakony - rozhodnout, zda neco (dle nazoru soudu) odporuje ci neodporuje dobrym mravum (napriklad) vyzaduje vlastni vlastni aktivitu soudce - a soudci jsou, alespon dle meho nazoru, casto pomerne neochotni jakoukoliv aktivitu projevovat. Na co nelze napasovat jasne znejici paragraf, to proste neresi a omlouvaji se neexistenci specialni pravni upravy (nevim proc by byla na vsechno nutna).

    Dovolim si tedy velmi nesouhlasit s tim, ze negativni zkusenost se soudci neplyne ze soudcu samych, ale ze zakonu - domnivam se, ze je tomu prave naopak a zakon ve vetsine pripadu nabizi DOSTATECNE prostredky na zjednani spravedlonosti - soudci se ovsem, dle meho nazoru prilis "upnuli" do polohy, ze oni zde nejsou od "spravedlnosti" ale od "prava" (coz je v zasade pravda, ale pripada mi spatne, ze mnoho z nich tim pojem "spravedlnost" uplne vyskrtla ze sveho slovniku) a to je zasadni, ne-li dokonce primarni pricinou nespokojenosti s jejich praci.

  • 13. 5. 2002 12:58

    Vanda (neregistrovaný)
    Vážený pane Fryc.

    Vy jste arogatní až to bolí. A propó pane FRYC - KDO JINÉHO GRÁZLEM A PŘÍŽIVNÍKEM NÁZÝVÁ SÁM JÍM VĚTŠÍM JEST!!!!!!

    Chovejte se slušně a ne jak dobytek. Vaše vystupování je hodno řeznického psa.

    Já být na místě pana Valacha podám na vás trestní oznámení za urážku.

    Vanda
  • 13. 5. 2002 15:30

    Míša Jašková (neregistrovaný)
    Vando, nebuď taková upjatá. I pes dává přímo najevo své pocity a faleše se od něj nedočkáš. Pan Fryc to asi v afektu trochu přestřelil (soudě podle příspěvku níže ho to samotného mrzí), ale mě je obecně chování stylu "co na srdci to na jazyku" docela sympatické.

    Čau Míša
  • 13. 5. 2002 23:38

    PK202 (neregistrovaný)
    Ano. To je velmi vystizne a nezbyva nez souhlasit.
    Jen jeste bych dodal, ze velmi paradoxne vyssi pocet zakonu prinasi vzdy vetsi nespravedlnost, protoze popsat vsechny mozne situace a varianty lidskych vztahu a svazat je psanymi pravidly je naprosto nemozne, takze kazdy zakon zaroven prinasi nebezpeci (protoze vzdy v zasade nejakym zpusobem omezuje svobodu jednotlivce) nejake potencionalni nespravedlnosti.
  • 15. 5. 2002 12:00

    Mirek Sadílek (neregistrovaný)
    Jak tak koukám na bilezbozi.com a naši úvodní stránku www.patro.cz, tak se pánove z bilehozbozi.com nechali HODNĚ inspirovat :) Hlavně texty jsou úplně totožné. To je hodně náhod najednou...

    Mě to přijde spíše úsměvné, myslím, že to tihle kluci dělají někde z obýváku a o obchodování toho moc neví.
    Texty, že mají nejlevnější zboží "na světě", navíc s pravopisnými chybami, asi mnoho lidí nepřesvědčí.

    Nicméně jsem názoru, že každý elektronický obchod u nás je přínosem, větší konkurence přinese lepší nabídku pro zákazníky, tak ať dělá každý co umí.

    Někdo umí jen CTRL+C, někdo programovat... :)

    Mirek Sadílek
    ředitel IOD Patro
    www.patro.cz

  • 20. 5. 2002 2:52

    Jiří Hlavica (neregistrovaný)
    První den v březnu byla spuštěna nová pravidla registrace doménových jmen. Většina je vítala, skeptici varovali a upozorňovali na to, že budou využívána zejména hromadnými registrátoty typu Pavla Šimona, kteří doménová jména přeregistrovávají, ale nehradí je. Pravdou je, že nová pravidla pomohla několika obcím a firmám k získání doménových jmen, která korespondovala s názvem obce či firmy, a která jim blokoval zejména Pavel Šimon a One.cz. Nepřehlédnutelnou skutečností ale je, že specielních žádostí využívá a nejvíce jich podává právě Pavel Šimon, One.cz a "Studio Areal" pana inženýra Dušáka. Nikoli ovšem na žádost klienta, ale proto, aby zajímavou doménu zablokovali úplně a mohli maximálně zvednout cenu. Usmíval jsem se nad dětinskou radostí pana Kopty, který deklaroval konec spekulantů a tvrdil, jak se začnou zbavovat domén za minimální ceny. Opak je pravdou -- nová pravidla bohužel pomohla aktivitám Šimona, One.cz, Dušáka a dalších!
    Výsledný efekt je tedy ten, že CZ-NIC tedy otevřel prostor těm, kteří chtějí za domény platit a tak defacto zvýšil své příjmy. Že by však nová pravidla pomohla obyčejnému smrtelníkovi je přinejmenším diskutabilní.
    Nejvíce doménových jmen v poslední době skupuje právě Areal.cz - ing. Dušák. Stránky jeho firmy v každém druhém slově hýří profesionalitou páně Dušákovou, adresa Šumavská ulice. Brno je snad zajímavá pouze tím, že je v blízkosti Delvita, rozhodně však nepatří k místu, o které by se prali brněnští podnikatelé jako o prestižní adresu, vybavení kanceláří v brně nábytkem a technikou je spíše podprůměrné. Většina návštěvníků stránek areal.cz je masírována ekonomickou zdatností páně inženýrovou tím, že má obchodní zastoupení v USA. Kamarád, který shodou okolností nedávno navštívil New York, se na tu adresu podíval -- jde s prominutím o zaplivaný podnájem na podřadné adrese a telefon je pochopitelně soukromý. U obchodního zastoupení v Praze pan inženýr adresu raději neuvedl vůbec a celým obchodním zastoupením je jeho mobilní telefon. Podíval jsem se tedy na jeho stránky (zejména z důvodu enormního nakupování domén) i na jeho firmu trochu blíže:

    HOSTING:
    na rozdíl od slušných forem pan inženýr nenabízí prakticky žádné služby, jež jsou však u seriozních profesionálů samozřejmostí, klient má prakticky jen dvě možnosti výběru služeb:
    - SERVER 125: 1 MB prostoru na pevném disku měsíční přenos dat do 500 MB za 125,- Kč/měs -- pro srovnání: např. Explorer.cz nabízí za 133,- Kč 30 MB prostoru ( 30x více než areal), 10 emailových adres a neomezený přenos dat !!!
    - DOMINAO -- 80 MB prostoru, 10 emailů, přenos dat do 1 Gb za 1.600,- Kč, tedy za desetinásobek ceny, než za jakou poskytují obdobnou službu ostatní provideři.

    WEBDESIGN
    Ceník prací je pro laika příjemný, ovšem, pokud podle tohoto ceníku spočítá celkovou cenu běžné firemní stránky, dostane se opět na desetinásobek ceny, za jakou vám stránky vystaví seriozní konkurence. O průměrně podprůměrné kvalitě zpracování stránek se může každý přesvědčit sám.

    Pan inženýr se tváří jako upracovaný podnikatel a na jeho stránkách naleznete větu:
    "15.5. 2002 Domény na prodej. Nemáme čas se věnovat všemu najednou, takže bylo rozhodnuto o prodeji některých zajímavých domén, např:: diabanka.cz, digitalni.cz, pruzkumy.cz, televizni.cz, vanocni.cz, aerobik.cz, plan.cz, plany.cz, papirny.cz, expertizy.cz, prospekty.cz, modni.cz, obchodni.cz. Ceny a podmínky prodeje jsou na adrese: domeny.supermarket.cz "
    Laik by si myslel, že pod těmito doménami pan inženýr kdysi něco plánoval a protože nechce dělat deset věcí najednou -- raději se podle jeho tvrzení bude věnovat profesionálnímu hostingu a designu -- opak je však pravdou!!! Pan inženýr jím, v akci nabízená doménová jména prostě skupuje pomocí specielních žádostí a následně je prodává!!!!
    Máme zde tedy opět ukázku ryze českého hyenismu, kdy dobrou myšlenkou vedená nová pravidla pomohla tomuto typu lidí. Laik totiž těžko odhadne přesný čas, kdy by mohl specielní žádost na neuhrazenou doménu odeslat jako první, pan inženýr Dušák to jako provider ovšem velmi dobře ví. A tak se nám vedle férově se chovajících providerů objevila nová hyena, jejíž konání opět otevírá otázku "poctivosti" providera. Není totiž nic snazššího, než v okamžiku, kdy se na takovéhoto "providera" obrátí laik, odeslat okamžitě specielní žádost, doménu uhradit a pak vyjednávat. Pan inženýr skupuje týdně kolem 15 ti domén, tedy v průněru kolem 60ti měsíčně. Ty se pak okamžitě objeví na jebo "burze domén". Deklarované ceny vyvolávají spíše úsměv ( hermelin.cz za 55.000,- Kč.....)
    Ještě větším sprosťáctvím pana inženýra je to, že tvrdí, jak je úspěšný a jak prodává domény, které mu ALE NIKDY neprošly rukama a které u něj NIKDO nezadal !!! Malý příklad doménových jmen, která pan inženýr Dušák údajně prodal:

    Prodané domény
    Nazev Kategorie Cena Kontakt mail Kontakt mobil
    hostesky.cz reklama 28000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    models.cz móda 50000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789

    Pravdou ovšem je, že:
    hostesky.cz řádně zaregistrovalo Unitour Picabo s.r.o 05.02.2000 a uhradilo je,
    models.cz má od 25.12.2001 zaregistrován Pavel Simon a 12.3.2002 uhradil udržovací poplatek. Pan inženýr tvrzením, že prodal Pavlu Šimonovi doménu models.cz jen připomíná causu Šimon, protože vedle známého Šimona je ještě jeden Šimon -- v Brně. Že by příbuzenské vztahy???

    Zajímavé je i to, že pan inženýr nabízí prezentaci prodeje domén na jeho burze komukoli jako jediný v republice za poplatek. Proto také zřejmě všechny nabízené domény jsou jen pana inženýra Dušáka a subjektu DENKER-CZ. Pan inženýr Dušák má svoji profesionální firmu Areal vedenu jako živnost, nikoli jako právnická osoba a vedle této živnosti má krycí firmu Adman s.r.o..

    Zde pro zajímavost uvádím kompletní seznam burzy pana inženýra, doménových jmen má ovšem daleko více:




    Domény v prodeji - probíhá jednání
    Nazev Kategorie Cena Kontakt mail Kontakt mobil
    hermelin.cz na prodej 55000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    indulona.cz na prodej 18000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    tiny.cz SW 10000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    vabank.cz game 25000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789

    Nabídka domén - domény k prodeji
    Nazev Kategorie Cena Kontakt mail Kontakt mobil
    aerobik.cz sport 65000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    apartma.cz obchod 35000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    autond.cz auta 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    autooleje.cz auta 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    cadillac-chevrolet.cz auta 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    credit.cz na prodej 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    diabanka.cz obchod 48000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    dodavatele.cz obchod 28000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    expertiza.cz,expertizy.cz obchod 82000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    jeep-chrysler.cz auta 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    modni.cz móda 48000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    multitabs.cz obchod 30000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    obchodni.cz obchod 94000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    papirny.cz obchod 95000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    plan.cz,plany.cz obchod 98000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    premiery.cz reklama 37000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    prospekty.cz reklama 58000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    pruzkumy.cz reklama 86000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    regulax.cz na prodej 25000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    rockwell.cz na prodej 28000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    scanery.cz IT 25000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    sexual.cz erotika 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    televizni.cz média 68000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    upgrade.cz IT 45000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    vanocni.cz reklama 48000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    vestavby.cz na prodej 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    vymeny.cz na prodej 29000 Kč domeny@denker.cz 0608-740197
    wilson.cz nádraží 45000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789

    Prodané domény
    Nazev Kategorie Cena Kontakt mail Kontakt mobil
    hostesky.cz reklama 28000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789
    models.cz móda 50000 Kč burzadomen@centrum.cz 0608-459789


    Čtenář ať si úsudek udělá sám. Veškerá fakta jsou snadno doložitelná a jsou veřejně přístupná na internetu. Bylo by docela zajímavé, kdyby si třeba pan Kopta dal tu práci a zveřejnil počet specielních žádostí ve vztahu k subjektům. Ale k tomu zřejmě nikdo nemá odvahu. A tak se opět nabízí otázka, komu tohle všechno slouží, pro koho to bylo vytvořeno a jak na to doplácí obyčejný člověk. Pokud si někdo myslí, že tento příspěvek je veden postsocialistickou závistí, mýlí se. Jen by se některé věci měly nazývat pravými jmény a namísto sebechvály, jak byl systém specielních žádostí geniálním krokem zveřejnit fakta. Ano, nová pravidla zvýšila počet platících registrátorů domén. Platby jsou poukazovány na účet CZ-NIC. Bude tedy český internet kvalitnější a služby CZ-NIC levnější???????
    Lupa.cz zveřejňuje seznam providerů, designerů a podobně. Občas pochválí i kvalitní firmu. Proč by tedy Lupa nemohla pravdivě informovat o aktivitách podobných aktivitám "studia" Areal a pana inženýra Dušáka?

  • 2. 8. 2002 11:03

    cc (neregistrovaný)
    Pojem "bílé zboží" je používán pro tuto elektroniku (většinou do domácnosti a do kuchyně) zcela běžně a to i v katalozích dovozců! Používá se zcela běžně pro označení tohoto druhu zboží, stejně jako třeba videokazety, apod.
  • 2. 8. 2002 11:28

    cc (neregistrovaný)
    Podle mě na tom bilezbozi.cz není moc dobře a tak kolem sebe kope. Běžte do kterékoliv elektry a tam se zeptejte kohokoliv co to je bílé zboží. Odpověď bude jednoznačná s ukázáním směrem k regálu s tímto zbožím.
    Celá kauza ve mě vzbuzuje naopak podezření směrem k bilezbozi.cz a asi bych si dal pozor, abych měl kde uplatňovat po čase reklamace.
    Pro jistotu: Jde o můj subjektivní názor a mohu se mýlit.
  • 4. 5. 2003 23:24

    Byznysman (neregistrovaný)
    Snažit se uzurpovat si název bile zbozi pro sebe je totéž, jako kdyby někdo chtěl jen pro sebe název video nebo DVD. Pojem "bílé zboží" "černé zboží" (tzv. audiotechnika+video) jsme používali už v době, kdy o Internetu vědělo jen pár nadšenců.
    Ostatně i my už brzy plánujeme spustit oddělení elektroniky, kde jednou z jejich podsložek bude bílé zboží.
    Ale aspoň je o čem psát. :-)
  • 4. 5. 2003 23:35

    Byznysman (neregistrovaný)
    Ano už jsem to psal, Bílé zboží se pro domácí spotřebiče používalo dávno před Internetem. Mohu doložit hodně starými katalogy a ceníky. :-)
  • 7. 11. 2009 0:13

    podvedený (neregistrovaný) ---.16.broadband6.iol.cz
    Pane Valachu,

    zrovna vy se ohánějte soudy. Vaše e-shopy nabytek-megastore, nakupni-dum a ostatní jsou jen past, jak z lidí vylákat peníze. Mně jste nedodali zboží, ani jste mi nevrátili peníze. Doufám, že vás ty, jak vy říkáte, nestranné soudy brzy pošlou bručet. Podle mne jste prachsprostý mafián. Ani telefony nezvedáte.
  • 7. 11. 2009 0:40

    podvedený (neregistrovaný) ---.16.broadband6.iol.cz
    jste podvodník a lhář. nedržíte slovo. kdo s čím zachází, tím také schází. dejte si pozor, aby vás v brzké době někdo neodpravil.
  • 26. 2. 2011 19:08

    Taky podvedený a okradený (neregistrovaný) ---.126.broadband9.iol.cz

    No a konec který není pohádkový. P. Tomáš Valach ukončil své podnikání tak, že dluží různým lidem více jak 8.000.000,-Kč, které z nich podvodně vylákal, tedy okradl. Jsou vůči němu vedeny exekuce, které neplatí. Ve firmách kde působil zůstaly dluhy na DPH a jiných daních více jak 1.000.000,-Kč No a začal podnikat v nové firmě FURTON design, a.s. a podniká na e-shopech www.furnon-sedacky.cz, www.prodejna-nabytku.cz jako by se nevchumelilo s tím, že vlastnictví je pravděpodobně vzhledem k dluhům a exekucím zakryto jediným vlastníkem p. Borovcem. O takovém stavu vždy snil.

  • 12. 4. 2010 12:47

    taky podvedený (neregistrovaný) 88.103.119.---
    To je sice silná káva, ale opravdu nedrží slovo, lže, žije za cizí peníze a žádné obchody na internetu již nemá
  • 8. 3. 2004 0:11

    Tomáš Valach (neregistrovaný)
    Jen pro doplneni teto diskuse. Po 2 letech je soudni spor rozhodnut. Soud zamitl zalobu Bilehozbozi.cz v plnem rozsahu, cimz nam dal jednoznacne za pravdu. Tomas Valach, http://www.nakupni-dum.cz
  • 17. 8. 2007 13:03

    milan (neregistrovaný)
    A po dalších dvou letech se přišlo na to, že rozhodnutí Krajského soudu zase tak jednoznačné není a dal jednoznačně za pravdu druhé straně.

    http://www.slv.cz/?cj=32.odo.447.2006